آبروی ایران رفت / کار عجیب جودوکار نابینای ایرانی
آبروی ایران رفت / کار عجیب جودوکار نابینای ایرانی

جودوکای نابینای ایران، بینا از آب درآمد و توسط کارشناسان شناسایی و از بازی های پاراآسیایی اخراج شد.

جودوکار تیم نابینایان و کم‌بینانایان کشورمان اجازه حضور در رقابت‌های جودو بازی‌های پاراآسیایی هانگژو را پیدا نکرد!

به گزارش زیرنویس  و به نقل از ایرنا، رقابت‌های جودو بازی‌های پاراآسیایی هانگژو در حالی امروز به اتمام رسید که نمایندگان ایران ۲ طلا، یک نقره و سه برنز در این رویداد کسب کردند.

در حالی ۶ جودوکار ایران در این رویداد روی تاتامی رفتند که این تیم هشت نماینده داشت اما ۲ جودوکار کشورمان اجازه حضور در مسابقات را پیدا نکردند!

وحید جدی که تا چندی پیش در تیم ملی جودو حضور داشت و به یکباره از تیم نابینایان و کم‌بینایان سر درآورد، در پاراآسیایی هانگژو کلاسی به او تعلق نگرفت و نتوانست در مسابقات شرکت کند!

امید جعفری دیگر جودوکار کشورمان بود که بنابر دلایلی اجازه حضور در مسابقات را پیدا نکرد.

تابناک ورزشی هم نوشت: وحید جدی نماینده وزن ۷۳ کیلوی تیم ملی جودو ایران که در سه رویداد سال ۱۴۰۱ برای تیم ملی افراد سالم زیر نظر فدراسیون جودو کشورمان به روی تاتامی رفته، در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو توسط داوران و ناظران شناسایی و از مسابقات اخراج شد!

این فرد اوایل سال ۱۴۰۱ در مسابقات چند جانبه بغداد که به میزبانی کشور عراق برگزار شد با لباس تیم ملی ایران به مصاف حریفان خود رفت، وی در مسابقات چهارجانبه سن‌پترزبورگ که به میزبانی روسیه برگزار شد بازهم برای تیم ملی مبارزه کرد و در بازی‌های کشورهای مسلمان در قونیه نیز عضو تیم ملی بود!

امروز در حالی که نمایندگان ایران در مسابقات جودو بازی‌های پاراآسیایی هانگژو با کسب ۶ مدال طلا، نقره و برنز به کار خود پایان دادند این فرد شناسایی و از جدول مسابقات حذف شد.

گویا جدی تنها ورزشکار اخراجی ایران نبود و دو جودوکا از ۸ ورزشکار اعزامی، اجازه حضور در رقابت ها را پیدا نکردند! با کمی تحقیق به نامی برمی‌خوریم که سابقه انجام این کار را داشته است.

وحید جدی که تا چندی پیش در تیم ملی جودو حضور داشت و به یکباره از تیم نابینایان و کم‌بینایان سر درآورد، در پاراآسیایی هانگژو کلاسی به او تعلق نگرفت و نتوانست در مسابقات شرکت کند! امید جعفری دیگر جودوکا ایران بود که بنا بر دلایلی اجازه حضور در مسابقات را پیدا نکرد.

اگر این جودوکا نابینا یا کم بینا است، چطور در بازی های کشورهای اسلامی که یکی از مهمترین مسابقات برای کشورهای مسلمان محسوب می شود، در ترکیب تیم ملی جودو ایران مبارزه کرده است؟!

خبرگزاری فارس پیش از این برای اثبات سلامتی کامل این جودوکا به اصطلاح نابینا، تصاویری از وحید جدی در اردوی مرحله آخر تیم ملی جودو در کیش پیش از اعزام به بازی های کشورهای اسلامی منتشر کرد که همراه با سایر ملی پوشان در خلیج فارس در حال غواصی بود!

رسوایی در پاراآسیایی؛ جودوکای نابینای ایران ، بینا ازآب درآمد و اخراج شد! / ورزشکار متقلب چگونه به هانگژو اعزام شد؟

چطور این افراد می‌توانند مجوز پزشکی حضور در مسابقات کم بینایان و نابینایان را به دست آورند؟ در این باره میان برخی ورزشکاران ترفندی وجود دارد؛ دو، سه ساعت بدون محافظ چشم جوشکاری کنند تا در معاینه پزشکان بتوانند به خاطر التهاب مردمک چشم و آسیب موقتی که به چشمانشان وارد شده در کلاس بندی کم بینایان رتبه بگیرند و فدراسیون داخلی و جهانی نابینایان و کم بینایان را به نوعی فریب می دهند.

نتایج درخشان جودوی ایران در پاراآسیایی هانگژو، نیاز به مدال این دو نفر را منتفی می‌کند. حال چه ضرورتی داشت فردی مثل وحید جدی به چین برود؟

اگر او نابینا است، چطور در اردوی مرحله آخر اردوی تیم ملی در جزیره کیش، عینک آفتابی دارد و برای اذیت نشدن چشمانش از عینک آفتابی استفاده کرده است؟!

منبع :سلام نو