امروز سه‌شنبه ۲ آبان‌ماه قیمت‌ها در بازار ارز و سکه تهران رنج بود. قیمت دلار در معاملات نقدی روز قبل در محدوده ۵۰ هزا رو ۶۵۰ تومان بسته شد. بااین‌حال در معاملات پشت خطی دوشنبه‌شب تا سطح مقاومتی ۵۰ هزار و ۸۰۰ تومان بالا رفت؛ اما صبح امروز با ۵۰ هزار و ۶۵۰ تومان روانه […]

- قیمت بیت کوین منفجر شد

امروز سه‌شنبه ۲ آبان‌ماه قیمت‌ها در بازار ارز و سکه تهران رنج بود. قیمت دلار در معاملات نقدی روز قبل در محدوده ۵۰ هزا رو ۶۵۰ تومان بسته شد. بااین‌حال در معاملات پشت خطی دوشنبه‌شب تا سطح مقاومتی ۵۰ هزار و ۸۰۰ تومان بالا رفت؛ اما صبح امروز با ۵۰ هزار و ۶۵۰ تومان روانه بازار شد و تا پله چهارم کانال یاد شده پایین آمد. البته آن‌طور که برخی معامله‌گران می‌گفتند نرخ دلار ظهر امروز در حول‌وحوش ۵۰ هزار و ۶۰۰ تومان قیمت خورد که در مقایسه با روز قبل ثابت مانده است.

از سوی دیگر قیمت دلار در هرات امروز نزولی شد. در این بازار اسکناس آمریکایی امروز با ۵۰ هزار و ۶۵۰ تومان راهی بازار شد و در نیمه ظهر تا ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان پایین آمد که در مقایسه با روز دوشنبه ۲۵۰ تومان افت کرده است.

نرخ حواله درهم نیز امروز منجمد شده و نوسان خاصی را ثبت نکرده است. نرخ حواله درهم در زمان نگارش این گزارش بر روی ۱۳ هزار و ۸۶۰ تومان قرار داشت. برخی از معامله‌گران مدعی بودند که دلیل ثبات نرخ حواله درهم در واقع تزریق عرضه بوده است. برخی دیگر نیز مدعی بودند که بازارساز قیمت را روزهای تعطیل بالا می‌برد و با بازگشایی بازار دبی شروع به فروش از بالا خواهد کرد.

معامله‌گران معتقدند اگر قیمت دلار امروز بالای ۵۰ هزار و ۶۰۰ تومان تثبیت دهد دوباره می‌تواند برای شکستن مرز مقاومت ۵۱ هزار و ۲۰۰ تومان تلاش کند. اما اگر قیمت دلار امروز به زیر مرز حمایت برود باتوجه‌به جو و هیجانی که در بازار حاکم است احتمال اینکه به کف ۵۰ هزار تومان و حتی زیر این کانال برود زیاد است.

به عقیده تحلیل‌گران فنی قیمت دلار در روز دوشنبه سقف مثلث را شکسته است و اگر بالای مرز حمایت ۵۰ هزار و ۶۰۰ تومان تثبیت ندهد می‌توان گفت آن شکست فیک بوده است. آن‌ها می‌گویند مرز ۵۰ هزار تومان برای دلار مهم است و در مهرماه هر زمان به این سطح برگشته دوباره به سمت پله‌های بالاتر حرکت کرده است. از نظر آن‌ها مهم‌ترین مقاومت دلار هم محدوده ۵۱ هزار و ۵۰۰ تومان است و تا این مرز را نشکند و بالای آن تثبیت ندهد، نمی‌توان گفت روند به صعود برگشته است. معامله‌گران می‌گویند محدوده پایین قیمت دلار ۴۹ هزار و ۸۰۰ تومان است و محدوده بالای آن فعلاً ۵۱ هزار و ۵۰۰ تومان، هر وقت دلار به کف برسد معامله‌گران خریدار می‌شوند و با رسیدن به سقف می‌فروشند.

در بازار طلا هم قیمت طلا ۱۸ عیار امروز در مقایسه با روز قبل نوسان افزایشی ۴ هزارتومانی را تجربه کرد و به ۲ میلیون و ۴۱۰ هزار تومان رسید. البته بازار سکه باتوجه‌به ثبات نرخ دلار در آرامش بود و سکه امامی تغییر خاصی نکرد. قیمت هر قطعه سکه امامی ظهر امروز در حدود ۲۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به فروش رسید.

تکنیکالیست‌ها می‌گویند سکه بازان دوباره برای شکست مرز ۲۹ میلیون تومان تلاش خواهند کرد و اگر این مرز را فتح کنند احتمال صعودی‌شدن فلز گران‌بهای داخلی تا نیمه کانال ۲۹ میلیون تومان وجود دارد.

در غیر این صورت اگر به هر دلیلی زیر پای سکه شل شود، ممکن است سکه تا نیمه کانال ۲۸ میلیون تومان و به‌تدریج تا ابتدای کانال یادشده عقب‌نشینی کند.

فعالان بازار می‌گویند دومین، نقطه حمایتی مهم محدوده ۲۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است که برای بازیگران بلندمدت اهمیت زیادی دارد. گروهی از معامله‌گران هم تصور می‌کنند که سکه در صورت ازدست‌دادن حمایت ۲۷ میلیون و ۸۰۰ هزارتومانی، به طور موقت از فاز صعودی خارج خواهد شد.

در شرایط فعلی برخی از معامله‌گران معتقدند که کف قیمت سکه محدوده ۲۷ میلیون تومان و سقف آن مرز ۳۰ میلیون تومان است. به عقیده این دسته بازار برای اینکه شاهد شکسته‌شدن کف و سقف سکه باشد نیازمند اخبار قوی‌تری است.

امروز اگرچه بازار ارز و سکه در آرامش بود؛ اما بازار ارزهای دیجیتال شاهد ثبت یک رکورد جدید برای قیمت بیت‌کوین بود. در بازار امروز قیمت بیت‌کوین در حالی با رشدی بیش از ۱۰ درصدی وارد کانال ۳۴ هزاردلاری شده که در مقاطعی از روز در کانال ۳۵ هزاردلاری هم معامله شده بود. رشد امروز بیت‌کوین باعث شده تا بازدهی این رمزارز از کف سال ۲۰۲۲ به بیش از ۱۰۰ درصد برسد.

۲۲۳۲۲۵

منبع: خبـرآنلاین