در اخبار روز پنجشنبه چهارم آبان عنوان شد جواد نکونام با کاهش بخشی از قراردادش این انگیزه را به تعدادی از اعضای تیمش داد که آنها نیز با کاهش مبلغی از قراردادشان شرایط برای حضور مهاجم خارجی آرژانتینی در تیمشان را فراهم کنند. اقدامی که از سرمربی استقلالیِ تیم استقلال سر زد پیش از این […]

- به بهانه حرکت خودجوش نکونام/ وقتی مربیان استقلالی استقلال «فردین» می‌شوند

در اخبار روز پنجشنبه چهارم آبان عنوان شد جواد نکونام با کاهش بخشی از قراردادش این انگیزه را به تعدادی از اعضای تیمش داد که آنها نیز با کاهش مبلغی از قراردادشان شرایط برای حضور مهاجم خارجی آرژانتینی در تیمشان را فراهم کنند.

اقدامی که از سرمربی استقلالیِ تیم استقلال سر زد پیش از این توسط فرهاد مجیدی هم به نوعی دیگر رخ داده بود.

سرمربی استقلالیِ استقلال در لیگ بیست و یکم در شرایطی که تیمش را مهیای رسیدن به قهرمانی می‌دید برای جلوگیری از افت روحی بازیکنانش در شرایط بد مالی باشگاه استقلال که قادر به پرداخت پاداش بازیکنان نبود اقدام جالبی کرد.

به یاد داریم در فصل بیست و یکم لیگ برتر فرهاد مجیدی در برهه‌ای که باشگاه قادر به پرداخت پاداش بازیکنان نبود خودش از بودجه شخصی‌اش به شاگردانش پاداش می‌داد تا پاداش آنها بازی به بازی عقب نیفتد. این اتفاق در چند دیدار (تا رفع مشکلات مالی باشگاه) رخ داد که رقم قابل ملاحظه ای را شامل شد.

حالا جواد نکونام به عنوان یکی دیگر از بازیکنان اسبق استقلال که در کسوت سرمربیگری با این تیم کار می‌کند همان رفتار را به نوعی دیگر تکرار کرد تا مشخص شود بعضاً مربیان استقلالی که هدایت این تیم را در دست می‌گیرند گاهی در این تیم حاضر به ازخودگذشتگی برای رسیدن استقلال به اهدافش هستند و اقداماتی انجام می‌دهند که در سطح اجتماع آن را رفتارهای «فردینی» تعبیر می‌کنند.

منبع: خبـر ورزشی