زیرنویس – سرویس بین‌الملل: همیشه از دلایل سیاسی، امنیتی، اقتصادی و تاریخی نزاع بی‌پایان رژیم صهیونیستی با فلسطینی‌ها گفته و شنیده‌ایم، اما این نزاع خونین یک انگیزه باستانی مذهبی نیز برای اسرائیل دارد؛ انگیزه‌ای که با نبرد آخر الزمان گره خورده است. احتمالا شما هم از خود پرسیده‌اید که چرا رژیم صهیونیستی به همین مقدار […]

زیرنویس – سرویس بین‌الملل: همیشه از دلایل سیاسی، امنیتی، اقتصادی و تاریخی نزاع بی‌پایان رژیم صهیونیستی با فلسطینی‌ها گفته و شنیده‌ایم، اما این نزاع خونین یک انگیزه باستانی مذهبی نیز برای اسرائیل دارد؛ انگیزه‌ای که با نبرد آخر الزمان گره خورده است.

احتمالا شما هم از خود پرسیده‌اید که چرا رژیم صهیونیستی به همین مقدار از اشغال راضی نمی‌شود؟ چرا حاضر نیست کرانه باختری و نوار غزه را به عنوان فلسطین بپذیرد و اصلا چرا این نقطه از زمین را برای تشکیل دولتی یهودی انتخاب کرد؟

در ادامه با هم نگاهی به یکی از دلایل مذهبی این انتخاب داریم یعنی راز معبد سلیمان، تپه مگیدو و جنگ آخرالزمان.

معبد سلیمان چیست و کجا قرار دارد؟

هیکلِ سلیمان یا معبدِ سلیمان یا هیکلِ مقدس (به عبری: בית המקדש הראשון تلفظ: بیت هامیقداش هاریشون به معنیِ نخستین سرای مقدسِ یا بیت‌المقدس الاول) بر اساس کتاب مقدس و قرآن اولین معبدِ باستانیِ یهودیان بوده که در مجموعه پرستش‌گاه اورشلیم قرار داشته‌است تا زمانی که در سال ۵۸۷ پیش از میلاد بدستِ نبوکدنصر دوم پادشاه امپراتوری بابل نو تخریب می‌شود. تابوت عهد در این معبد بود.

بر اساس کتاب مقدس سلیمان این معبد را در زمانی که قوم یهود متحد بود و تحت پادشاهی او قرار داشت بنا کرد. از این رو ساخت آن در حدود قرن ۱۰ قبل از میلاد تصور می‌شود. به دلیل حساسیت‌های زیاد مذهبی در مورد این معبد کاوش‌های باستانی زیادی در محوطه مسجد الاقصی انجام شده‌است.

تپه مگیدو چیست و کجا قرار دارد؟

تل مگیدو(عبری: מגידו‎; عربی: مجیدو) یک تل باستانی در ۳۰ کیلومتری شمال شرقی حیفا است. در کتاب مکاشفهٔ یوحنا نبرد آخرالزمان یا آرماگدون در تل مگیدو رخ می‌دهد.
تل در باستان‌شناسی به معنای گونه‌ای از تپهٔ باستانی است که بر اثر متروکه شدن سکونتگاه انسانی در یک محوطهٔ جغرافیایی پس از سده‌ها ایجاد می‌شود. مگدون نیز واژه‌ای عبری به معنای آخرالزمان (آرماگدون) است.