طلا و سکه باز هم گران شدند / صعود سکه به کانال ۲۹ میلیونی
طلا و سکه باز هم گران شدند / صعود سکه به کانال ۲۹ میلیونی

به گزارش زیرنویس به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت طلا و سکه طی روز جاری همراه با رشد دلار در روند صعودی قرار گرفت. امروز گشایش بازار طلا با کاهش قیمت همراه شد اما در میانه معاملات با افزایش ۶۰۰ تومانی قیمت دلار،‌ روند قیمت در بازار طلا نیز صعودی شد. گفتنی است بازارهای جهانی در […]

به گزارش زیرنویس به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت طلا و سکه طی روز جاری همراه با رشد دلار در روند صعودی قرار گرفت. امروز گشایش بازار طلا با کاهش قیمت همراه شد اما در میانه معاملات با افزایش ۶۰۰ تومانی قیمت دلار،‌ روند قیمت در بازار طلا نیز صعودی شد. گفتنی است بازارهای جهانی در تعطیلات آخر هفته قرار دارند و انس جهانی طلا روی رقم ۱۹۸۱ دلار ثابت شده است.

قیمت سکه و حباب 1 آبان 1402

معامله در بازار طلا با قیمت‌های سال آینده

در همین راستا عبدالله مشکانی کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه بخشی از نوسانات طلا با قیمت دلار و بخشی نیز با طلای جهانی تراز می‌شود به تجارت‌نیوز گفت: «با اتفاقات هفته‌های اخیر و افزایش تنش در منطقه، قیمت طلای جهانی رشد کرد و این موضوع به رشد قیمت در بازار طلا کمک کرد. اما در صورت فروکش کردن جنگ حماس و اسرائیل، قیمت طلای جهانی نیز به کانال‌های پایین‌تر برمی‌گردد.»

وی دلیل صعودی شدن قیمت در بازارهای مالی بعد از اخبار تنش منطقه‌ای اخیر را، واکنش هیجانی معامله‌گران برای تقاضا عنوان کرد و افزود: «واکنش بازار هیجانی بوده و بعد از آن شاهد کاهش قیمت دلار و متعاقب آن طلا و سکه بودیم. اما به نظر نمی‌رسد قیمت‌ها در بازار طلا پایین‌تر از نرخ‌های فعلی بیاید.»

وی با تاکید بر بزرگ بودن حباب سکه خاطرنشان کرد: «زمانی که قیمت سکه امامی ۳۳ میلیون تومان بود، ارزش طلای این قطعه به ۲۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌رسید و این نشانه حباب خیلی بزرگ سکه است.» این کارشناس اقتصادی در خصوص دلیل حباب بالای سکه گفت: «در حال حاضر معامله‌گران با قیمت‌های سال آینده خرید می‌کنند و دلیل آن نیز رشد نقدینگی و احتمال افزایش قیمت دلار در سال آینده است.»

سرپیچی سکه گرمی از رشد قیمت

امروز یکشنبه ۳۰ مهر قیمت سکه امامی رشد ۵۰۰ هزار تومانی داشت. این قطعه با قیمت ۲۹ میلیون تومان معامله شد. سکه‌ بهار نیز با رشد ۱۹۲ هزار تومانی روی قیمت ۲۵ میلیون و ۶۹۳ هزار تومان ایستاد.

در روز جاری نیم‌ و ربع سکه ۵۰ هزار تومان رشد قیمت داشتند و به ترتیب با رقم ۱۵ میلیون و ۴۰۰ و ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله شدند.‌ امروز سکه‌گرمی تنها قطعه‌ای بود که بدون تغییر و با همان قیمت پنج میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی روز گذشته معامله شد.

مثقال طلا از نیمه کانال ۱۰ میلیونی گذشت

در روز جاری قیمت طلا نیز افزایش داشت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با ۱۸۱ هزار تومان رشد با رقم ۱۰ میلیون و ۵۵۹ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز افزایش ۴۳ هزار تومانی داشت و به رقم دو میلیون و ۴۳۹ هزار تومان رسید. هر گرم طلای دست دوم نیز با قیمت دو میلیون و ۴۰۵ هزار تومان معامله شد.

در آخرین روز مهر حباب قطعات سکه روند متوازنی نداشت. حباب سکه امامی ۳۱۵ هزار تومان، نیم‌سکه ۴۳ هزار تومان و ربع‌ سکه پنج هزار تومان گران شد. حباب نیم‌سکه و سکه گرمی نیز به ترتیب افت ۳۹ و ۲۲ هزار تومانی داشتند.