هفته هشتم لیگ برتر| استقلال – آلومینیوم اراک؛ سبقت آبی‌پوشان از پرسپولیس؟
هفته هشتم لیگ برتر| استقلال – آلومینیوم اراک؛ سبقت آبی‌پوشان از پرسپولیس؟

به گزارش خبرنگار ورزشی زیرنویس، مسابقات لیگ برتر تقریبا سر و شکل مناسبی پیدا کرده و برنامه تا پایان نیم فصل اعلام شده اما هنوز جدول لیگ برتر به طور کامل منظم نشده است. سپاهان با ۵ مسابقه کمتر از سایر تیم ها بازی کرده و برخی تیم ها نیز ۶ بازی انجام داده اند […]

به گزارش خبرنگار ورزشی زیرنویس، مسابقات لیگ برتر تقریبا سر و شکل مناسبی پیدا کرده و برنامه تا پایان نیم فصل اعلام شده اما هنوز جدول لیگ برتر به طور کامل منظم نشده است. سپاهان با ۵ مسابقه کمتر از سایر تیم ها بازی کرده و برخی تیم ها نیز ۶ بازی انجام داده اند و برخی ۷ مسابقه!  هفته هشتم هم تا روز یکشنبه ادامه خواهد داشت. 

نگاهی به سه مسابقه ابتدایی هفته هشتم لیگ برتر می اندازیم؛

* استقلال – آلومینیوم اراک؛ سبقت از پرسپولیس در آزادی؟

استقلال هفته گذشته در حضور تماشاگران پرشور خود توانست بازی ۲ بر صفر باخته را ۳ بر ۲ ببرد و سایه به سایه پرسپولیس در صدر جدول حرکت کند. آبی پوشان که سه برد متوالی به دست آورده اند در حال حاضر به دلیل تفاضل گل یک پله پایین تر هستند و روی پله دوم ایستاده اند. فصل گذشته تیم آلومینیوم اراک با سیدمهدی رحمتی یک باخت و یک مساوی مقابل آبی پوشان پایتخت به دست آورد و حالا باید دید آلومینیوم مجتبی حسینی که بسیار جوان تر شده چه طور بازی می کند؟ 

قطعا با حضور هواداران آلومینیوم اراک کار سختی در ورزشگاه آزادی خواهد داشت حتی اگر بازی بسته ای را ارایه بدهد . مقابل تیم هماهنگ استقلال بسته نگه داشتن دروازه آسان نیست. مجتبی حسینی سرمربی آلومینیوم پیش از این سابقه مربیگری در پرسپولیس را دارد و به خوبی با جو ورزشگاه آزادی و همچنین تیم استقلال آشنایی دارد. تیم نکونام اگر فردا برنده شود با ۱۸ امتیاز به صدر جدول می رسد و از پرسپولیس سبقت می گیرد. استقلال ۹ گل زده دارد یعنی ۳ گل بیشتر از حریف اراکی خود در این فصل زده و خط دفاعی اش اما بسیار مستحکم است و فقط سه گل دریافت کرده است که دو گلش را مقابل هوادار خورده است. آلومینیوم ۱۲ امتیازی روی پله چهارم جدول ایستاده  است که رتبه ای قابل قبول برایش محسوب می شود.آلومینیوم در لیگ برتر تاکنون موفق به برد استقلال نشده ولی استقلال هم فقط یکبار این تیم را شکست داده و ۴ بار بازی ها مساوی تمام شده است. نکته جالب اینکه هر دو تیم در این فصل مساوی نداشته اند یا برده اند یا باخته اند و شاید اولین تساوی دو تیم رقم بخورد. 

استقلال فردا هم در ورزشگاه آزادی میزبان است و اگرچه چمن این ورزشگاه مطلوب نیست اما بدون سکوها و هواداران شاید چمن صاف هم خیلی به درد نخورد و به همین دلیل این ورزشگاه برای استقلال و پرسپولیس بسیار عزیز شده است.

* ذوب آهن اصفهان – تراکتور تبریز؛ تقابل بازنده ها

هر دو تیم هفته گذشته در خانه شکست خوردند. ذوب اهن مقابل مس رفسنجان بازی را باخت و تراکتور هم در یک دیدار هیجان انگیز ۳ بر ۲ به تیم تازه برتری شده شمس اذر قزوین سه امتیاز را هدیه دادتا نوار بردهای متوالی دو تیم قطع شود. تراکتور اگر فردا مثل نیمه دوم بازی با شمس آذر بازی کند قطعا شانس زیادی برای پیروز شدن دارد ولی اگر مثل نیمه اول آن مسابقه باشد ممکن است دوباره قرمزپوشان تبریزی غافلگیر شوند! ذوب آهن هم در خانه به دنبال سه امتیاز است البته ذوب آهن دوبار در این فصل بازی هایش مساوی تمام شد اما تراکتور یا بازی ها را برده یا باخته است. تراکتور ۱۲ امتیازی در رده سوم جدول است ولی ذوب آهن با یک امتیاز کمتر در رده هفتم جدول ایستاده است. 

ذوب آهن در خانه در این فصل فقط یک امتیاز از سه بازی گرفته است و بیشتر امتیازهایش را خارج از خانه کسب کرده است.

فولاد خوزستان – شمس آذر قزوین؛ اهوازی ها به دنبال سومین برد

فولاد فصل عجیبی را سپری می کند این تیم با ۴ باخت متوالی فصل را شروع کرد تا علیرضا منصوریان سرمربی تیم فولاد برکنار شود و یک اسپانیایی جانشین او شود مربی که توانسته تاکنون ۲ برد متوالی به دست بیاورد و قرمزپوشان اهواز را از بحران جدا کند و این تیم با ۶ امتیاز به رده یازدهم جدول لیگ صعود کند با این حال نکته جالب اینکه تیم فولاد بعد از استقلال خوزستان قعر نشین ضعیف ترین خط حمله را دارد و فقط ۳ گل زده است در حالیکه شمس اذر قزوین ۹ گل زده است و در حال حاضر ۴ امتیازی است آن هم در شرایطی که لیگ را به سه امتیاز منفی شروع کرده است. بنابراین فولادی ها این مرتبه کار سختی پیش رو دارند و ممکن است با یک گل نتوانند سه امتیاز این دیدار خانگی را بگیرند.

این نخستین تقابل دو تیم درتاریخ لیگ برتر محسوب می شود.

برنامه مسابقات هفته هشتم لیگ برتر:

هفته هشتم؛ روز نوجوان و بسیج دانش آموزی

جمعه ۵ آبان

استقلال – آلومینیوم اراک – ساعت ۱۸– ورزشگاه آزادی تهران

ذوب‌آهن اصفهان – تراکتورتبریز- ساعت ۱۸– ورزشگاه فولادشهر     فولادشهر

فولاد خوزستان – شمس آذر قزوین- ساعت ۱۹– ورزشگاه   شهدای فولاد      اهواز

شنبه ۶ آبان

گل‌گهر سیرجان – هوادارتهران- ساعت ۱۷:۳۰– ورزشگاه  شهید سلیمانی      سیرجان

پیکان تهران – مس رفسنجان- ساعت ۱۸– ورزشگاه   پاس قوامین      تهران

صنعت نفت آبادان – استقلال خوزستان- ساعت ۱۹:۳۰– ورزشگاه تختی آبادان

دوشنبه ۸ آبان

نساجی مازندران –  فولادمبارکه سپاهان اصفهان  – ساعت ۱۶:۳۰– ورزشگاه وطنی      قائمشهر

ملوان بندرانزلی – پرسپولیس- ساعت ۱۸– ورزشگاه تختی  انزلی

پایان پیام/





منبع: فارس