قیمت بیت‌کوین در هفته قبل به تنهایی ۱۴.۲ درصد بالا رفت و سرمایه‌گذاران با سولانا و کاردانو به ترتیب ۱۸.۸ درصد و ۱۵.۱ درصد سود را تجربه کردند. اگر بازه مقایسه را گسترش دهیم و عملکرد انواع ارز دیجیتال را در یک‌ماه گذشته بررسی کنیم، نتایج شگفت‌انگیز بیشتری حاصل می‌شود؛ چیزی مثل بازدهی ۶۷ درصدی […]

- دلبری دوباره بیت‌کوین برای سرمایه‌گذاران ایرانی

قیمت بیت‌کوین در هفته قبل به تنهایی ۱۴.۲ درصد بالا رفت و سرمایه‌گذاران با سولانا و کاردانو به ترتیب ۱۸.۸ درصد و ۱۵.۱ درصد سود را تجربه کردند. اگر بازه مقایسه را گسترش دهیم و عملکرد انواع ارز دیجیتال را در یک‌ماه گذشته بررسی کنیم، نتایج شگفت‌انگیز بیشتری حاصل می‌شود؛ چیزی مثل بازدهی ۶۷ درصدی سولانا که دست‌کم هشت برابر بازدهی یک‌ماهه هر گرم طلا ۱۸ عیار است!

رشد دیوانه‌وار بیت‌کوین/ روزهای درخشان تکرار می‌شود؟

قیمت هرگرم طلا هفته قبل از دو میلیون و ۳۹۷ هزار و ۳۰۰ تومان به دو میلیون و ۴۷۶ هزار و ۵۰۰ تومان رسید تا با ثبت رشد ۷۹ هزار و ۲۰۰ تومانی معادل ۳.۱ درصد بازدهی مثبت داشته باشد. طلا ۱۸ عیار برای سرمایه‌گذاران خود در یک‌ماه اخیر هشت درصد سود به همراه آورده و از این نظر بهترین عملکرد را داشته.

سکه امامی در هفت روز ۳.۳ درصد و در یک‌ماه بازهی ۷.۷ درصدی را از خود به یادگار گذاشته است. قیمت سکه امامی در آخرین روز معاملاتی هفته قبل به ۲۹ میلیون و ۶۳۷ هزار تومان رسید که نسبت به معاملات ابتدای هفته حدود ۹۹۰ هزار تومان بهبود پیدا کرده است. سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم هم از ۲۵ میلیون و ۵۷۰ هزار تومان تا ۲۶ میلیون و ۲۸۷ هزار تومان پیش‌روی کرد و بازدهی هفت‌روزه ۲.۷ درصدی را ثبت کرد. بازدهی یک‌ماهه این سکه هم ۷.۳ درصد برآورد می‌شود.

ربع سکه با ۶.۵ درصد بازدهی یک‌ماهه در رتبه بعدی قرار می‌گیرد. این سکه در معاملات هفته قبل ۲۰۰ هزار تومان گران شد و از ۱۰ میلیون و ۳۹۰ هزار تومان به ۱۰ میلیون و ۵۹۰ هزار تومان رسید تا سرمایه‌گذاران بازدهی هفتگی ۱.۸ درصدی را شاهد باشند.

قیمت سکه نیم بهار آزادی در طول هفته گذشته ۲۰۰ هزار تومان بالا رفته و بازدهی ۱.۳ درصدی را رقم زده اما همین سکه در بازه یک‌ماهه نزدیک پنج درصد سودآوری داشته است.

دلار با رشد هزار و ۴۰۰ تومانی هفته قبل ۲.۷ درصد بازدهی داشته ولی در بازه یک‌ماهه، سرمایه‌گذاران را به سود چهار درصدی رسانده است. قیمت درهم در یک هفته گذشته سه درصد رشد کرده و در بازه یک‌ماهه با افزایش ۲.۸ درصدی روبرو است. آنهایی که در سبد سرمایه‌گذاری خود یورو جا داده بودند، در بازه هفت‌روزه و یک‌ماهه به ترتیب بازدهی مثبت دو درصد و منفی ۲.۷ درصدی را به چشم دیدند.

قیمت بیت‌کوین تا ۲۵ مهرماه کم‌نوسان بوده و تقریبا فضای کسالت‌بار بر بازار ارز دیجیتال حاکم بوده است، اما در هفته آخر مهرماه ورق برگشته و با شروع آبان صعودی شدن تند و تیز نمودار قیمت بیت‌کوین را شاهد بودیم.

قیمت بیت‌کوین در ساعات پایانی روز جمعه پنج آبان تا محدوده ۳۳ هزار و ۸۰۰ دلار پیش رفت که با احتساب دلار ۵۱ هزار و ۵۳۴ تومانی، تقریبا معادل یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان می‌شود. خوبی سرمایه‌گذاری روی ارز دیجیتال این است که می‌توانید به اندازه پولی که در اختیار دارید، دست به خرید بزنید و اندازه بقیه سود ببرید.

بازدهی بیت‌کوین به این ترتیب در هفت‌روز به ۱۴.۳ درصد می‌رسد. آنهایی که یک‌ماه پیش قدم به بازار گذاشته‌اند و بیت‌کوین خریده‌اند نیز بازدهی ۲۸.۴ درصدی را تجربه می‌کنند. عملکرد خیره‌کننده‌ای در مقایسه با بازارهای طلا، سکه و ارز است؛ نه؟

سولانا چه در بازه هفت روزه و چه در بازه یک‌ماهه، به مراتب سودآوری بیشتری داشته است. قیمت سولانا در هفت روز گذشته حدود ۱۹ درصد و ظرف یک‌ماه اخیر حدود ۶۷ درصد رشد کرده. اهمیت سولانا وقتی بیشتر می‌شود که بدانیم سرمایه‌گذاران می‌توانستند در ششم ماه مهر این ارز دیجیتال را ۱۹ دلار بخرند و پس از یک ماه صبر و بردباری، الان بابت عبور قیمت همان ارز از محدوده ۳۲ دلار در پوست خودشان نگنجند. بگذارید موضوع را با یک مثال ساده بررسی کنیم. اگر یک‌ماه پیش با پنج میلیون پول عوض سکه گرمی، سولانا خریده بودید، الان سرمایه شما هشت میلیون و ۳۸۵ هزار تومان ارزش داشت.

کاردانو در هفت روز گذشته پنج برابر طلای ۱۸ عیار برای سرمایه‌گذاران منفعت به همراه داشته و در بازه یک‌ماهه ارزشش ۱۸ درصد افزایش پیدا کرده است. شیبا ۱۲ درصد و اتریوم ۱۰.۵ درصد بازدهی هفت‌روزه را تجربه کرده‌اند و در بازه یک‌ماهه به ترتیب ۷.۴ درصد و ۱۱.۱۵ درصد سودآوری داشته‌اند.

۲۳۳۲۲۰

منبع: خبـرآنلاین