اپل برای اولین بار در گوشی‌های آیفون ۱۴، آیفون ۱۴ پلاس، آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس از قابلیت تشخیص تصادف رونمایی کرد. گوشی‌های آیفون و اپل واچ هایی که پس از سری آیفون ۱۴ معرفی شدند، از این قابلیت برخوردار هستند. کاربری در شبکه‌ی اجتماعی ردیت، پستی منتشر و در آن از […]

اپل برای اولین بار در گوشی‌های آیفون ۱۴، آیفون ۱۴ پلاس، آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس از قابلیت تشخیص تصادف رونمایی کرد. گوشی‌های آیفون و اپل واچ هایی که پس از سری آیفون ۱۴ معرفی شدند، از این قابلیت برخوردار هستند.

کاربری در شبکه‌ی اجتماعی ردیت، پستی منتشر و در آن از اپل برای نجات دادن جانش تشکر کرد. این فرد مسافر خودرو BMW E۹۲ بود و با BMW E۹۰ تصادف کرد. او در ردیت نوشت: «اولین تصادف رانندگی خود را به‌عنوان یک مسافر تجربه کردم؛ پزشکان از اینکه تنها با چند شکستگی از آن حادثه جان سالم به‌ در بردیم، شگفت‌زده شده‌اند. از اپل برای تماس با اورژانس تشکر می‌کنم.»

خودروی BMW E92 تصادف کرده

قابلیت تشخیص تصادف آیفون برای والدین فرد مجروح که گوشی اندرویدی داشته‌اند، پیام فرستاده است. هنگامی که تصادف صورت می‌گیرد، آیفون و اپل واچ توسط حسگر تشخیص تصادف از آن مطلع می‌شوند و به فردی که از قبل مشخص کرده‌اید، موقعیت مکانی را می‌فرستد. این اطلاعات همراه با اطلاعات مهم پزشکی برای اورژانس هم قابل نمایش است.

با توجه به قیمت آیفون، وجود این قابلیت در گوشی‌های اپل زیاد دور از انتظار نیست. تشخیص تصادف سال‌ها قبل از آیفون در گوشی‌های اندرویدی حضور پیدا کرده بود؛ معمولاً قیمت گوشی های اندرویدی مجهزبه تشخیص تصادف از قیمت آیفون کمتر است.

۲۲۷۲۲۷

منبع: خبـرآنلاین