نگاهی به نتایج ایران در پاراآسیایی| رشد جایگاه و عبور از ژاپن با کاهش مدال طلا
نگاهی به نتایج ایران در پاراآسیایی| رشد جایگاه و عبور از ژاپن با کاهش مدال طلا

به گزارش خبرنگار ورزشی زیرنویس، چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی به میزبانی هانگژو در حالی به پایان رسید که کاروان پرافتخار فرزندان ایران با کسب ۴۴ مدال طلا، ۴۶ نقره و ۴۱ برنز به عنوان دومی دست یافت تا بهترین جایگاه را داشته باشد. در مجموع از ۱۳۱ مدال کاروان فرزندان ایران،  ۸۱ مدال کاروان سهم […]

به گزارش خبرنگار ورزشی زیرنویس، چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی به میزبانی هانگژو در حالی به پایان رسید که کاروان پرافتخار فرزندان ایران با کسب ۴۴ مدال طلا، ۴۶ نقره و ۴۱ برنز به عنوان دومی دست یافت تا بهترین جایگاه را داشته باشد. در مجموع از ۱۳۱ مدال کاروان فرزندان ایران،  ۸۱ مدال کاروان سهم مردان  و ۴۰ مدال سهم بانوان ایران بود.

* طلاها آب رفت، جایگاه ایران صعود کرد

تعداد ورزشکاران کاروان ایران در این دوره ۲۰۹ نفر بود. ملی‌پوشان کشورمان در حالی این عنوان را به دست آوردند که از نظر مدال طلا نسبت به دوره قبل عملکرد ضعیف‌تری داشتند اما از نظر جایگاه مدالی با عنوان دومی بهترین عملکرد محسوب می‌شود.  
ایران در سومین دوره از بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا با ۵۱ مدال طلا، ۴۲ نقره و ۴۳ برنز در رده سوم جدول مدالی قرار گرفت و نه تنها در این دوره از بازی‌ها فراتر از پیش‌بینی‌ها عمل کرد بلکه یک پله صعود داشت‌. کشورمان در این دوره تنها با ۲ مدال طلا کمتر از کره جنوبی در رده سوم ایستاد. 

ایران در بازی‌های پارا آسیایی ۲۰۱۰ گوانگجو، با ۲۷ مدال طلا، ۲۴ نقره و ۲۹ برنز و در بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۴ اینچئون با ۳۷ مدال طلا، ۵۲ نقره و ۳۱ برنز در رده چهارم جای گرفته بود. 

- نگاهی به نتایج ایران در پاراآسیایی| رشد جایگاه و عبور از ژاپن با کاهش مدال طلا

 

* رکوردشکنی‌ها در هانگژو

در این دوره از بازی‌ها ورزشکاران کشورمان موفق شدند رکوردهای جدیدی را به نام خود ثبت کنند که از آن جمله می‌توان به وزنه‌برداری اشاره کرد. علی اکبر غریب‌شاهی با مهار وزنه ۲۵۱ کیلوگرمی توانست به مدال طلا برسد و رکورد بازی‌های پاراآسیایی را بشکند.

در دوومیدانی هاجر صفرزاده با ثبت زمان ۲۵.۸۷ ثانیه، به مقام قهرمانی رسید و صاحب مدال طلا شد. صفرزاده ضمن کسب نشان طلا، رکورد بازی‌های پاراآسیایی را ارتقا داد.
پرستو حبیبی در ماده پرتاب «کلاب» کلاس F32/51 بود که با مدال طلا موفق شد رکورد آسیا و رکورد بازی‌های پاراآسیایی را نیز جابه‌جا کرده و به نام خود ثبت کند.
سینا ضیغم‌نژاد در شنای ۱۰۰ متر موفق شد با بالاترین ثبت زمان، رکورد بازی‌های پاراآسیایی را بشکند و به نام خود ثبت کند.

- نگاهی به نتایج ایران در پاراآسیایی| رشد جایگاه و عبور از ژاپن با کاهش مدال طلا

 

* درخشش تیمی‌ها با طلای ناب

رشنه‌های تیمی کاروان فرزندان ایران هم عملکرد خوبی در این دوره داشت به طوری که والیبال نشسته مردان و شطرنج با طلا پرونده خود را بستند تا بار دیگر به رقبای خود نشان داد مدعی بی چون و چرا هستند. والیبال نشسته کشورمان با هدایت هادی رضایی با برتری مقابل قزاقستان مدال طلا گرفتند. 
تیم والیبال نشسته بانوان هم به مقام نایب قهرمانی و مدال نقره این بازی‌ها رسید.

- نگاهی به نتایج ایران در پاراآسیایی| رشد جایگاه و عبور از ژاپن با کاهش مدال طلا

 

در بخش تیمی شطرنج، بانوان در کلاس VI-B1 صاحب مدال طلا شدند. در بخش تیمی مردان و در کلاس VI-B1، تیم ایران به مدال نقره رسید. در بخش تیمی مردان کلاس PI، تیم ایران به مدال نقره دست یافت.

نوزاد سه ماهه مدال آور شد!

یکی از نکات جالب این دوره حضور ساره جوانمردی به همراه نوزاد سه ماهه اش بود. ملی پوش پر افتخار پاراتیراندازی کشومان به عنوان مادر- ورزشکار توجهات را به خود جلب کرده بود. فرزند او قرار بود در مراسم افتتاحیه هم با کاروان ایران رژه برود، اما این اتفاق نیفتاد، اما او پس از کسب عنوان نایب قهرمانی با دخترش روی سکو رفت و حتی مدال را هم بر گردن او انداخت تا نشان دهد، زنان ایرانی با وجود داشتن نوزاد هم می‌توانند روی سکوی قرار بگیرند.

- نگاهی به نتایج ایران در پاراآسیایی| رشد جایگاه و عبور از ژاپن با کاهش مدال طلا

* اولین مدال در پاراوزنه برداری بانوان

در این دوره از بازی ها ایران برای اولین بار در رشته پاراوزنه برداری بانوان و نیز شطرنج توان یابان نماینده داشت و به صورت عمومی رشته‌های پاراکانو و پاراتکواندو نیز اولین حضور خود در بازی‌های پاراآسیایی را تجربه می‌کردند که در هر دو رشته کاروان ایران نماینده داشت و موفق به مدال آوری شد. مهدیه محمدیان در دسته ۵۵ – کیلوگرم با مهار وزنه ۱۰۵ کیلوگرمی توانست به مدال برنز برسد.

* مدال‌هایی که پس گرفته شد

اتفاق تلخ برای کاروان ایران پس گرفتن مدال های طلا و نقره هاشمیه متقیان و زینب مرادی در پارادوومیدانی بود. در اولین رقابت دوومیدانی کاران ایران در هانگژو، دو مدال طلا و نقره برای کاروان فرزندان ایران به دست آمد، اما با توجه به اعتراض کشور چین مبنی بر دیر رسیدن ورزشکاران ایرانی به محل “کال روم”، و پس از بررسی کمیته برگزاری بازی‌ها، این دو از جدول رده بندی حذف شد. البته به علت همین اتفاق روز گذشته مراسم اهدای مدال این ماده برگزار نشد اما حکم قهرمانی به ورزشکاران داده شد.

پایان پیام/





منبع: فارس