انگیزه زیادی برای بردن استقلال تاجیکستان داریم
انگیزه زیادی برای بردن استقلال تاجیکستان داریم

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس درباره بازی با استقلال تاجیکستان در لیگ قهرمانان آسیا توضیحاتی را بیان کرد.

- انگیزه زیادی برای بردن استقلال تاجیکستان داریم

یحیی گل محمدی سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در نشست خبری قبل از بازی برابر تیم استقلال تاجیکستان، اظهار کرد: قبل از هرچیز به تیم استقلال تاجیکستان خوشامد می گویم و خوشحال هستیم که میزبان این تیم خوب هستیم. پس از ۴/۵ سال حضور در پرسپولیس اولین بازی است که در لیگ قهرمانان با حضور هوادار برگزار می‌شود و از این بابت واقعا خوشحال هستم.

او افزود: امیدوارم فردا بتوانیم با یک عملکرد خوب دل هواداران را شاد کنیم‌ قطعا انگیزه زیادی برای بازی خیلی مهم فردا از لحاظ شرایط جدولی داریم. هدف ما کسب ۳ امتیاز است. تمرینات خوبی انجام داده ایم و آنالیز خوبی از حریف داشتیم. باید بدانیم فردا بازی راحتی نداریم و باید با تمرکز بازی کنیم. به هر صورت استقلال تاجیکستان تیم قابل احترامی است که ایده‌های خاص دفاعی خودش را دارد. باید شرایط فنی بازی را به شکلی رقم بزنیم که به سود ما باشد و باید جریان بازی را کنترل و مدیریت کنیم گه به موقعیت‌های گل دست پیدا کنیم. گفتم بازی راحتی نیست و امیدوارم فردا بتوانیم عملکرد فنی خوبی داشته باشیم تا پس از بازی در کنفرانس ۳ امتیاز را به هواداران تقدیم کنیم.

سرمربی پرسپولیس درباره اینکه پس از برد مقابل الدحیل روحیه به این تیم بازگشته تا بتواند از گروهش صعود کند اما در شرایطی که مصدومان زیادی دارند به مصاف استقلال تاجیکستان می‌روند و آیا این موضوع کارشان را سخت نمی‌کند، گفت: در خطوط مختلف بازیکنان خوبی را از دست دادیم که روی آنها حساب ویژ‌ه‌ای باز کرده بودیم اما برخی اتفاقات غیرقابل پیش بینی و از کنترل مل خارج است‌.

گل محمدی بیان کرد: مثلا می توان به مصدومیت مرتضی پورعلی‌گنجی اشاره کرد  که دوران اوج فوتبالش را طی می‌کرد اما متاسفانه این اتفاق برایش افتاد. به هر صورت نبود این بازیکنان ممکن است روی یک تا ۲ بازی زیاد تاثیر نداشته باشد اما در درازمدت خودش را نشان می‌دهد. باید سعی کنیم نبود آن‌ها را با تلاش بیشتر جبران کنیم. یک تیم خوب، واقعی هستیم که فقط متشکل از ۱۱_۱۲ بازیکن نیست و ۲۵_۲۴ بازیکن داریم. در بازی قبلی هم نشان دادیم به معنای واقعی یک تیم هستیم.

او عنوان کرد: باور و اعتمادی که بازیکنان نسبت به خودشان و تیم دارند، خیلی از مشکلات ما را برطرف کرده و امیدوارم بتوانیم جای خالی آنها را پر کنیم. همیشه نبود این بازیکنان را کنار خود حس می‌کنیم. امیدوارم قوی‌تر بازگردند.

او درباره حواشی رسانه‌ای هفته‌های اخیر قبل از بازی‌های پرسپولیس که نمونه‌اش را در ماجرای اخیر حسین کنعانی‌زادگان دیدیم اتفاقی ارزیابی می‌کند یا داستان پشت پرده‌ای دارد، عنوان کرد: امسال متاسفانه یک تیم رسانه‌ای علیه پرسپولیس تشکیل داده‌‌اند . همه ما می‌دانیم داخل این تیم چه افرادی هستند و با برخی خبرهای دروغ، شایعه و لجن‌پراکنی دنبال ایجاد جو مسموم اطراف تیم هستند. اگر این روند ادامه داشته باشد، اسامی این افراد را در هر کنفرانسی می‌برم. خودشان را جمع و جور کرده و اجازه بدهند نتیجه فوتبال در زمین مشخص شود. اینکه بخواهیم با این صحبت‌ها و کارها برای یک تیم حاشیه درست کنیم، دور از جوانمردی است. برای ما مشخص است این افراد چه کسانی هستند و فکر نکنند هر کاری دلشان بخواهد می‌توانند انجام بدهند و کسی هم متوجه نمی‌شود.

سرمربی پرسپولیس تصریح کرد: همه کارهایشان را رصد کرده و اگر لازم باشد درموردش صحبت می‌کنیم. خودمان هم باید حواسمان را جمع کنیم. باید نسبت به رفتار، گفتار و صحبت‌هایی که داریم توجه و تمرکز بیشتری داشته باشیم و آتو دست این آدم‌ها ندهیم‌.  این خیلی مهم است و امیدوارم بازیکنان ما تمرکزشان بیشتر روی بحث‌های فنی خودشان و تمرینات‌شان باشد.

او درباره  اینکه با توجه به پارگی رباط صلیبی مرتضی پورعلی‌گنجی آیا باشگاه پرسپولیس باید پیشنهاد تمدید قرارداد را به این بازیکن ارائه بدهد، گفت: امیدوارم مرتضی پیش از پایان فصل به ما اضافه شود. با توجه به حس و حال و انگیزه خوبی که در او دیدم شاید اواخر فروردین یا اوایل اردیبهشت بتواند به جمع ما برای بازی های حساس پایان فصل اضافه شود. باید دید روند عمل جراحی او چگونه است و چه زمانی می‌خواهد عمل کند. اگر به موقع عمل شود و عمل خوبی داشته باشد، حتی امسال هم می‌تواند به ما کمک کند. حتما این پیشنهاد هم که برای سال آینده بتوانیم از او استفاده کنیم، به باشگاه خواهم داد.

سرمربی پرسپولیس درباره اینکه شرایط نسبت به یک هفته قبل چه تغییری کرده و آیا قول های مدیران باشگاه عملی شده است، گفت: هنوز کار خاصی انجام نشده و اتفاق خاصی نیفتاده است اما دنبال حل مشکل هستند. شاید طبق این صحبت‌هایی که داشتند و پیغام پسغام‌هایی که فرستادند تا فردا واریزی داشته باشند که دقیق نمی‌دانم.

گل‌محمدی درباره اینکه با وجود این مصدومیت‌ها می‌تواند به نفرات جوان اعتماد کند و آیا این کار را در لیگ قهرمانان نیز انجام می‌دهد، عنوان کرد: یک طرف قضیه این است که بازیکنان خوب خود را از دست دادیم و از طرفی جا برای نمایش بیشتر بازیکنان جوان‌مان ایجاد می‌شود. قطعا باید بتوانیم از وجودشان بیشترین استفاده را ببریم. آکادمی نیز با حضور محسن خلیلی عملکرد خوبی در یک تا ۲ سال اخیر داشته است و توانستیم از این مجموعه بازیکنان خوبی را بالا بیاوریم. بازهم می‌شود با رسیدگی و توجه بیشتر به جوانان و آکادمی استعدادهای بیشتری را وارد تیم کرد اما مشکلات عجیب و غریب برای بزرگسالان افتاده چه برسد به تیم‌های پایه که مشکلات‌شان چند برابر ما است.

او افزود: سرمایه‌گذاری برای جوانان و هزینه کردن برای آنها، سرمایه‌گذاری برای آینده است. امیدوارم فکر حرفه‌ای تری نسبت با این قضیه شود. با توجه به قوانین جدید داشتن یک تیم “ب” یا آوردن بازیکن از آکادمی می‌تواند در لیست تیم هم تاثیرگذار باشد‌.امیدوارم بتوانیم از وجود آنها استفاده بیشتری کنیم.

باشگاه خبرنگاران