علی سوادکوهی به نامی آشنا برای کشتی ایران و جهان تبدیل شده است. نامی که در کمتر از ۶ ماه موفق به شکست نامدارانی مانند جردن باروز قهرمان جهان و المپیک، زائوربک سیداکوف قهرمان المپیک، محمد نخودی نایب قهرمان جهان و کنچادزه نایب قهرمان جهان در وزن ۷۹ کیلوگرم شد. شکست این حریفان موجب شد […]

- استارت غول‌کش کشتی ایران در وزن حسن یزدانی/ می‌توانم مقابل تیلور قرار گیرم و او را نیز شکست دهم

علی سوادکوهی به نامی آشنا برای کشتی ایران و جهان تبدیل شده است. نامی که در کمتر از ۶ ماه موفق به شکست نامدارانی مانند جردن باروز قهرمان جهان و المپیک، زائوربک سیداکوف قهرمان المپیک، محمد نخودی نایب قهرمان جهان و کنچادزه نایب قهرمان جهان در وزن ۷۹ کیلوگرم شد. شکست این حریفان موجب شد تا آوازه سوادکوهی به کشتی آزاد روسیه برسد و حتی احمد عثمان‌اف بعد از کسب مدال طلای جام یاریگین از چالش خود با غول‌کش کشتی جهان صحبت کند.

سوادکوهی در حالی برای نخستین مرتبه شانس آن را داشت تا در ترکیب تیم ملی در پیکارهای قهرمانی جهان، حضور داشته باشد که در تورنمنت رنکینگ‌دار مجارستان قافیه را به محمد نخودی باخت. او آنجا با شکست برابر کنچادزه، عملکرد خوبی نداشت و در نهایت این نخودی بود که در نهایت با پیروزی مقابل این حریف گرجستانی، صاحب طلا شد و با تیم ملی راهی بلگراد شد.

سوادکوهی بعد از ناکامی چند ماه پیش، در لیگ برتر کشتی، برای حضور در المپیک آن هم در وزن ۸۶ کیلوگرم همراه با تیم بانک شهر، کارش را آغاز کرده است.

سوادکوهی اظهار کرد: با توجه به اینکه در وزن غیر المپیکی ۷۹ کیلوگرم کشتی می‌گرفتم، امسال بنا داشتم که وزن خود را تغییر ندهم و شانس خود را در یک وزن بالاتر بیازمایم. لیگ برتر کشتی اولین حضور من در وزن جدید بود تا بتوانم توانایی خود را محک جدی بزنم. از ابتدا با تیم بانک شهر با سرمربیگری رضا یزدانی تمام تلاش خود را خواهم کرد تا با این تیم به قهرمانی برسیم.

وی در پاسخ به این سوال با توجه به بزرگان داخلی رقابت در این وزن المپیکی چگونه خواهید دید گفت: حسن یزدانی یکی از نوابغ ورزش کشتی ایران است. او از دوستان صمیمی من است و برای موفقیت او دعا می‌کنم. امیدوارم که بتوانیم به یکدیگر کمک کنیم و بهترین فرد، بتواند نماینده شایسته ما در پاریس باشد. در حال حاضر مصدومیت‌ام به طور کامل برطرف شده است.

غول کش کشتی ایران ادامه داد: با توجه به در پیش بودن المپیک، امسال برخی آزادکاران به دنبال آن هستند که شانس خود را در المپیک بیازمایند به طور قطع در وزن ۸۶ کیلوگرم با توجه به ترافیک بزرگان از جمله حسن یزدانی، علیرضا کریمی، محمد نخودی و هادی وفایی‌پور رقابت در این وزن جذاب خواهد بود.

سوادکوهی به شکست حسن یزدانی مقابل تیلور اشاره کرد و افزود: حسن در رقابت جهانی اسیر برخی مشکلات فنی شد که با برطرف شدن این موارد می‌تواند مقابل او بهترین نتیجه لازم را بدست آورد. شکست تیلور دور از دسترس نیست، چرا که حسن یزدانی توانسته مقابل این آزادکار آمریکایی به پیروزی برسد.

وی در خصوص اینکه آیا می‌توانی جادوگر آمریکایی را شکست دهد، خاطر نشان کرد: به طور قطع هر کشتی‌گیری صاحب دوبنده تیم ملی در پاریس شود به دنبال آن است تا بهترین عملکرد خود را به نمایش بگذارد، شکست تیلور دور از ذهن نیست بلکه می‌توان با بهره بردن از تاکتیک و فنون این آزادکار را مغلوب کرد. به طور قطع با اتفاقات خوب می‌توانم مقابل او قرار گیرم و او را نیز شکست دهم.

منبع: خبـر ورزشی