طلا و نقره فوق سنگین پاراوزنه‌برداری به ایرانی‌ها رسید/فوتبال نابینایان ایران نقره‌ای شد
طلا و نقره فوق سنگین پاراوزنه‌برداری به ایرانی‌ها رسید/فوتبال نابینایان ایران نقره‌ای شد

روز ششم و پایانی بازی‌های پاراآسیایی هانگژو امروز (شنبه ۶ آبان ماه) برگزار شد و ورزشکاران کشورمان به مصاف رقبای خود رفتند. کاروان ایران با مدال‌های طلایی که امروز نمایندگان کشورمان کسب کردند، موفق شد برای نخستین بار در رده دوم این رقابت‌ها قرار بگیرد و تاریخ‌سازی کند. ایران در این مسابقات ۴۴ طلا، ۴۶ […]

- طلا و نقره فوق سنگین پاراوزنه‌برداری به ایرانی‌ها رسید/فوتبال نابینایان ایران نقره‌ای شد

روز ششم و پایانی بازی‌های پاراآسیایی هانگژو امروز (شنبه ۶ آبان ماه) برگزار شد و ورزشکاران کشورمان به مصاف رقبای خود رفتند.

کاروان ایران با مدال‌های طلایی که امروز نمایندگان کشورمان کسب کردند، موفق شد برای نخستین بار در رده دوم این رقابت‌ها قرار بگیرد و تاریخ‌سازی کند. ایران در این مسابقات ۴۴ طلا، ۴۶ نقره و ۴۱ برنز به دست آورد.

گزارش پایانی ورزشکاران کشورمان در این رقابت‌ها به شرح زیر است:

 تیم فوتبال نابینایان نایب قهرمان شد

تیم فوتبال نابینایان و کم بینایان در فینال بازی‌های پاراآسیایی به مصاف چین رفت. این دیدار در وقت قانونی با تساوی بدون گل خاتمه یافت و در ضربات پنالتی، تیم ایران با نتیجه ۲ بر یک شکست خورد و به مدال نقره رسید.

 

مدال نقره در پاراشطرنج

شطرنج بازان کشورمان در روز پایانی ۲ طلا، ۴ نقره و ۲ برنز در بخش سرعت کسب کردند. دور هفتم و پایانی مسابقات شطرنج در بخش سرعت برگزار و جایگاه ورزشکاران و تیم‌ها مشخص شد. در بخش تیمی بانوان و در کلاس VI-B۱، تیم کشورمان صاحب مدال طلا شد. در بخش تیمی مردان و در کلاس VI-B۱، تیم ایران به مدال نقره رسید.

در بخش تیمی مردان کلاس PI، تیم ایران به مدال نقره دست یافت. در انفرادی بانوان و در کلاس VI-B۲/B۳، عاطفه نقوی به مدال برنز بسنده کرد. در انفرادی بانوان کلاس VI-B۱، ملیحه صفایی طلا گرفت و لیلا زارع زاده به مدال برنز رسید. در انفرادی مردان و در کلاس PI، ابوالفضل کاظمیان صاحب مدال نقره شد. در بخش تیمی مردان کلاس VI-B۲/B۳، تیم کشورمان به مدال نقره رسید.

طلا و نقره دسته فوق سنگین پاراوزنه برداری به ایران رسید

 مدال‌های طلا و نقره دسته فوق سنگین پاراوزنه برداری چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی به نمایندگان ایران رسید. احمد امین‌زاده در دسته ۱۰۷+ کیلوگرم با مهار وزنه ۲۶۶ کیلوگرم به عنوان قهرمانی رسید. مهدی صیادی هم با مهار وزنه ۲۴۴ کیلوگرمی، نقره‌ای شد.

نیکو روزبهانی نماینده ایران با مهار وزنه ۱۲۶ کیلوگرمی موفق شد در جایگاه سوم دسته ۸۶+ کیلوگرم بانوان بایستد. وزنه بردار چین “ژوئمی دنگ” با مهار وزنه ۱۵۳ کیلوگرمی در جایگاه نخست ایستاد. “سیریانتی” از اندونزی با ۱۳۰ کیلوگرم به مدال نقره رسید.

 

مدال برنز در پاراتیراندازی با کمان

محمدرضا زندی در نیمه‌نهایی مسابقات پارا تیراندازی با کمان و در ماده W۱، مقابل کمانداری از چین با نتیجه ۱۳۷ بر ۱۳۶ شکست خورد و از صعود به فینال بازماند. وی در دیدار رده‌بندی به مصاف نماینده ژاپن می‌رود. وی در دیدار رده بندی به مصاف نماینده ژاپن رفت و با نتیجه ۱۳۶ بر ۱۳۰ به پیروزی رسید و مدال برنز این رقابت‌ها را از آن خود کرد.

 

درخشش ورزشکاران ایرانی در پارادوومیدانی

 رقابت پرتاب نیزه مردان در کلاس F۵۵ به میزبانی ورزشگاه هوانگ لونگ به عنوان محل برگزاری مسابقات پارادوومیدانی انجام شد. در این رقابت حامد امیری و ظفر ذاکر از ایران حضور داشتند و با ۷ ورزشکار دیگر به رقابت پرداختند. ظفر ذاکر که پیش از این یک مدال نقره در پرتاب وزنه کسب کرده بود، با حدنصاب ۳۳.۵۸ متر به عنوان بهترین رکورد شخصی اش به مقام نایب قهرمانی رسید و یک مدال نقره دیگر برای کاروان ایران کسب کرد.

همچنین حامد امیری به عنوان دارنده ۲ طلا و نقره در پارالمپیک‌های ۲۰۲۰ توکیو و ۲۰۱۶ ریو، در مسابقه امروز با رکورد ۲۸.۸۳ متر به مقام پنجم بسنده کرد و از کسب مدال باز ماند.

داوودعلی قاسمی از کسب مدال در مسابقه دوی ۴۰۰ متر مردان در کلاس T۴۷ باز ماند. در فینال که صبح امروز در ورزشگاه هوانگ لونگ شهر هانگژو برگزار شد، داوودعلی قاسمی با هفت حریف از کشور‌های فیلیپین، اندونزی (۲ نفر)، سریلانکا، هند (۲ نفر)، قزاقستان مسابقه داد. قاسمی در این رقابت زمان ۵۲.۳۳ ثانیه را ثبت کرد و در شرایطی که بهترین عملکرد شخصی اش را بر ما گذاشت، به مقام پنجم رسید.

فینال مسابقه دوی ۴۰۰ متر مردان در کلاس T۱۲ در حالی برگزار شد که مهرداد ملی‌پوش کشورمان در آن حضور داشت. مرادی که در روز‌های گذشته یک مدال طلا نیز کسب کرده بود، در مسابقه امروز با زمان ۴۹.۶۰ ثانیه زودتر از سایر دونده‌ها از خط پایان عبور کرد و قهرمان شد و مدال طلا کسب کرد.

 فاطمه امیرزادگانی یکی از ملی‌پوشان تیم پارادوومیدانی بود که در روز پایانی بازی‌های پاراآسیایی هانگژو، با حریفانش در ماده دوی ۴۰۰ متر کلاس T۱۲ رقابت کرد. او در این مسابقه با ثبت زمان ۵۹.۸۸ ثانیه که بهترین عملکرد شخصی‌اش نیز بود، به مقام قهرمانی دست یافت و مدال طلا را به خود اختصاص داد.

باشگاه خبرنگاران