به گزارش خبرنگار مهر، عباس روشن ظهر سه‌شنبه در دیدار با امام جمعه و فرماندار شهرستان دشتستان به بحث و بررسی در خصوص آخرین فعالیت‌های این نهاد در سطح استان و شهرستان دشتستان پرداخت و اظهار داشت: کمیته امداد در طول سال برنامه‌های متعدی را دنبال می‌کند که بحث اشتغال و خودکفایی و مسکن از […]

به گزارش خبرنگار مهر، عباس روشن ظهر سه‌شنبه در دیدار با امام جمعه و فرماندار شهرستان دشتستان به بحث و بررسی در خصوص آخرین فعالیت‌های این نهاد در سطح استان و شهرستان دشتستان پرداخت و اظهار داشت: کمیته امداد در طول سال برنامه‌های متعدی را دنبال می‌کند که بحث اشتغال و خودکفایی و مسکن از مهم‌ترین برنامه‌های این نهاد است.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر افزود: در بحث اشتغال، امسال ۱۱ هزار فرصت شغلی به استان تکلیف شده است که هزار و ۱۶۲ میلیارد تومان اعتبار در قالب تسهیلات اشتغالزایی برای این مهم اختصاص داده شده است.

روشن به مهمترین طرح‌های اشتغال برای امسال اشاره کرد و گفت بیش از ۸۰۰ طرح پنل تولید برق خورشیدی و ۱۰۰۰ طرح دامداری از مهم‌ترین این طرح‌ها برای امسال است.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه تکلیفی امسال، حدود سه هزار مددجو که از سال‌های گذشته صاحب شغل و درآمد شدند از تحت پوشش خارج می‌شوند که تا کنون هزار و ۱۰۰ نفر از این تعداد خارج شده است.

وی در ادامه یاد آور شد: خروج این افراد از تحت پوشش بر اساس یک معیار و برآورد کلی از سوی کمیسیون حمایت انجام می‌شود که پس از اطمینان از خودکفایی افراد و رونق کسب و کار آنها از چرخه حمایتی خارج و افراد جدیدی جایگزین آنها می‌شود.

برگزاری جشن خودکفایی

روشن به برگزاری جشن خودکفایی این افراد در بهمن ماه سال جاری اشاره کرد و گفت: این مراسم با حضور مددجویان خودکفا شده و همچنین مسئولان کشوری و استانی برگزار خواهد شد.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر به موضوع مهم مسکن اشاره کرد و گفت: مسکن نیازمندان یکی از دغدغه‌های اصلی کمیته امداد است که با همکاری دیگر سازمان‌ها از جمله بسیج، بنیاد مسکن و بنیاد مستضعفان این مهم در دست پیگیری و اقدام است.

وی به تفاهم نامه چند جانبه فی ما بین با بنیاد مستضعفان، بسیج سازندگی و تفاهم نامه با بنیاد مسکن اشاره کرد و گفت: با هر کدام از این سازمان‌ها پروژه‌های جداگانه‌ای در دست اقدام است.

روش به بحث حمایت‌های مردمی در سال جاری اشاره کرد و گفت: توزیع ۱۰۰۰ قلم کولر گازی در فصل تابستان، ۵۰۰ سری جهیزیه نوعروسان و ۱۰۰۰ قلم لوازم ضروری زندگی از جمله اقدامات شاخص در چند ماهه سال جاری بوده است.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر در ادامه به خدمات فرهنگی، درمانی، مستمری، ایتام و.. اشاره کرد و گفت: در اغلب سرفصل‌های کاری موفقیت‌های خوبی حاصل شده است.

منبع: مـهر