به گزارش زیرنویس، سرهنگ کارآگاه علی ولیپور گودرزی رئیس پلیس آگاهی پایتخت، گفت: با وقوع یک فقره کلاهبرداری و سرقت از کارت عابر بانک مالک یک واحد صنفی در جنوب تهران و شکایت نامبرده به اداره آگاهی تهران بزرگ، موضوع رسیدگی به این پرونده در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت. وی افزود: شاکی […]

به گزارش زیرنویس، سرهنگ کارآگاه علی ولیپور گودرزی رئیس پلیس آگاهی پایتخت، گفت: با وقوع یک فقره کلاهبرداری و سرقت از کارت عابر بانک مالک یک واحد صنفی در جنوب تهران و شکایت نامبرده به اداره آگاهی تهران بزرگ، موضوع رسیدگی به این پرونده در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: شاکی که خانم میانسال و متصدی یک واحد صنفی بود توضیح داد مردی که خود را مأمور دستگاه پوز معرفی می‌کرد کارت عابر بانک وی را دریافت کرده تا برای استعلام گردش مالی به دستگاه پوز بکشد و پس از گذشت مدتی متوجه می‌شود که کل موجودی وی از کارتش کسر شده است و کارتی که مأمور پوز در اختیار وی قرار داده است تقلبی است.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت گفت: بنا بر حساسیت موضوع کارآگاهان با بکارگیری روش‌های اطلاعاتی و میدانی دریافتند؛ سارق با استفاده از کارت شاکی با مراجعه به یک مغازه طلا فروشی اقدام به خرید طلا کرده است.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به شناسایی چهره سارق افزود: با تجمیع پرونده‌های مشابه، مشخص شد متهم به دفعات مختلف به همین شیوه مرتکب کلاهبرداری و سرقت از واحدهای صنفی تحت عنوان مأمور شده است.

سرهنگ گودرزی با بیان اینکه مال باختگان اغلب خانم و افراد مسن و میانسال هستند گفت: در گشت زنی‌های هدفمند و با همکاری مأموران کلانتری ۱۱۹ مهر آباد، مأموران متهم را در زمانی که قصد داشت با عابر بانک مال باخته دیگری اقدام به خرید طلا کند، دستگیر کردند.

رئیس پلیس آگاهی تهران افزود: متهم پس از انتقال به مقر پلیس آگاهی به ۲۰ فقره کلاهبرداری و سرقت وجوه نقدی به همین شیوه اعتراف کرد.

منبع: مـهر