آخرین خبرها از غزه؛ ارتش صهیونیست‌ ها به دنبال «توسعه عملیات‌های زمینی»
آخرین خبرها از غزه؛ ارتش صهیونیست‌ ها به دنبال «توسعه عملیات‌های زمینی»

آخرین خبرها از غزه از قطع کامل شبکه‌های ارتباطی در این شهر و وعده رژیم اشغالگر برای «توسعه عملیات‌های زمینی» حکایت دارد.

ارتش رژیم صهیونیستی جمعه شب به وقت محلی، بدون اشاره به جزئیات بیشتر اعلام کرد نیروهای زمینی این رژیم «در حال گسترش دادن عملیات‌ها» در غزه هستند.

نیروهای رژیم اشغالگر از اندکی پیش از این اعلانیه حملات سنگین هوایی و توپخانه‌ای را به شمال غزه آغاز کردند.  گزارش‌های متعدد از غزه حاکی است تمامی شبکه‌های ارتباطی اعم از اینترنت و خطوط تلفن همراه در این باریکه قطع شده است.

در همین حال گزارش‌های دیگر حاکی است حماس اقدام به شلیک چندین راکت به سمت تل آویو و سایر شهرها در مرکز فلسطین اشغالی کرده است.

دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گفت: «طی چند ساعت گذشته ما تعداد حملات هوایی در غزه را به نحو محسوس افزایش دادیم.»

وی اضافه کرد: «علاوه بر فعالیت‌های تهاجمی که در چند روز گذشته انجام داده‌ایم نیروهای زمینی ما امشب عملیات‌هاشان را گسترش می‌دهند.  ارتش اسرائیل در حال انجام عملیات در تمامی ابعاد به منظور محقق کردن اهداف جنگ است.»

هاگاری تصریح کرد: «ارتش اسرائیل حملاتش در شهر غزه و اطراف آن را ادامه خواهد داد و ما از غیرنظامی‌های فلسطین که هنوز در این اطراف هستند می‌خواهیم به سمت جنوب که خیلی امن‌تر است حرکت کنند.»

در همین حال، دو مقام اسرائیلی به پایگاه آکسیوس گفته‌اند تصمیم برای گسترش عملیات‌های زمینی در غزه پنجشنبه شب توسط کابینه جنگ رژیم صهیونیستی اتخاذ شد.

در همین حال، پنج مقام آمریکایی به روزنامه واشنگتن‌پست گفته‌اند دولت جو بایدن از اسرائیل خواسته در طرح خود برای انجام حمله زمینی به غزه بازنگری کند.

به گفته این منابع آگاه، آمریکا از اسرائیل خواسته به جای حمله زمینی از «عملیات‌های هدفمند و محدود» (یا حمله‌های جراحی) استفاده کند و موضع‌ها و زیرساخت‌های متعلق به حماس را طی حملات دقیق و هدفمند هدف قرار دهد.

واشنگتن‌پست نوشته مقام‌های دولت بایدن به شدت درباره تبعات احتمالی حمله زمینی تمام‌عیار نگران هستند و درباره اینکه چنین حمله‌ای بتواند هدف اعلام‌شده اسرائیل در حذف حماس را محقق کند تردیدهای فزاینده‌ای دارند.

از جمله دیگر نگرانی‌های مقام‌های دولت بایدن این است که حمله زمینی می‌تواند مذاکرات برای آزادسازی ۲۰۰ اسیر را از ریل خارج کند، آن هم در زمانی که دیپلمات‌ها فکر می‌کنند در روزهای اخیر به پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای در این زمینه دست پیدا کرده‌اند.

منبع: فارس

منبع خبر: رکنـا