رئیس شرکت توسعه و تجهیز توضیحاتی را در خصوص وضعیت ورزشگاه آزادی ارائه کرد.

ورزشگاه آزادی - پرسپولیس - استقلال خارج از تهران؟

مهیار عسگریان در خصوص میزبانی استقلال و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی و اینکه اعلام کرده بود تنها یک تیم می‌تواند میزبانی کند، اظهار کرد: نگفتم یا استقلال یا پرسپولیس، گفتم با توجه به شرایط زمین و فرسودگی چمن، به خاطر تراکم بازی‌ها اگر بخواهیم در زمانی که چمن نیاز دارد از فشردگی خارجش کنیم یکی از ۲ تیم که این بستگی به سازمان لیگ و بازی‌ها دارد، می‌توانیم بین بازی‌ها بگنجانیم.

وی در خصوص اینکه افشین پیروانی گفته این حرف به نوعی گروکشی است، گفت: من نشنیدم ولی نه، ما چنین کاری نمی‌کنیم. برای ما پرسپولیس عزیز دل و استقلال هم تاج سر است.

رئیس شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی در مورد جلسه امروز با مدیرعامل استقلال، عنوان کرد: تقریبا هر روز با دوستان نشست داریم یا تلفنی صحبت می‌کنیم. دستور جلسه برای میزبانی در استادیوم آزادی نبود. در اسفند کشتِ زمین را داریم و برای موضوعاتی که برای نگهداری زمین است از علی خطیر کمک خواستیم. با توجه به همکاری که داریم باید ببینیم چه کمکی می‌تواند به ما کند که ان‌شاءالله در چندروز آینده اعلام می‌کنیم. قرار است استقلال کمک‌های خوبی به ما کند.

عسگریان در خصوص بدهی ۲ تیم به ورزشگاه آزادی و تسویه آن، گفت: استقلال و پرسپولیس مشکلات خاص خودشان را دارند و تامین منابع مالی‌شان به سختی انجام می‌شود. هر دو حوزه زیر نظر وزارت ورزش هستند و نمی‌خواهیم با توجه به شرایطی که دارند تیمی را تحت فشار بگذاریم و بگوییم تسویه حساب کنید. اصلا، چنین حرفی را با دوستان نداریم. قرار شد آنها هم به ما کمک کنند که بتوانیم شرایط زمین را برایشان مهیا کنیم تا بازی‌های خوب و روانی ‌داشته باسند. مشکلات را با هم مطرح می‌کنیم. خطیر و درویش عزیزان ما هستند. ان‌شاءالله با هم مشکلات را حل می‌کنیم.

وی درمورد صندلی گذاری سکوهایی که کارشان تمام شده، اظهار داشت: به محض اینکه بودجه تامین شود فاز بعدی را شروع می‌کنیم. بودجه فاز به فاز دارد. از سازمان برنامه و بودجه هم میهمانان ویژه‌ای داریم. ان‌شاءالله برای این بودجه کمک می‌کنند تا صندلی‌ها را نصب کنیم.

رئیس شرکت توسعه در خصوص اینکه آیا بازی استقلال و آلومینیوم در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود، گفت: تصمیم اصلی در مورد اینکه بازی‌ها در آزادی برگزار شود یا نه را سازمان لیگ می‌گیرد. ممکن است اصلا خود تیم‌ها بگویند می‌خواهیم بازی‌هایمان را در شهر یا ورزشگاه دیگری برگزار کنیم. یک بحث هم بحث فنی زمین است. ما این بحث را بازی به بازی بررسی می‌کنیم. دیدید که بازی با الهلال شرایط زمین بسیار عالی بود ولی بازی استقلال-هوادار مثل قبل نبود.

وی تصریح کرد: بعد از این بازی باید تصمیم بگیریم. حقِ این زمین برای استقلال و پرسپولیس است. غیر از این نظری نداریم. اگر بتوانیم با دو تیم و سازمان لیگ به توافق برسیم، زمان کشت چمن در اسفند است. تا آن زمان باید ببینیم شرایط زمین و تامین بودجه چگونه است تا تصمیم خوبی برای آزادی بگیریم.

 

منبع: خبـر ورزشی