منصور برزگر پیشکسوت کشتی ایران درباره جنگ و جدل‌های این روزها بین کشتی‌گیران و فوتبالیست‌ها گفت: ورزش این مملکت را در فوتبال خلاصه نکنید؛ می‌دانستم یک روز این دعواها راه می‌افتد.

 

به گزارش زیرنویس، اهدای حواله خودرو به بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران پیش از جام جهانی قطر، آتش زیرخاکستری بود که حالا زبانه کشیده است. جنگ اینستاگرامی برخی چهره‌های فوتبالی با چند تن از ملی پوشان کشتی روز گذشته خبرساز شد. آن‌ها بر سر همان حواله‌های به مجادله پرداختند. درباره این موضوع با منصور برزگر سرمربی اسبق تیم ملی کشتی آزاد ایران گفت‌وگویی را انجام دادیم.

برزگر در این باره گفت: من واقعا متاسفم برای مملکت مان که عده‌ای همه چیز را از دید اقتصاد نگاه می‌کنند. کشتی یک ورزش مدال آور و المپیکی است، ولی چطور می‌شود فقط به فوتبال نگاه می‌کنند. این بچه‌ها حق دارند اعتراض کنند. ما نمی‌گوییم چرا به آن‌ها (فوتبالیست ها) می‌دهید، می‌گوییم به همه نگاه کنید. فوتبالیست‌ها پول خوب در می‌آورند، نوش جان شان، ولی این پاداش‌ها را به همه بدهید. من در گذشته گفته بودم تبعیض قائل نشوید. ورزش این مملکت را در فوتبال خلاصه نکنید. می‌دانستم یک روز این دعواها راه می‌افتد.

وی افزود: وقتی مدیران حرفی نمی‌زنند، کشتی گیران مجبورند خودشان حرف بزنند. مگر این‌ها پرچم جمهوری اسلامی را بالا نمی‌برند؟ مگر برای تعیین جایگاه ورزش ایران در رده بندی مسابقات المپیک و آسیایی همه کشور منتظر مدال‌های کشتی نمی‌مانند؟ خب حق شان را بدهید.

برزگر اضافه کرد: می‌دانید ریشه کجاست؟ این‌ها مافیا هستند. هرجا پول هست مافیا هم هست. کشتی پولی ندارد و سراغش نمی‌روند. مثال می‌زنم: در فوتبال، ذوب آهن اصفهان چه هزینه‌ای می‌کند و از بغل آن چه کسانی سود می‌برند؟ فوتبال یک مسئله پولی و اقتصادی است. شما ببینید آیا قرارداد یک فوتبالیست را همه را خودش می‌گیرد؟ از یک نفرشان بپرسید. شک نکنید فقط بخشی از آن مبالغ به خودشان می‌رسد و همان مافیا از کنارشان می‌خورند. در آستانه جام جهانی می‌روند کی روش را می‌آورند؛ این کار برای چه بود؟ طی چند روز می‌خواست چه کار فنی‌ای کند؟ برای این بود که پولی جابجا شود.

برزگر درباره درآمدزایی‌های علیرضا دبیر و تضاد آن با اعتراضات این روزهای ملی پوشان کشتی گفت: آقای دبیر در حد توانش کار می‌کند. همین دیروز به قهرمانان کشتی پولی داد. انتقاد هم می‌شود به او، ولی دارد کار می‌کند. اما پول کشتی کجا و پول فوتبال کجا؟ تاکید می‌کنم که من حرفم این نیست فوتبالیست‌ها پولی نگیرند. فقط سوالم این است که باشگاه‌ها این پول‌ها را خودشان از کنار فوتبال درمی آورند؟ الان این ماشین‌هایی که سرش دعوا است برای خود فوتبال است؟ ولی دولت می‌دهد به کشتی هم بدهد.

من سال ۱۹۷۳ قهرمان شدم گفتند بروید خانه بخرید ۱۵۰ هزار تومان. ما رفتیم خریدیم ۳۰۰ هزار تومان. ویلایی خریدیم. الان زمین خالی را ۵۰، ۶۰ میلیارد هم نمی‌دهند. امروز به قهرمان دو میلیارد می‌دهید؛ با این پول چکار کند؟ یک کیوسک هم در تهران به او نمی‌دهند. همین الان من چند تا شاگرد دارم که اسنپی هستند. الان شغل اول مملکت مان شده اسنپ. پس این شرکت ها و کارخانه های دولتی چکار می کنند؟

وی در پایان درباره افت و خیزهای حسن یزدانی گفت: کشتی حسن یزدانی و تیلور شده یک مسئله ملی. چند شب پیش در مراسمی از آقای حسین کلانی پیشکسوت فوتبال تجلیل می‌کردند. تمام فوتبالیست‌های قدیمی درباره این کشتی (یزدانی و تیلور) بحث می‌کردند. اول از همه باید حسن بخواهد. خودش می‌خواهد؟ باید بحث کلی شود. به حرف زدن من نیست. کارشناسی شود.

منبع: خبـر ورزشی