خودروهای برقی از چه زمان وارد کشور می‌شوند؟
خودروهای برقی از چه زمان وارد کشور می‌شوند؟

فارس نوشت: مهدی ضیغمی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز در حاشیه مراسم بیست و هفتمین سالروز ملی صادرات گفت: عرضه خودروهای وارداتی در هفته گذشته انجام شد این هفته نیز عرضه بعدی انجام می شود تمرکز ما در این مرحله از عرضه، عرضه خودروهایی است که در ایران است. رئیس سازمان توسعه تجارت ایران […]

- خودروهای برقی از چه زمان وارد کشور می‌شوند؟

فارس نوشت: مهدی ضیغمی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز در حاشیه مراسم بیست و هفتمین سالروز ملی صادرات گفت: عرضه خودروهای وارداتی در هفته گذشته انجام شد این هفته نیز عرضه بعدی انجام می شود تمرکز ما در این مرحله از عرضه، عرضه خودروهایی است که در ایران است.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران بیان داشت: هفته قبل ۲ هزار خودرو وارداتی در سامانه عرضه شد در هفته جاری نیز احتمالا ۲ هزار خودرو عرضه می شود.

معاون وزیر صمت بیان داشت: هفته گذشته عرضه خودروهای وارداتی در سامانه انجام شد و در هفته جاری نیز فایل ثبت‌نامی‌ها به دست شرکت‌های وارد کننده می رسد و لذا پس از این مرحله پیامک واریز وجه بصورت علی الحساب (حداقل نیمی از وجه خرید خودرو) به متقاضیان ارسال می شود.

وی افزود: فرآیند ثبت سفارش شرکت‌ها در کارخانه‌های اصلی انجام شده است و امیدواریم که بر اساس تعهدی که داده ایم تا پایان آذرماه و یا حداکثر دی ماه عرضه را برای ۳۱ هزار نفر متقاضی خرید خودرو که ثبت نام کرده اند کامل کنیم اگرچه روند واردات کماکان ادامه خواهد داشت.

ضیغمی بیان داشت: برنامه ریزی برای واردات خودرو با شرکت‌ها است و از نظر ما واردات خودرو برای شرکت‌ها تا ۶۰ هزار دستگاه ممکن است ضمن اینکه شرکت ها تا ۳۵ تا ۴۰ هزار خودرو درخواست خرید داشته‌اند و به صورت خرد ارزشان را برای واردات دریافت می کنند و بالغ بر ۲۰۰ میلیون یورو تاکنون ارز تخصیص داده ایم و انشاء الله تخصیص ارز نیز تسهیل می شود.

منبع: اطلاعات انلاین