حیدر سلیمانی کارشناس داوری درباره قضاوت داوربازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان اظهار کرد: تیم داوری به خصوص داور وسط قضاوت مطلوبی را نداشت و اگر var در ۲ صحنه به کمکشان نمی آمد قضاوت فاجعه آوری از آن‌ها شاهد بودیم.  او افزود: دقایق ابتدایی بازی یک پنالتی به نفع استقلال تاجیکستان گرفته شد که کاملا […]

حیدر سلیمانی کارشناس داوری درباره قضاوت داوربازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان اظهار کرد: تیم داوری به خصوص داور وسط قضاوت مطلوبی را نداشت و اگر var در ۲ صحنه به کمکشان نمی آمد قضاوت فاجعه آوری از آن‌ها شاهد بودیم. 

او افزود: دقایق ابتدایی بازی یک پنالتی به نفع استقلال تاجیکستان گرفته شد که کاملا درست بود و بازیکن پرسپولیس به جای دفع توپ پای بازیکن حریف را زد و از طریق var این پنالتی اعلام شد و داور وسط ادامه بازی داده بود. 

سلیمانی گفت: دقیقه ۱۷ بازی کمک داور اول این دیدار آفسایدی به ضرر پرسپولیس اعلام کرد و در صحنه آهسته تلویزیونی شاهد بودیم مهاجم پرسپولیس  نسبت به اولین مدافع استقلال تاجیکستان یک گام عقب تر بود و اعلام آفساید کاملا اشتباه بود و باید اعلام کرنر می شد صحنه حساسی را برنداشت داور مسابقه به var مراجعه نکرد . 

او ادامه داد: در نیمه دوم بازی دقیقه ۷۵ بازی یک توپ به دست بازیکن  پرسپولیس برخورد کرد اما چون دستش بسته بود و فضایی آشغال نکرده بود داور به درستی ادامه بازی داد و بازیکنان تاجیکستان اعتقاد داشتند داور باید اعلام پنالتی می کرد اما با رجوع به var تصمیم داور درست اعلام شد.

سلیمانی بیان کرد: گل دوم پرسپولیس مه زده شد کمک داور دوم این دیدار اعلام آفساید کرد که با مراجعه به var مشخص شد ، زمانی که شهاب زاهدی اقدام به پاس دادن کرد صادقی مهاجم پرسپولیس یک گام نسبت به مدافع تاجیکستان عقب  تر بود  و  گل به درستی اعلام شد.

کارشناس داوری گفت: دقایق تلف شده نیمه دوم روی نبیل باهویی ‌مهاجم پرسپولیس درون محوطه جریمه خطا صورت گرفت و مدافع حریف کاملا با زانو یش مچ پای مهاجم پرسپولیس را زد و او را سرنگون کرد اما داور علی رغم اینکه به var مراجعه کرد نتوانست صحنه پنالتی را تشخیص بدهد و اگر پرسپولیس با ۲ گل پیش نبود این خطا پنالتی اعلام می شد اما این خطا محرز بود و داور بازی اعلام پنالتی نکرد و مطمئنا به خاطر همین اشتباهات تیم داوری نمره ضعیفی را دریافت کرد.

باشگاه خبرنگاران