مراکش امید زیادی به میزبانی فینال جام جهانی در سال ۲۰۳۰ دارد. مراکش، اسپانیا و پرتغال میزبانی مشترک جام‌جهانی ۲۰۳۰ را بر عهده دارند. پرتغال سه ورزشگاه خواهد داشت، مراکش ۴ یا ۵ ورزشگاه و اسپانیا در ۱۰ یا ۱۱ ورزشگاهش میزبان خواهد بود. بزرگترین نیاز فیفا این است که ورزشگاه برای روز فینال گنجایش […]

- این استادیوم روی دست سانتیاگو برنابئو بلند شد!/ فینال جام‌جهانی ۳ قاره‌ای به آفریقا می‌رسد؟

مراکش امید زیادی به میزبانی فینال جام جهانی در سال ۲۰۳۰ دارد. مراکش، اسپانیا و پرتغال میزبانی مشترک جام‌جهانی ۲۰۳۰ را بر عهده دارند. پرتغال سه ورزشگاه خواهد داشت، مراکش ۴ یا ۵ ورزشگاه و اسپانیا در ۱۰ یا ۱۱ ورزشگاهش میزبان خواهد بود. بزرگترین نیاز فیفا این است که ورزشگاه برای روز فینال گنجایش بیش از ۸۰۰۰۰ هوادار را داشته باشد. این بدان معناست که تنها سانتیاگو برنابئو و نوکمپ می‌توانند میزبان بازی بزرگ باشند. در اسپانیا زمزمه‌هایی از برگزاری فینال در برنابئو به گوش می‌رسد.

با این حال، مراکش ۴۵۰ میلیون یورو برای ساخت یک استادیوم جدید ۱۱۳۰۰۰ نفری در خارج از کازابلانکا، و در مجموع ۸۷۰ میلیون یورو برای بازسازی استادیوم‌هایش اختصاص خواهد داد، اگرچه این مبلغ باید در جام ملت‌های آفریقا در سال ۲۰۲۵ و جام جهانی ۲۰۳۰ پخش شود.

به نظر می‌رسد مراکش آماده رقابت با مادرید برای به دست آوردن میزبانی فینال است. با توجه به اینکه ورزشگاه جدید ظرفیت ۳۰۰۰۰ هوادار بیشتر از برنابئوی فعلی خواهد داشت، فیفا ممکن است به آن به عنوان گزینه منطقی‌تری نگاه کند.

بیشتر بخوانید:

منبع: خبـر ورزشی