احمد وحیدی در سفر به استان مرکزی در جمع خبرنگاران در اراک در خصوص ساماندهی اتباع خارجی در کشور ضمن رد صدور شناسنامه برای آنها، گفت: شنیده شده برخی گفته‌اند بناست برای اتباع و مهاجرین شناسنامه صادر شود که غلط است، در واقع قرار است برای آنها شناسه صادر شود که شناسه به معنای همان […]

- خبر مهم وزیر کشور درباره ایجاد برخی محدودیت‌ها برای اتباع خارجی و مهاجران افغان/ شناسنامه‌ صادر می‌شود؟

احمد وحیدی در سفر به استان مرکزی در جمع خبرنگاران در اراک در خصوص ساماندهی اتباع خارجی در کشور ضمن رد صدور شناسنامه برای آنها، گفت: شنیده شده برخی گفته‌اند بناست برای اتباع و مهاجرین شناسنامه صادر شود که غلط است، در واقع قرار است برای آنها شناسه صادر شود که شناسه به معنای همان کد است که بر اساس آن ساماندهی اتباع و مهاجرین انجام می‌شود.

>>>> بیشتر بخوانید؛

مهاجران افغان در ایران شناسنامه دریافت می‌کنند؟

جدیدترین اظهارات انتخاباتی وزیر کشور؛ انتخابات در کشور ما یک مسئله واقعی‌ست نه یک مسئله نمایشی

وی ورود مهاجرین افغانستانی به کشور را حاصل سیاست‌های غلط استکبار جهانی در نتیجه مشکلات داخلی این کشور دانست و گفت: آمارهای ارائه شده در این رابطه درست نیست. براساس طرح ساماندهی اتباع خارجی، این اتباع نباید در محدوده برخی اماکن سکونت داشته باشند؛ بر همین اساس طرح خروج آنها از اطراف برخی اماکن در حال اجراست.

وی ادامه داد: این طرح در سطح استانداری ها و فرمانداری های برخی شهرها در حال انجام بوده و در چارچوب ساماندهی اتباع خارجی، اقداماتی که برای افزایش امنیت لازم است، اجرا می‌شود.

وزیر کشور همچنین درباره شمار ثبت‌نام کنندگان انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز کرد: طبق آخرین آمار بیش از ۲۴ هزار نفر به‌صورت قطعی در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کرده‌اند.

تکنولوژی قطارهای سریع‌السیر باید به داخل منتقل شود

وزیر کشور در حاشیه بازدید از شرکت واگن پارس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سیاست دولت قطعاً حمایت از تولید داخل به خصوص درباره تولیداتی است که علاوه بر تولید، یک راهی برای پیشرفت سایر صنایع قلمداد می شوند .

وی با بیان اینکه صنعت واگن سازی می تواند بسیاری از صنایع دیگر را به کار اندازد و آینده خیلی قوی تری نیز داشته باشد افزود: با توجه به اینکه امروز در دنیا موضوع قطارهای سریع‌السیر مطرح است، این تکنولوژی باید به داخل منتقل شود.

وزیر کشور ادامه داد: واگن پارس یک محوری است که می تواند اضافه بر تولید کنونی و جبران بسیاری از نیازهای داخل کشور زمینه ساز انتقال تکنولوژی قطارهای پیشرفته تر باشد.

وحیدی با اشاره به خط قطارهای سریع السیر بین تهران ـ اصفهان و تهران ـ مشهد و با بیان اینکه این مهم جزو مسائل آینده در حوزه قطار است و از این خطوط سریع السیر در آینده در سایر شهرها نیز احساس نیاز می‌شود خاطرنشان کرد: مسائل مترو نیز بسیار گسترده است و آینده نشان می دهد که در بسیاری از شهرهای دیگر به این مهم نیاز است بنابراین این ظرفیت در کشور بسیار لازم است.

وی با بیان اینکه واگن پارس یک صنعت بسیار قدیمی و توانمند است افزود: این صنعت می تواند بسیاری از نیازها را تامین کرده و واگن‌های مترو و مسافربری و واگن‌های باری و لوکوموتیو و بوژی را تولید کند.

وحیدی با تاکید بر اینکه موضوع واردات مترو مربوط به قراردادهای سابق است، گفت: سابقاً یک قرارداد فاینانس خارجی منعقد شده بوده که این قرارداد در حال پیگیری است و باید بررسی شود که چه مقدار از این قرارداد قابل انتقال به داخل است و این بررسی جزو برنامه‌هاست و اگر بتوان به نتیجه رسید حتماً این کار انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: با توجه به‌ اهمیت واگن پارس و اینکه نباید ظرفیت این کارخانه از دست برود، باید برای سفارش های آینده و اینکه این شرکت چقدر می‌تواند در کار خود توسعه ایجاد کند و چه مقدار از قراردادهای خارجی قابل انتقال به داخل است گفت و گو انجام شود.

ساخت بیش از ۴ میلیون واحد مسکونی در دستور کار دولت

وحیدی در مراسم افتتاح فاز نخست پروژه مسکن سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در اراک نیز اظهار کرد: بحث نهضت ملی یک اتفاق مهم است، مسکن یک جای مقدسی است و محل پرورش انسان‌های بالنده و مایه آرامش انسانهاست و ما با نگاه قداست آمیزی به مسکن نگاه می کنیم.

وزیر کشور ادامه داد: خانه سازی بحث پیشران حرکت اقتصادی و عامل به کار اندازی بیش از ۲۰۰ صنعت است. خانه سازی می‌تواند صنایع را فعال کند و به اشتغال کمک می‌کند و سبد خانوار را از نظر تورم کالاهای اساسی کاهش می دهد.

وحیدی خاطرنشان کرد: چهار نوع مسکن که از جمله آنها مسکن حمایتی، بافت فرسوده و مسکن ملی است در کشور در حال ساخت است و سپاه پاسداران نیز در این زمینه فعال است، زحمات زیادی برای این طرح ها کشیده می شود که نیاز است این زحمات به سمع و نظر مردم برسد و بدانند مسئولان کشور و دولت و نیروهای مسلح در جای جای کشور برای رفع مشکلات جامعه در تلاش هستند.

وحیدی افزود: مسکن سازی در دستور کار دولت سیزدهم قرار دارد و شخص رئیس جمهور ماهانه جلسه شورای مسکن را برگزار می‌کند و امروز در کشور ساخت بالغ بر چهار میلیون و ۱۶۰ هزار مسکن در دستور کار دولت قرار دارد که اقدامات ان آغاز شده و باید به همت همگان به نتیجه برسد و سپاه به سهم خود این اقدام را آغاز کرده است.

دشمن در جنگ ترکیبی سال گذشته سیلی محکمی خورد

وزیر کشور در یادواره ۲۸۰۰ شهید شهرستان اراک اظهار کرد: مسیر شهدا مسیر بی خوف و ترس و مسیر رسیدن و وصال به حق و مسیر در نوردیدن راه های نرفته و به ثمر رسیده برای کسانی است که این سلوک را باید طی کنند بنابراین محفل شهدا محفل تذکر و رسیدن و پرواز است و شهدای ما برای ما هویت ساز هستند.

وی با بیان اینکه جامعه شهید یک جامعه نمونه و الگو است ادامه داد: شهدا ما را می خوانند تا این هویت را مجددا به ما یادآور شوند؛ جامعه شهید جامعه ای است که در آن خوف و ترس نیست و با دست یافتن به عالی ترین معارف توحیدی می تواند خود را پیش ببرد و هر زمان از این دریا دُرهایی بیرون دهد و هیچ قدرتی نمی تواند آن را به زانو در آورد، این جامعه پیش می رود تا به برکت شهدای خود به نقطه شکست ناپذیری دست پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: امروز جامعه فلسطین و غزه با هویت شهدای خود مقاومت می کند. این جامعه با وجود امام عصر(عج) به اوج خود می رسد البته این مهم نیازمند بستر سازی است. در این ۴۴ ساله دشمنان با همه توان به انقلاب اسلامی تاختند و ناامید شدند و ما پیروز این انقلاب شدیم، در جنگ ۸ ساله فشار زیادی به ما وارد کردند اما پیروزی نصیب ملت ایران شد. تروریست ها امتحان سختی را در خیابان ها رقم زدند اما جامعه ما از پس این ترور هم برآمد و تروریست ها هرگز به خواسته خود نرسیدند.

وحیدی ادامه داد: اگر دشمن سال گذشته جنگ ترکیبی علیه ملت ایران راه انداخت اما در نهایت سیلی خورد و جامعه ما هوشیارتر و مقاوم تر و در یک افق رفیع تر به کار خود ادامه داد. دشمن در هر مرحله شکست خورده است.

وزیر کشور تاکید کرد: آمریکا و غرب با همه قدرت شیطانی خود ایستادند تا حزب الله را از بین ببرند اما حزب الله قوی تر ماند و استکبار دچار شکست و عقب نشینی شد، امروز نیز این دشمنان حمایت های خود را به پای رژیم کودک کش می ریزند اما از ترس بر خود می لرزند و در ادامه خواهیم دید آنکه پیشرفت خواهد کرد ملت فلسطین خواهد بود و دشمن صهیونیستی و استکباری عقب نشینی خواهد کرد.

وی افزود: امروز روز دیگری برای برافراشته شدن پرچم امت اسلامی است تا در پرتوی آن همگان بدانند اسلام عزیز ماندگار است و رمز این پیروزی در شهادت و شهادت طلبی است. این مبارزه انسان های ایثارگر می خواهد.

۲۱۹۲۱۹

منبع: خبـرآنلاین