صمد مرفاوی درباره حواشی دیدار تیم های استقلال و آلومینیوم اراک زیرنویس گفت: داوری این دیدار عملکرد بسیار ضعیفی داشت. من تا به حال در لیگ برتر ندیده بودم که یک داور حدود ۱۳ دقیقه وقت اضافی بگیرد. این در حالی بود که اول ۶ دقیقه و بعد ۱۰ دقیقه وقت اضافی اعلام شد، در […]

صمد مرفاوی درباره حواشی دیدار تیم های استقلال و آلومینیوم اراک زیرنویس گفت: داوری این دیدار عملکرد بسیار ضعیفی داشت. من تا به حال در لیگ برتر ندیده بودم که یک داور حدود ۱۳ دقیقه وقت اضافی بگیرد. این در حالی بود که اول ۶ دقیقه و بعد ۱۰ دقیقه وقت اضافی اعلام شد، در ادامه زمان از ۱۰ دقیقه هم گذشت و هرچقدر ما منتظر ماندیم داور سوت بزند اما نزد!

وی ادامه داد: به نظر من داور مسابقه در دادن کارت زرد دوم به محمدحسین مرادمند هم عجله کرد وگرنه او نباید اخراج می شد. حالا برای من عجیب است که استقلال متضرر شده اما باشگاه آلومینیوم اراک چپ و راست بیانیه می دهد و طلبکار شده است. نیمه اول کل بازی دست استقلال بود و تا زمانی هم که تیم نکونام ده نفره نشده بود بازی دست استقلال بود. استقلال حتی یک موقعیت هم به حریف نداد و به هر حال وقتی شما ده نفره می شوید ناخودآگاه تیم عقب می رود و در اواخر بازی یک ضربه به تیر زدند در حالی که اگر مهرداد محمدی در شرایط تک به تک به جای پاس دادن به بلانکو، خودش ضربه نهایی را می زد دیگر باشگاه آلومینیوم چپ و راست بیانیه نمی داد!

ستاره اسبق خط حمله استقلال در خصوص محرومیت جواد نکونام نیز تصریح کرد: به اعتقاد من باید داور مسابقه محروم می شد نه جواد نکونام! داور این دیدار با اشتباهات عجیب، نادیده گرفتن پنالتی استقلال و ده نفره کردن تیم و آن طور وقت اضافی گرفتن، همه استقلالی ها را تا مرز سکته پیش برد اما چه شد؟ کجاست؟ چه برخوردی با او می شود؟ چرا مربیان با این همه فشار حق ندارند در مورد اشتباهات واضح داوری صحبت کرده و کمی خودشان را خالی کنند؟ این حکم باید بشکند چون جواد نکونام حرف خاص یا عجیبی نزد که مستحق این محرومیت باشد.

به جای نکونام باید داور بازی آلومینیوم محروم شود/ پرسپولیسی ها خوب بلدند شلوغ کنند و امتیاز بگیرند!

وی ضمن اشاره به حاشیه سازی تیم رقیب یادآور شد: پرسپولیسی ها در همه این سال ها خوب یاد گرفته اند شلوغ بازی کنند و این کار را خوب بلدند که با چه کارهایی پوئن بگیرند. قبل و روز بازی استقلال آن همه شلوغ بازی و حاشیه سازی می کنند تا همه را تحت تأثیرقرار دهند. توپ در بازی با گل گهر سیرجان یک متر وارد دروازه این تیم می شود اما باز طلبکار هستند! با این شلوغ بازی ها سعی می کنند روی اشتباه واضح داوری بازی با گل گهر سرپوش بگذارند و استقلال هم این چنین از لحاظ داوری تحت فشار قرار می گیرد. یک عضو هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس که من نمی دانم چگونه حکم گرفته، می آید و علیه مهدی هاشمی نسب مربی استقلال مصاحبه می کند. من واقعا متوجه نمی شوم این آقا چه حقی یا اسمی در فوتبال دارد که به خودش اجازه می دهد برای جلب توجه و خودشیرینی برای هواداران پرسپولیس، اسم استقلال و استقلالی ها را وسط بکشد؟ این رفتار و گفتارها در شأن مدیریت هیچ باشگاهی حتی محلات نیست!

صمد مرفاوی خاطرنشان کرد: این بازی های رسانه ای تیم رقیب برای برهم زدن تمرکز تیم استقلال است و کادرفنی و بازیکنان این تیم باید متوجه این قضایا باشند. جواد نکونام و شاگردانش دست به کار بزرگی زدند که از قرارداد خود کم کردند. این نشان دهنده وحدت، همدلی و فداکاری در تیم کنونی استقلال است که همه ما استقلالی ها را به آینده این تیم امیدوار می کند.

وی در پایان گفت: نکته دیگری که حتما باید به کارشناسان و به ویژه هواداران استقلال بگویم هُنر جواد نکونام در گرفتن حداکثر امتیازات است. اینکه استقلال یک برصفر ببرد مهم نیست بلکه آنچه اهمیت دارد پیروزی است. استقلال البته جلوی آلومینیوم خیلی خوب بازی کرد و اگر بدشانسی یا اشتباهات داوری نبود، شاید با اختلاف ۲ یا ۳ گل از زمین خارج می شد. به هر حال به عنوان یک استقلالی به نکونام و شاگردانش خسته نباشید می گویم و امیدوارم در ادامه راه موفق و پیروز باشند.

منبع: خبـر ورزشی