به گزارش خبرنگار مهر، رقابت‌های جودو نابینایان روز گذشته در هانگژو به پایان رسید و تیم ملی جودو ایران با کسب ۲ طلا، یک نقره و سه برنز شد. دو نماینده دیگر این تیم امید جعفری و وحید جدی اجازه مبارزه در این دوره از بازی‌ها را پیدا نکردند. در چنین شرایطی رئیس فدراسیون ورزش‌های […]

به گزارش خبرنگار مهر، رقابت‌های جودو نابینایان روز گذشته در هانگژو به پایان رسید و تیم ملی جودو ایران با کسب ۲ طلا، یک نقره و سه برنز شد. دو نماینده دیگر این تیم امید جعفری و وحید جدی اجازه مبارزه در این دوره از بازی‌ها را پیدا نکردند. در چنین شرایطی رئیس فدراسیون ورزش‌های نابینایان و کم بینایان از اعزام کمی و کسب مدال توسط همه نفرات اعزامی سخن گفته است.

محمدرضا مظلومی که در هانگژو حضور دارد پس از کسب دو مدال طلا و برنز توسط پاراجودو در روز پایانی مسابقات این رشته گفت: ۶ نفر را در جودو داشتیم که ۲ طلا، یک نقره و سه برنز کسب شد. خوشبختانه با توجه با اعزام کیفی نفرات، همه ملی‌پوشان مدال گرفتند.

مظلومی اشاره‌ای به اعزام جعفری و جدی نداشته و از دلایل بازگشت زودهنگام آنها نیز سخنی بیان نکرده است. شنیده‌ها حاکی از آن است که یکی به دلیل دوپینگ و دیگری به دلیل آنکه از سوی مسئولان برگزاری کلاس مبارزه نگرفته، اجازه حضور در مسابقات را نداشته اند. به عبارتی نفر دوم بینا بوده که به عنوان نابینا به این دوره از بازی‌ها اعزام شده است.

در ارتباط با علت این موضوع گمانه‌زنی‌های مختلفی مطرح شده اما سعید سلگی، معاون فنی کاروان فرزندان ایران و همچنین کمیته ملی پارالمپیک از مثبت شدن تست دوپینگ دو جودوکار ایران خبر می‌دهد.

به گفته سلگی، پیش از اعزام و در جریان اردوهای آماده‌سازی تیم ملی جودو از ملی‌پوشان این رشته تست دوپینگ گرفته شده و در زمانی که ملی‌پوشان ایران در راه چین بوده‌اند، پاسخ این نمونه گیری اعلام شده است. در گزارش اعلام شده از سوی نادو ایران، تست دوپینگ دو جودوکار مثبت بوده و اعلام شده که این دو ورزشکار از ماده ممنوعه غیرخاص استفاده کرده‌اند.

سلگی در این رابطه گفت:« در اصل ما پس از رسیدن کاروان ایران به هانگژو متوجه مثبت بودن تست این دو ورزشکار شدیم. با توجه به این شرایط و ممنوعیت حضور ورزشکار دوپینگی در دهکده بازی‌ها، زمینه برگرداندن ورزشکاران را به ایران فراهم کردیم و چند روز قبل این دو ورزشکاربه کشور برگشتند تا با صدور رای میزان محرومیت‌شان مشخص شود.»

وحید جدی و امیرجعفری، دو جودوکاری هستند که با وجود حضور در هانگژو، بدون اینکه مسابقه‌ای بدهند، به ایران برگشتند.

منبع: مـهر