زمان توزیع شیر در مدارس ابتدایی اعلام شد
زمان توزیع شیر در مدارس ابتدایی اعلام شد

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سراسری شدن فرآیند توزیع شیر، دو هفته‌ زمان نیاز دارد، گفت: تا دو هفته دیگر توزیع شیر در مدارس کشور سراسری می‌شود.

 

به گزارش زیرنویس، رضامراد صحرایی در حاشیه جشن طلیعه‌داران تعلیم و تربیت که به منظور استقبال از نومعلمان آموزش و پرورش شهر تهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران در پاسخ به اینکه با توجه به برگزاری مراسم افتتاح توزیع شیر مدارس طی روزهای اخیر، آیا هم‌اکنون شیر در تمامی مدارس ابتدایی توزیع می‌شود؟، اظهار کرد: توزیع شیر پس از سال‌ها برگشت و این امر همت و اهتمام رئیس جمهوری به تربیت جسمانی بچه‌ها در کنار تربیت فکری و معنوی را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه سراسری شدن فرآیند توزیع شیر به دو هفته‌ زمان نیاز دارد، گفت: طبق اطلاعم تا دو هفته دیگر توزیع شیر در کشور سراسری شده و دو روز در هفته و فقط برای دانش آموزان ابتدایی توزیع می‌شود. همچنین آن مقداری از شیر که در روزهای ماقبل داده نشده است نیز داده می‌شود و اینگونه شاید برخی هفته‌ها سه روز در هفته شیر توزیع شود.

صحرایی در پاسخ به سوال دیگری درباره جزئیات کنکور تربیت معلم، تصریح کرد: از مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در کیفیت بخشی و ارتقای دانشگاه فرهنگیان بحث کنکور اختصاصی است. روز یکشنبه در ستاد ملی تربیت کلیات این کنکور تصویب شد و ان‌شاءالله در اردیبهشت ۱۴۰۳ این کنکور اجرا می‌شود. جزئیات آن به جلسات کارشناسی بین وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم و سازمان سنجش موکول شده است، اما کنکور تربیت معلم را نیز سازمان سنجش برگزار می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگر سخنان خود در پاسخ به سوالی درباره برگزاری مرحله تکمیل ظرفیت آزمون دبیری و هنرآموزی گفت: برنامه‌ریزی برای تکمیل ظرفیت نداریم چراکه آن مقداری از سهمیه آزمون دبیری و هنرآموزی که اعلام نشده است در کد رشته محل‌هایی است که متقاضی نداشته است.

وی خبر داد: در حدود ۴۵۰۰ کد رشته محل دبیری و فنی متقاضی نداشتیم که سازمان اداری و استخدامی موافقت کرده است به آن تعداد قرارداد کار معین جذب شود. اگر این مجوز به ما داده شود طبیعتا از بین کسانی که در این آزمون ما شرکت کرده و در گزینش قبول شده‌اند، انتخاب می‌کنیم.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره باز شدن در مدارس در روزهای پنجشنبه و جمعه برای فعالیت ورزشی خانوادگی نیز توضیح داد: به طور غیر رسمی کارهای این امر در حال انجام است و در مدارسی که خودشان برنامه‌ریزی کردند این امکان هست اما برای تبدیل این امر به یک پویش سراسری باید مقدماتش با هماهنگی سایر دستگاها فراهم شود که پیگیر آن هستیم. فعلا برگزاری این امر در اختیار مدیران مدارس و انجمن اولیا و مربیان مدارس است.

رکنا

+