لحظه به لحظه با بازی‌های پاراآسیایی| شاهکار پارادوومیدانی کاران و صعود والیبال نشسته ایران به فینال
لحظه به لحظه با بازی‌های پاراآسیایی| شاهکار پارادوومیدانی کاران و صعود والیبال نشسته ایران به فینال

به گزارش خبرنگار اعزامی فارس از چین، چهارمین روز از چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی از صبح امروز (پنج‌شنبه، ۴ آبان ماه) در شهر هانگژو چین آغاز شد و نمایندگان کشورمان در رشته‌های مختلف به مصاف حریفان خود رفتند. «علیرضا زارع» چراغ اولین طلای روز چهارم را روشن کرد علیرضا زارع در فینال دوی ۱۰۰ متر […]

به گزارش خبرنگار اعزامی فارس از چین، چهارمین روز از چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی از صبح امروز (پنج‌شنبه، ۴ آبان ماه) در شهر هانگژو چین آغاز شد و نمایندگان کشورمان در رشته‌های مختلف به مصاف حریفان خود رفتند.

«علیرضا زارع» چراغ اولین طلای روز چهارم را روشن کرد

علیرضا زارع در فینال دوی ۱۰۰ متر کلاس T35 بازی‌های پاراآسیایی موفق شد به عنوان نفر اول از خط پایان عبور و مدال طلا را از آن خود کرد.

زارع که روز گذشته در دوی ۲۰۰ متر نیز طلا گرفته بود، همچنین موفق شد رکورد بازی‌های پاراآسیایی را که در اختیار یک ورزشکار هندی بود، ارتقا بدهد.

طلا و نقره پرتاب نیزه برای رضایی و افروز/ فرزندان ایران ۴ رکورد را شکستند

چهارمین روز از بازی‌های پاراآسیایی هانگژو ، رقابت پرتاب نیزه کلاس ادغامی F33/34 برگزار شد. در این رقابت سعید افروز و عرفان رضایی حضور داشتند که در پایان ، عرفان رضایی با پرتابی به میزان ۲۸.۳۸ متر، صاحب مدال طلا شد و رکورد جهان، آسیا و بازی‌های آسیایی در کلاس F33 را شکست.

- لحظه به لحظه با بازی‌های پاراآسیایی| شاهکار پارادوومیدانی کاران و صعود والیبال نشسته ایران به فینال

همچنین سعید افروز، دارنده مدال طلا در پارالمپیک توکیو که در کلاس F34 حضور داشت، با رکورد ۴۰.۱۸ متر مدال نقره را بدست آورد و نایب قهرمان شد. 

افروز نیز موفق شد رکورد بازی‌های پاراآسیایی را پس از ۹ سال که در اختیار یک ورزشکار چینی بود، به نام خود ثبت کند. افروز در حال حاضر رکورد جهان ، آسیا و بازی‌های پاراآسیایی است.

- لحظه به لحظه با بازی‌های پاراآسیایی| شاهکار پارادوومیدانی کاران و صعود والیبال نشسته ایران به فینال

لازم به ذکر است با توجه به برگزاری مسابقه با دو کلاس، رده‌بندی نهایی توسط سیستمی مشخص و بر حسب امتیاز محاسبه می‌شود. در واقع رکورد ورزشکار در سیستم قرار گرفته و برای هر کدام امتیاز محاسبه می‌شود تا رده‌بندی نهایی مشخص شود.

درخشش ۲ بانوی پرتاب وزنه در آغاز روز چهارم

دو بانوی ملی‌پوش پرتاب وزنه کشورمان مدال‌های نقره و برنز در بازی‌های پاراآسیایی را کسب کردند. در مسابقه پرتاب وزنه بانوان در کلاس F33 آتنا محمدی‌ها و بتول جهانگیری موفق به کسب مدال‌های نقره و برنز شدند.

در این رقابت که در صبح روز چهارم از بازی‌های پاراآسیایی برگزار شد، محمدی‌ها که به عنوان نفر نخست پرتاب کرده بود ، با رکورد ۶.۱۰ متر نایب قهرمان شد و مدال نقره را بدست آورد. 

همچنین بتول جهانگیری با رکورد ۵.۹۹ متر صاحب مدال برنز شد و به مقام سوم در بازی‌های پاراآسیایی رسید.

نکته جالب توجه اینکه مدال‌های طلا و نقره در اختیار نمایندگان ایران بود، اما پرتابگر چینی که آخرین نفر در لیست بود، نه تنها طلا را از چنگ نماینده ایران درآورد ، بلکه رکورد آسیا و بازی‌های پاراآسیایی را نیز شکست.

شاهین ایزدیار به فینال ماده ۱۰۰ متر کرال پشت صعود کرد

ملی پوش پاراشنا ایران به مرحله فینال ماده ۱۰۰ متر کرال پشت رقابتهای این رشته در چهارمین دوره بازیهای پاراشنا صعود کرد.

پایان کار گلبال بانوان ایران با شکست در مقابل ژاپن

تیم ملی گلبال بانوان کشورمان صبح امروز در اخرین مسابقه خود در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو برابر ژاپن با نتیجه ۶-صفر مغلوب شد و از صعود به مرحله نیمه نهایی باز ماند.

- لحظه به لحظه با بازی‌های پاراآسیایی| شاهکار پارادوومیدانی کاران و صعود والیبال نشسته ایران به فینال

تیم کشورمان که در سه بازی قبلی خود مغلوب کره جنوبی، چین و تایلند شده بود، بدون پیروزی و کسب امتیاز، پنجم شد. تیم چین با ۱۲ امتیاز، ژاپن و کره با ۷ امتیاز و تایلند با ۳ امتیاز چهار تیم صعود کننده به مرحله نیمه نهایی هستند.

تیم گلبال بانوان ایران با ترکیب فاطمه قایدی، مریم حسام آبادی، ریزان دژآهنگ، زهرا عیدیان، رعنا نیازی ماکویی، معصومه ملایی درختجانی در این بازی ها حضور  و طیبه ملکی به عنوان  سرمربی و آرزو حاجیان مربی و رقیه اله کرمی سرپرستی تیم را برعهده داشت.

۲ طلا ، ۳ نقره و ۲ برنز به شطرنج بازان ایران رسید

با پایان رقابتهای شطرنج‌بازان ایران در دور هفتم (پایانی) بخش استاندارد بازی‌های ‌های پاراآسیایی هانگژو، نمایندگان کشورمان موفق به کسب ۲ مدال طلا، ۳ نقره و۲ برنز شدند.

به گزارش خبرنگار اعزامی به بازی‌های پاراآسیایی هانگژو ، شطرنج‌بازان ایران صبح امروز در دور هفتم (پایانی) بخش استاندارد مقابل حریفان خود قرار گرفتند که طی آن ۱۰ پیروزی، ۵ شکست و یک تساوی حاصل تلاش ملی پوشان کشورمان بود.

پس از پایان رقابت‌های امروز  و در بخش استاندارد ۲ مدال طلا به خانم ملیحه صفایی در بخش انفرادی و تیمی b1 بانوان رسید. ۳ مدال نقره توسط امیر ربی در بخش انفرادی، تیمی b2 و b3 بانوان و تیمی b2وb3 آقایان بدست آمد و ۲ مدال برنز به علیرضا قورچی بیگی در بخش انفرادی و تیمی b1 آقایان رسید. نتایج کامل دور هفتم به شرح زیر است:

در کلاس VI-B1 مردان، محمدرضا علیزاده مقابل نماینده ویتنام پیروز شد، علیرضا قورچی بیگی برابر حریفی از ویتنام به برتری دست یافت و هادی مشیرآبادی نماینده چین را شکست داد. 

در کلاس VI-B2/B3  امیر ربی خوراسگانی مقابل نماینده هندوستان به پیروزی رسید. مجید باقری مغلوب نماینده اندونزی شد. حمزه مصلح رشت آبادی برابر حریفی مغولستان پیروز شد. 

در کلاس PI امیر کچیان نماینده تایلند را شکست داد، ابوالفضل کاظمیان مقابل شطرنج باز چینی به پیروزی رسید، امید ذاکری برابر نماینده هند  مغلوب شد و فاطمه بیات برابر حریف چینی شکست خورد.

در کلاس  VI-B1 بانوان، ملیحه صفایی برابر شطرنج باز اندونزی به تساوی رسید، سمیرا آقایی مقابل دیگر شطرنج باز اندونزی به پیروزی رسید و لیلا زارع زاده مقابل نماینده ویتنام به پیروزی دست یافت. 

در کلاس VI-B2/B3 عاطفه نقوی مقابل دیگر شطرنج باز کشورمان مریم رحیم زاده به پیروزی رسید. فاطمه رحیمی برابر نماینده اندونزی شکست خورد.

تداوم مدال‌آوری ملی‌پوشان پارادوومیدانی/ فرشته مرادی به برنز بسنده کرد

فرشته مرادی یک برنز دیگر جمع مدال‌های کاروان ایران در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو اضافه کرد. ملی‌پوش پرتاب وزنه کلاس F34 در رقابت این ماده با ثبت رکورد ۶.۷۱ متر به مدال برنز رسید و به مقام سوم بسنده کرد.

در این رقابت نماینده چین ضمن شکستن رکورد بازی‌های پاراآسیایی به مدال طلا دست یافت و نماینده هند سوم شد.

- لحظه به لحظه با بازی‌های پاراآسیایی| شاهکار پارادوومیدانی کاران و صعود والیبال نشسته ایران به فینال

مدال برنز پاراوزنه برداری بر گردن آقایی 

زهرا آقایی در رقابت های پاراوزنه برداری بازی های پاراآسیایی موفق شد دومین مدال بانوان را کسب کند.

 سیده زینب یعقوبی و زهرا آقایی، دو بانوی کشورمان در دسته ۷۳- کیلوگرم به روی تخته رفتند که زهرا آقایی با مهار وزنه ۱۱۴ کیلوگرم عنوان سوم را به دست آورد. او در حرکت اول ۱۱۴ کیلوگرم را ثبت کرد اما در حرکت دوم و سوم در مهار ۱۲۲ کیلوگرم موفق نبود و با رکورد ۱۱۴ کیلوگرم سوم شد. ژئو لی لی از چین با ۱۳۱ کیلوگرم قهرمان و وزنه بردار قزاقستان با مهار وزنه ۱۱۹ کیلوگرم نایب قهرمان شدند.

لی لی از چین در حرکت چهارم به رکورد آسیا که با ۱۳۸ کیلوگرم در اختیار خودش بود حمله کرد اما نتوانست وزنه ۱۳۹ کیلوگرم را مهار کند. 

سیده زینب یعقوبی دیگر وزنه بردار کشورمان در این دسته هم در ابتدا رکورد ۱۰۵ کیلوگرم را ثبت کرد اما در مهار وزنه های ۱۱۳ و ۱۱۶ کیلوگرم موفق نبود و با وزنه ۱۰۵ کیلوگرم در جایگاه پنجم قرار گرفت.

تغییر یک مدال برای دو نماینده ایران؛ جایگاه رضایی و افروز با هم عوض شد

رقابت پرتاب نیزه کلاس ادغامی F33/34 برگزار شد. در این رقابت عرفان رضایی به مدال طلا رسید و سعید افروز مدال نقره را به خود اختصاص داد.

این نتایج به طور رسمی از سوی کمیته برگزاری بازی‌ها اعلام شد و بر روی سایت نیز قرار کرفت، اما ساعتی بعد از آن ، این کمیته با زدن برچسب «تجدید نظر شده»، نتیجه را تغییر داد.

- لحظه به لحظه با بازی‌های پاراآسیایی| شاهکار پارادوومیدانی کاران و صعود والیبال نشسته ایران به فینال

بر این اساس، سعید افروز با ۱۰۶۸ امتیاز به مقام نخست و مدال طلا رسید و عرفان رضایی با ۱۰۵۷ امتیاز در رده دوم ایستاد و مدال نقره گرفت.

لازم به ذکر است با توجه به برگزاری مسابقه با دو کلاس، رده‌بندی نهایی توسط سیستمی مشخص و بر حسب امتیاز محاسبه می‌شود. در واقع رکورد ورزشکار در سیستم قرار گرفته و برای هر کدام امتیاز محاسبه می‌شود تا رده‌بندی نهایی مشخص شود.

تیراندازان کامپوند میکس ایران با غلبه بر کره جنوبی به برنز رسیدند

مرحله رده بندی رقابت های تیرو کمان در بخش تیمی میکس کامپوند پیگیری شد و کمانداران ایران متشکل از مریم یاورپور و هادی نوری به مصاف رقیبانی از کره جنوبی رفتند. ملی پوشان ایران در این نبرد جلاب و دیدنی  با نتیجه ۱۵۲ بر ۱۵۰ پیروز شدند.

- لحظه به لحظه با بازی‌های پاراآسیایی| شاهکار پارادوومیدانی کاران و صعود والیبال نشسته ایران به فینال

کمانداران کشورمان با این برد به مدال برنز دست یافتند. فینال این رشته را چین و هند برگزار می کنند.

تیم ملی بسکتبال با ویلچر به فینال نرسید/ شکست ناباورانه مدعی قهرمانی 

تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران در مرحله نیمه نهایی بازی‌های پاراآسیایی هانگژو در بک بازی نزدیک با نتیجه ۴۳ بر ۴۰ مغلوب ژاپن شد و در عین شایستگی و ناباوری از رسیدن به فینال بازماند.

این بازی در نیمه اول با نتیجه ۱۷ بر ۱۴ به سود ایران تمام شد اما در نیمه دوم، ژاپن با ۲۹ بر ۲۳ جلو افتاد و در نهایت با  نتیجه ۴۳ بر ۴۰ برنده این بازی شد و به فینال رسید. تیم ملی ایران مدعی عنوان قهرمانی در این دوره بازی‌های پاراآسیایی بود.

صعود تیراندازان ریکرو میکس ایران به فینال با غلبه بر تایلند/ مدال نعمتی و عرب عامری قطعی شد

مرحله نیمه نهایی رقابت های تیرو کمان در بخش تیمی میکس ریکرو پیگیری شد و کمانداران ایران متشکل از زهرا نعمتی و محمدرضا عرب عامری به مصاف رقیبانی از تایلند رفتند.

ملی پوشان ایران در نبردی حساس با نتیجه ۶ بر ۲ پیروز شدند. کمانداران کشورمان با این برد راهی فینال شدند.

طلای هاجر صفرزاده با چاشنی رکوردشکنی

هاجر صفرزاده به مدال طلای بازی‌های پاراآسیایی هانگژو دست یافت.

فینال دوی ۲۰۰ متر بانوان در کلاس T12 بعدازظهر امروز در ورزشگاه هوانگ لونگ اسپرت سنتر برگزار شد.

- لحظه به لحظه با بازی‌های پاراآسیایی| شاهکار پارادوومیدانی کاران و صعود والیبال نشسته ایران به فینال

در این رقابت هاجر صفرزاده ملی‌پوش کشورمان با ثبت زمان ۲۵.۸۷ ثانیه ، به مقام قهرمانی رسید و صاحب مدال طلا شد.

صفرزاده همچنین رکورد بازی‌های پاراآسیایی را ارتقا داد.

طلای جذاب نعمتی و عرب عامری در ریکرو میکس تیمی تیروکمان

مرحله فینال رقابت های تیرو کمان در بخش تیمی میکس ریکرو ادامه یافت و کمانداران ایران متشکل از زهرا نعمتی و محمدرضا عرب عامری به مصاف رقیبانی از چین رفتند.

ملی پوشان ایران در نبردی حساس و دیدنی با نتیجه ۶ بر ۲ صفر (۳۸ بر ۳۵) پیروز شدند.

کمانداران کشورمان با این برد مدال طلا را بدست آوردند تا چینی ها در این ماده ناکام بمانند.

والیبال نشسته مردان فینالیست شد

تیم ملی والیبال نششسته مردان با پیروزی برابر کره جنوبی به دیدار پایانی چهارمین دوره بازی های پاراآسیایی راه یافت.

تیم ایران در سه ست پیاپی و با نتایج ۲۵ بر ۱۳، ۲۵ بر ۱۹ و ۲۵ بر ۷ مقابل کره پیروز شد.

هادی رضایی، سرمربی تیم، در این دیدار از تمامی نفرات استفاده کرد تا بازیکنان برای دیدار پایانی از استراحت لازم برخوردار باشند.

ایران فردا با قزاقستان در دیدار پایانی رو به رو خواهد شد.

تیم ایران در سه دوره قبلی این بازی ها به قهرمانی رسیده است.

ورود مهدی اولاد به لیست طلایی‌های کاروان ایران/ باجولوند برنز گرفت

مهدی اولاد و حسن باجولوند موفق به کسب مدال‌های طلا و برنز در مسابقات پرتاب دیسک بازی‌های پاراآسیایی هانگژو شدند.

رقابت پرتاب دیسک مردان در کلاس F11 در چهارمین روز از بازی‌های پاراآسیایی هانگژو برگزار شد.

در این رقابت مهدی اولاد ملی‌پوش پرافتخار ایران با پرتابی به مسافت ۴۲.۷۳ متر به مدال طلا دست یافت و رکورد جدیدی را در بازی‌های پاراآسیایی به ثبت رساند.

 

همچنین حسن باجولوند دیگر ملی‌پوش ایران در همین ماده ، با رکورد ۳۷.۶۲ متر به مقام سوم رسید و مدال برنز را به خود اختصاص داد.

امیرحسین علی‌پور دیگر نماینده ایران در این رقابت بود که با رکورد ۳۵.۹۱ متر به مقام چهارم بسنده کرد.

به‌روزرسانی می‌شود…


منبع: فارس