به گزارش خبرنگار اجتماعی زیرنویس، آمارهای رسمی کشور حاکی از این است که از هر ۳ دانش آموز ، یک دانش‌آموز اضافه وزن دارد یا چاق است؛ یعنی از حدود ۱۶ میلیون دانش‌آموز ایرانی، نزدیک به ۵ میلیون نفر دچار اضافه وزن و چاقی هستند. این آخرین آماری است که معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی […]

به گزارش خبرنگار اجتماعی زیرنویس، آمارهای رسمی کشور حاکی از این است که از هر ۳ دانش آموز ، یک دانش‌آموز اضافه وزن دارد یا چاق است؛ یعنی از حدود ۱۶ میلیون دانش‌آموز ایرانی، نزدیک به ۵ میلیون نفر دچار اضافه وزن و چاقی هستند. این آخرین آماری است که معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان سال گذشته مطرح کرد و درباره آن هشدار داد.

این آمارها در حالی ارائه می شوند که طبق آخرین آماری که صادق ستاری فرد ، معاون وزیر آموزش و پرورش به خبرنگار زیرنویس داد، ۸ میلیون دانش آموز معلم ورزش ندارند.

حال؛ جامعه ای را در نظر بگیرید که جمعیت قابل توجهی از آن یا چاق هستند و یا اضافه وزن دارند. جامعه ای که هر لحظه ممکن است به انواع بیماری ها دچار شود و نظام سلامت، باید پاسخگوی انواع و اقسام بیماری ها باشد. آیا چنین جامعه ای، می تواند برای خود، خانواده و کشورش مفید باشد؟

حسین بابویی، مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با زیرنویس گفت: امسال تا کنون اعزام کاروان تجهیزات ورزشی به مدارس را نداشتیم. با این وجود، اخیر وزیر آموزش و پرورش و معاون تربیت بدنی و سلامت، اعتباری را برای تامین تجهیزات ورزشی در نظر گرفته اند. این اعتبار قرار است به عنوان کمک به تجهیزات ورزشی به مدارس داده شود. طی روزهای آتی این اتفاق خواهد افتاد.

وی افزود: این کمبود وسایل ورزشی را همیشه برخی از مدارس داشته بودند؛ اما کمبود به اندازه ای نیست که ورزش در آنها متوقف شود. با این حال همه مدارس ما به تقویت تجهیزات ورزشی خود نیاز دارند. با این وجود حداقل هایی که برای اجرای درس تربیت بدنی وجود دارد را مدیران مدارس فراهم می کنند و آموزش و پرورش هم در حد توانش کمک می کند. 

حال مشخص نیست در فرصت سه ماهه تابستان، وزارت آموزش و پرورش چرا دقیقا نتوانسته به بدیهیات نیازهای آموزشی و پرورشی و تربیت بدنی دانش آموزان بپردازد و موانع را «به موقع» مرتفع کند؟ 

منبع خبر: رکنـا