تپه‌نوردی یا پیاده‌روی با یک کوله‌پشتی سنگین در هر سن و با هر سطح قدرتی راهی آسان برای سوزاندن کالری اضافی بدون صرف زمان اضافی است.

تپه‌نوردی یا پیاده‌روی با یک کوله‌پشتی سنگین در هر سن و با هر سطح قدرتی راهی آسان برای سوزاندن کالری اضافی بدون صرف زمان اضافی است.

هر فردی که با یک کوله پشتی مملو از کتاب به مدرسه رفته پیش‌تر یک تمرین معمول را امتحان کرده که در دنیای تناسب اندام محبوب شده است. راه رفتن با کوله پشتی سنگین راهی آسان برای تقویت قدرت قلبی و عضلانی شما بدون آسیب رساندن به مفاصل است. هم چنین، از آنجایی که برپایه پیاده روی می‌باشد نسبت به سایر گزینه‌های تناسب اندام اجتماعی‌تر و کم‌تر رقابتی می‌باشد.

یکی از آزمایش‌هایی که ارتش ایالات متحده برای افرادی که خواستار حضور در رده پیاده نظام هستند انجام می‌دهد پیاده روی با کوله پشتی سنگین در مسافت ۱۹ کیلومتری توسط فرد مورد نظر است. آنان باید ظرف مدت سه ساعت پیاده روی را در مسیر تعیین شده در حالی که دست کم ۱۵ کیلوگرم بار در کوله پشتی با خود حمل می‌کنند به پایان برسانند.

دکتر “پیتر عطیه” متخصص در زمینه طول عمر تمرینات قدرتی را تا حد زیادی حول محور بهبود توانایی در حمل اشیاء می‌داند. همانند دویدن راه رفتن با کوله پشتی مملو از بار باعث کالری سوزی می‌شود، اما تاثیر کم تری بر روی مفاصل دارد.

کوهنوردی

براساس داده‌های ارتش امریکا سربازی با وزن ۸۱ کیلوگرم که باری با وزن ۱۵ کیلوگرم حمل می‌کند، در حالی که ۶ کیلومتر را در مدت زمان ۱۵ دقیقه طی می‌کند، به ازای هر ۱.۶ کیلومتر که راه می‌رود ۶۸۰ کالری در ساعت می‌سوزاند. هم چنین، راه رفتن با کوله پشتی روشی عالی برای تمرین تیم ملی بیسبال زنان آمریکا شناخته شده است.

آندروود که در آتلانتیک بیچ در فلوریدا زندگی می‌کند می‌گوید:”من نمی‌توانستم باور کنم کاری که بچه‌ها هر روز برای رفتن به مدرسه انجام می‌دهند می‌تواند چنین تمرین خوبی باشد”. او که ۴۲ ساله و مادر دو فرزند است می‌گوید راه رفتن همراه با کوله پشتی سنگین به او کمک کرده تا تناسب اندام اش را حفظ کند.

او روزانه ۳ تا ۸ کیلومتر را با یک کوله پشتی با وزن ۲۰ کیلوگرم راه می‌رود و گاهی ۱.۶ کیلومتر را با کوله پشتی با وزن ۹۰ کیلوگرم می‌پیماید. هر چیزی از کتاب گرفته تا بطری آب می‌تواند به عنوان وزن عمل کند. در حالت ایده آل شما چیزی می‌خواهید که زیاد حرکت نکند یا در هر قدم شما را تحت فشار قرار ندهد.

منبع: فرارو

+