سکوتتان در برابر جنایت اسرائیل شرم‌آور است
سکوتتان در برابر جنایت اسرائیل شرم‌آور است

ایرنا نوشت: دفتر ریاست جمهوری ترکیه در بیانیه ای اعلام کرد که اردوغان در تماس تلفنی امروز با پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان اظهار داشت که همه کشورها باید بحران انسانی در منطقه را محکوم کنند. اردوغان گفت، شرم آور است که جامعه بین المللی چشم خود را به روی غزه بسته است و گفت […]

- سکوتتان در برابر جنایت اسرائیل شرم‌آور است

ایرنا نوشت: دفتر ریاست جمهوری ترکیه در بیانیه ای اعلام کرد که اردوغان در تماس تلفنی امروز با پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان اظهار داشت که همه کشورها باید بحران انسانی در منطقه را محکوم کنند.

اردوغان گفت، شرم آور است که جامعه بین المللی چشم خود را به روی غزه بسته است و گفت حملاتی که رژیم صهیونیستی انجام می دهد در هیچ مذهبی قابل توجیهی نیست و به «سطح قتل عام» رسیده است.

رئیس جمهوری ترکیه روز چهارشنبه گفته بود اسرائیل از ۱۵ مهرماه وحشی ترین حمله تاریخ را آغاز کرده است و بیشتر قربانیان این جنگ کودکان هستند.

وی گفت: با اسرائیل با حسن نیت رفتار می کردیم ولی آنها از این حسن نیت ما سوء استفاده کردند به همین خاطر سفرم را به تل آویو لغو کردم.

اردوغان افزود: حماس یک سازمان تروریستی نیست بلکه یک جنبش آزادیخواه است که برای نجات ملت و سرزمینش مبارزه می کند.

رئیس جمهوری ترکیه همچنین از بی تفاوتی برخی کشورها به جنایات غزه انتقاد کرد و گفت برخی طرف ها به خاطر جنگ اوکراین قیامت برپا کرده بودند ولی چشمان خود را به روی اتفاقات غزه بسته اند.

منبع: اطلاعات انلاین