۲ جودوکار ایرانی از هانگژو برگردانده شدند +جزئیات تاسف‌بار
۲ جودوکار ایرانی از هانگژو برگردانده شدند +جزئیات تاسف‌بار

فارس نوشت: در جریان بازی‌های پاراآسیایی هانگژو و در روزهایی که ورزشکاران ایران دررشته‌های مختلف افتخارآفرینی می‌کنند، مطلبی منتشر شده با این محور که دو ورزشکار جودو اجازه حضور در این دوره بازی‌ها را پیدا نکرده‌اند. در ارتباط با علت این موضوع گمانه‌زنی‌های مختلفی مطرح شده اما سعید سلگی، معاون فنی کاروان فرزندان ایران و […]

- ۲ جودوکار ایرانی از هانگژو برگردانده شدند +جزئیات تاسف‌بار

فارس نوشت: در جریان بازی‌های پاراآسیایی هانگژو و در روزهایی که ورزشکاران ایران دررشته‌های مختلف افتخارآفرینی می‌کنند، مطلبی منتشر شده با این محور که دو ورزشکار جودو اجازه حضور در این دوره بازی‌ها را پیدا نکرده‌اند.

در ارتباط با علت این موضوع گمانه‌زنی‌های مختلفی مطرح شده اما سعید سلگی، معاون فنی کاروان فرزندان ایران و همچنین کمیته ملی پارالمپیک از مثبت شدن تست دوپینگ دو جودوکار ایران خبر می‌دهد. 

به گفته سلگی، پیش از اعزام و در جریان اردوهای آماده‌سازی تیم ملی جودو از ملی‌پوشان این رشته تست دوپینگ گرفته شده و در زمانی که ملی‌پوشان ایران در راه چین بوده‌اند، پاسخ این نمونه گیری اعلام شده است. در گزارش اعلام شده از سوی نادو ایران، تست دوپینگ دو جودوکار مثبت بوده و اعلام شده که این دو ورزشکار از ماده ممنوعه غیرخاص استفاده کرده‌اند. 

سلگی در این رابطه گفت: در اصل ما پس از رسیدن کاروان ایران به هانگژو متوجه مثبت بودن تست این دو ورزشکار شدیم. با توجه به این شرایط و ممنوعیت حضور ورزشکار دوپینگی در دهکده بازی‌ها، زمینه برگرداندن ورزشکاران را به ایران فراهم کردیم و چند روز قبل این دو ورزشکاربه کشور برگشتند تا با صدور رای میزان محرومیت‌شان مشخص شود.

وحید جدی و امیرجعفری، دو جودوکاری هستند که با وجود حضور در هانگژو، بدون اینکه مسابقه‌ای بدهند، به ایران برگشتند.

منبع: اطلاعات انلاین