به گزارش خبرنگار مهر، حسن کیخا، عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، از دستگیری عامل انتشار فراخوان‌های تجمعات غیرقانونی و تشویش اذهان عمومی در عملیات پلیس فتا شهرستان زاهدان خبر داد. وی در تشریح این خبر ادامه داد: در راستای اشراف اطلاعاتی، رصد و پایش مستمر فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا این فرماندهی، شناسایی […]

به گزارش خبرنگار مهر، حسن کیخا، عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، از دستگیری عامل انتشار فراخوان‌های تجمعات غیرقانونی و تشویش اذهان عمومی در عملیات پلیس فتا شهرستان زاهدان خبر داد.

وی در تشریح این خبر ادامه داد: در راستای اشراف اطلاعاتی، رصد و پایش مستمر فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا این فرماندهی، شناسایی و دستگیری عوامل اصلی و پشت پرده انتشار فراخوان‌های تجمعات غیرقانونی در دستور کار ویژه مأموران پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان قرار دارد.

وی اضافه کرد: در این خصوص، مأموران پلیس فتا استان با اشراف اطلاعاتی و رصد دقیق فضای مجازی موفق شدند گرداننده یکی از صفحات اجتماعی که با انتشار مطالب تحریک آمیز اقدام به تشویش اذهان عمومی و شکل گیری تجمعات اعتراضی و خرابکارانه می‌کرد را شناسایی و با هماهنگی قضائی دستگیر کنند.

این مقام نیروی انتظامی، اظهار کرد: متهم در تحقیقات تخصصی، پس از مواجهه با اسناد و مدارک پلیس به جرایم خود اقرار کرد که در این خصوص پرونده تشکیل و وی برای اقدامات قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

کیخا خاطرنشان کرد: پلیس با هوشیاری و اشرافیت بالا هرگونه تحرک افراد اخلالگر در فضای حقیقی و مجازی را زیر نظر دارد و اجازه ناامن کردن فضای آرام کشور را به هیچکس نخواهد داد.

رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان در انتها از کاربران درخواست کرد: در مواجهه با موارد مشکوک و مخل نظم اجتماعی مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir و یا شماره گیری ۰۹۶۳۸۰ آن را به پلیس فتا اعلام کنند.

منبع: مـهر