برخی روسای فدراسیون‌ها دنبال هتل پنج ستاره و خودروی اختصاصی هستند، در حالی که برخی دیگر از روسای فدراسیون‌ها درگیر کار هستند.

 

 

، محمود خسروی وفا، در نشست هم اندیشی با خبرنگاران اعزامی به نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی هانگژو، عنوان کرد: در مورد اعزام رشته سوارکاری نقد‌هایی مطرح است، اما بنده به شخصه از پرش زن ایرانی لذت بردم، هزینه اعزام هر نفر در سوارکاری با بدمینتون یکی شد، اما عملکرد زن سوارکار ایران بدون انجام خطا در تاریخ ماند.

وی افزود: در خصوص سوارکاری پشت پرده‌هایی مطرح می‌شود، اما این مسائل به کمیته ملی المپیک ارتباطی ندارد و در مجموع خروجی سوارکاری بد نبود.

رییس کمیته ملی المپیک با اشاره به اینکه میزان پرداختی به فدراسیون‌های ورزشی صد در صد رشد داشته است، عنوان کرد: این موضوع در ۴۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده، اما بر اساس نتایج بازی‌های آسیایی، فدراسیونی که موفق بود تشویق می‌شود و بودجه بیشتری خواهد گرفت و آن فدراسیونی که شعار داده از نظر مالی تنبیه می‌شود.

بعضی گفتند کاش ما هم مثل دبیر بودیم
وی در ادامه ضمن حمایت از عملکرد علیرضا دبیر، رییس فدراسیون کشتی و تیم اعزامی‌اش به بازی‌های آسیایی هانگژو، خاطرنشان کرد: بعضی روسای فدراسیون‌های ورزشی گفتند کاش ما هم مانند دبیر بودیم و دعوا می‌کردیم و شام می‌خوردیم و نتیجه می‌گرفتیم!

نتیجه کشتی درخشان بود
رییس کمیته ملی المپیک افزود: البته ما که شامی نخوردیم اما می‌گویم کاش همه مانند علیرضا دبیر بودند، دعوا می‌کردند و نتیجه هم می‌گرفتند؛ ما با او دعوا داشتیم، اما او با ما دعوایی نداشت و باید بگویم نتیجه کشتی درخشان بود و اگر ۲۰ رئیس فدراسیون مانند علیرضا دبیر داشتیم خیلی خوب بود و دیگر برای المپیک پاریس دغدغه نداشتیم و مدال بیشتری می‌گرفتیم.

وی در مورد ستاد عالی بازی‌های آسیایی، گفت: ستاد در دوره‌های قبلی عملکرد بازدارنده‌ای داشت و در تصمیمات هیات اجرایی دخالت می‌کرد، اما در این دوره بنده با کسی رودربایستی نداشتم.

هیچ رشته‌ای مانند تیراندازی اذیتم نکرد
رییس کمیته ملی المپیک ادامه داد: اعلام می‌کنم اعزام کیفی نبود و در مورد برخی رشته‌ها پیش‌بینی مدال کرده بودیم و در مورد برخی رشته‌ها پیش‌بینی نداشتیم و در مجموع ۸۰ درصد پیش‌بینی‌های کمیته ملی المپیک درست از آب درآمد. در حال حاضر باید بگویم اعزام کیفی نبود و هیچ رشته‌ای همانند تیراندازی مرا اذیت نکرد.

خسروی‌وفا ادامه داد: در کبدی پسران نقره، کبدی دختران برنز، وزنه‌برداری دو نقره و یک برنز، بوکس یک برنز، شمشیربازی یک برنز، بسکتبال برنز، ژیمناستیک یک برنز، واترپلو برنز، دوومیدانی یک برنز، اسکیت یک نقره و یک برنز، تیراندازی یک طلا و یک برنز، قایقرانی یک طلا، دو نقره و یک برنز، تکواندو یک برنز، کاراته یک طلا، کشتی سه طلا، ووشو ۲ طلا، کاراته یک طلا، یک نقره و سه برنز و به طور مثال در فوتبال، تنیس روی میز، شنا مدالی پیش بینی نکرده بودیم.

برخی فدراسیون‌ها دنبال هتل پنج ستاره و خودروی اختصاصی هستند
رییس کمیته ملی المپیک با بیان اینکه برخی روسای فدراسیون‌ها دنبال هتل پنج ستاره و خودروی اختصاصی هستند، گفت: برخی روسای فدراسیون‌ها به دنبال مسائل اینچنینی بودند، در حالی که برخی دیگر از روسای فدراسیون‌ها درگیر کار هستند.

خسروی‌وفا در مورد اعزام زهرا نعمتی به بازی‌های آسیایی، عنوان کرد: بنده در خصوص این اعزام دفاع کردم. زهرا نعمتی سرمایه اجتماعی، افتخار ورزش بانوان در کشور و جز ۱۳ معلول در دنیا است که سهمیه المپیک کسب کرده است. این ورزشکار کیفیت کار بالایی دارد و هر چند در دو سال گذشته تمرین نداشته است، اما فدراسیون متبوعش با مسائل و تنش‌هایی روبرو بود.

انتهای پیام/

منبع: ایسـنا