کریم اخوان رییس انجمن واردکنندگان برنج با اشاره به نقش اعضای انجمن واردکنندگان برنج در بازار این کالا گفت:بر اساس آمار رسمی گمرک در سال ١۴٠١ سهم اعضای انجمن واردکنندگان در تامین برنج وارداتی بخش خصوصی حدود ٧١٪؜ بوده و سایر واردکنندگان غیر عضو در حدود ٢٩٪؜ بازار را در اختیار داشتند. بر این اساس […]

- سهم ٧١ درصدی انجمن واردکنندگان در واردات برنج 

کریم اخوان رییس انجمن واردکنندگان برنج با اشاره به نقش اعضای انجمن واردکنندگان برنج در بازار این کالا گفت:بر اساس آمار رسمی گمرک در سال ١۴٠١ سهم اعضای انجمن واردکنندگان در تامین برنج وارداتی بخش خصوصی حدود ٧١٪؜ بوده و سایر واردکنندگان غیر عضو در حدود ٢٩٪؜ بازار را در اختیار داشتند. بر این اساس انجمن واردکنندگان با مجموع ٩٣ عضو مهمترین تشکل بخش خصوصی کشور در کنترل بازار برنج به شمار می رود و همواره به مسئولیت خودش در این حوزه پایبند است.

اخوان اضافه کرد: در سال جاری و با توجه به ممنوعیت واردات در فصل برداشت و بر این اساس که بسیاری از اعضای انجمن در حوزه برنج داخلی نیز تجربه و سابقه فعالیت جدی داشته اند مطابق نیاز کشور و فضای حاکم بر بازار، خصوصا شرایط محصول کشاورزان شمال کشور به این حوزه ورود کردیم و با همکاری وزارت جهاد، اداره کل استان مازندران و کشاورزان، خرید برنج ایرانی در دستور کار انجمن قرار گرفته که به این صورت کمک به کنترل و تنظیم بازار را در بخش برنج داخلی نیز در دستور کار خواهیم داشت.

رییس انجمن واردکنندگان برنج در پایان گفت: آنچه مسلم است حوزه توزیع و مصرف برنج داخلی و خارجی کاملا تفکیک شده و در مناطق مختلف کشور بر اساس ذائقه مصرف کننده متفاوت است. انجمن تلاش می کند به وظیفه اصلی خودش در راستای کمک به حفظ امنیت غذایی همچنین تامین دومین کالای اساسی کشور در مسیر آرامش بازار عمل کند و در همین راستا اعضای انجمن با استفاده از ظرفیت های موجود فعالیت خود را در حوزه واردات همچنین در مقاطع خاص حمایت از برنج داخلی ادامه می دهند.

منبع: خبـرآنلاین