اگرچه علی دایی حالا بالغ بر ۴ سال است که در فوتبال ایران فعالیت رسمی ندارد، اما چهره‌ای غیرقابل‌کتمان محسوب شده و محبوبیت فراوانی هم در جامعه دارد. کاپیتان و سرمربی اسبق تیم ملی در مصاحبه‌ای اختصاصی با زیرنویس که روز سوم آبان ماه سال ۱۴۰۰ منتشر شد، با صراحت پیرامون دیدگاه خودش به مسایل […]

اگرچه علی دایی حالا بالغ بر ۴ سال است که در فوتبال ایران فعالیت رسمی ندارد، اما چهره‌ای غیرقابل‌کتمان محسوب شده و محبوبیت فراوانی هم در جامعه دارد.

کاپیتان و سرمربی اسبق تیم ملی در مصاحبه‌ای اختصاصی با زیرنویس که روز سوم آبان ماه سال ۱۴۰۰ منتشر شد، با صراحت پیرامون دیدگاه خودش به مسایل فوتبالی و جامعه ورزش صحبت کرد. شهریار که هنگام گفت‌وگو تازه از عوارض جراحی شکم خلاص شده بود، با تاکید بر این‌که تاکنون ۱۰ مرتبه جراحی کرده است، در واکنش به سوال زیرنویس مبنی بر این‌که آیا از فدراسیون کسی جویای احوالش شده یا خیر، گفت: اگر از فدراسیون کسی احوالم را می‌پرسید جای تعجب داشت. البته شکر خدا مردم آن‌قدر به من محبت دارند که احتیاجی به این احوال‌پرسی‌ها نداشته باشم.

این مصاحبه در زمانی انجام شد که استقلال و پرسپولیس با شکست مقابل الهلال از گردونه لیگ قهرمانان آسیا حذف شده بودند و دایی در همین خصوص تصریح کرد: از شکست هر دو تیم فوق‌العاده ناراحت شدم چون نمایندگان کشورم بودند. در مورد پرسپولیس باید بگویم این ضعیف‌ترین نمایشی بود که از پرسپولیس طی ۳۰ سال گذشته دیدم. البته الهلال حقایق زیادی را برای ما روشن کرد و نشان داد که در حال فاصله گرفتن از تیم‌های باشگاهی بزرگ آسیا هستیم. ما چاره‌ای نداریم جز این‌که ساختارهای باشگاهی خودمان را قوی کنیم.

در آن مقطع هم بحث رسیدگی به شرایط معیشتی ورزشکاران داغ بود و علی دایی در واکنش به این مسئله به زیرنویس گفت: باید به ورزشکاران از نظر امکانات مادی و رفاهی رسیدگی شود چون عمر ورزش قهرمانی کوتاه است و خطرات و دشواری‌های آن بسیار زیاد. ورزشکاران باید از نظر رفاهی تامین شوند. من محمد بنا را خیلی دوست دارم و وقتی چند روز قبل خواندم که این مربی پرافتخار همچنان اجاره‌نشین است، واقعا از خجالت داشتم آب می‌شدم.

علی دایی در قسمت دیگری از حرف‌هایش به نکته تلخی اشاره کرد و گفت: گاهی اوقات در کشورهای دیگر به من آن‌چنان عزت و احترامی گذاشتند که در کشور خودم چنین کاری نکردند.

مصاحبه علی دایی در زیرنویس آبان ۱۴۰۰

منبع: خبـر ورزشی