به گزارش گروه ورزشی پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، بسیاری از بازیکنان تیم زنان استرالیا زمانی که بازیکنان ایرانی شروع به صرف شام کردند، به خواب عمیقی فرو رفته بودند. تمرین ساعت ۸:۳۰ شب تمام شد و بعد از ساعت ۱۰:۱۵ بوفه همچنان باز بود. مریم آزمون مربی ایران نمی‌تواند متوجه شود که چرا در شهر […]

- ما زنان امنیت خوبی برای فوتبال بازی کردن داریم/ جلوی استرالیا شجاع بودیم

به گزارش گروه ورزشی پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، بسیاری از بازیکنان تیم زنان استرالیا زمانی که بازیکنان ایرانی شروع به صرف شام کردند، به خواب عمیقی فرو رفته بودند. تمرین ساعت ۸:۳۰ شب تمام شد و بعد از ساعت ۱۰:۱۵ بوفه همچنان باز بود. مریم آزمون مربی ایران نمی‌تواند متوجه شود که چرا در شهر پرت مغازه‌ها زود بسته می‌شوند. برخی از خیابان‌های شهر زادگاهش رشت، در کنار دریای خزر، تمام شب باز هستند.

او می‌گوید: بیرون کباب می‌خوریم. کباب دوست دارید؟ هیچ کس اینجا نیست. زمان خواب او ۱.۳۰ صبح است. “شاید چهارشنبه و جمعه، تمام شب بیدار باشند. ” به او می‌گویم که ساعت خواب من ۱۰ شب است. او اشاره می‌کند که ۹ دقیقه دیگر مانده تا ۱۰ شب و با صدای بلند امیدوار است که من بالش همراهم آورده باشم.

مریم آزمون در مورد لیگ داخلی زنان در ایران و تلاش برای جستجوی دختران با استعداد صحبت کرد. پس از اینکه تیم رده ۶۳ او برابر استرالیا تیم یازدهم جهان تنها دو گل دریافت کرد، او درخواست سلفی با تونی گوستاوسون مربی تیم و سام کر کرد.

او پنجشنبه شب و پس از شکست ۲-۰ تیم ملی فوتبال زنان ایران مقابل استرالیا در مقدماتی انتخابی المپیک گفت: اگر بخواهم با شما صادق باشم، ما این بازیکنان را فقط در تلویزیون دیده‌ایم و می‌دانیم که آن‌ها بسیار قوی هستند. زمانی که ما می‌خواستیم به بهترین بازیکنان زن فوتبال برای سایت فیفا رای دهیم، من به سام کر رای دادم. من واقعاً او را دوست دارم، اما به بازیکنانم گفتم که این افتخار شماست که مقابل آن‌ها بازی کنید. لطفا از آن‌ها نترسید و تمام تلاش خود را بکنید. بازیکنان من از آن‌ها نترسیدند. بازیکنانم با شجاعت بازی کردند، چون ما نماینده ۸۰ میلیون نفر در ایران هستیم و نیمی از آن‌ها باید زن باشند و برای ما دعا می‌کنند. به همین دلیل فکر می‌کنم بازیکنانم برای بازی مقابل استرالیا شجاع بودند.

تشکیلات ملی فوتبال بانوان ایران پس از انقلاب از سال ۲۰۰۵ فعال شده است. کتایون خسرویار ایرانی-آمریکایی برای اولین بار در تعطیلات خانوادگی به ایران سفر کرد و در نهایت به تهران رفت و کاپیتان تیم ملی شد. اولین قدم زمانی برداشته شد که اردن از ایران دعوت کرد تا تیمی را برای شرکت در مسابقات قهرمانی فوتبال زنان غرب آسیا در سال ۲۰۰۵ بفرستد.

در دومین دوره حضور ایراندوست بود که ایران به جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۲ هند راه یافت که در اولین بازی برابر هند به تساوی رسید و سپس مقابل چین و تایوان شکست خورد. با این حال، این یک لحظه تاریخی بود و او نه تنها به عنوان یک مربی با هوش تاکتیکی، بلکه به عنوان فردی برای تغییر فرهنگ فوتبال زنان در داخل ایران مورد ستایش قرار گرفت.

قبل از کنفرانس مطبوعاتی پیش از مسابقات این هفته، به خبرنگاران اطلاع داده شد که به هرگونه سوال سیاسی جواب داده نخواهد شد.

آزمون در پاسخ به این سوال که از درک دنیا از کشورش، خوب یا بد، چه احساسی دارد، گفت: شاید از بیرون، چیز دیگری ببینید. وقتی ما را می‌بینید، اینجا هستیم و فوتبال بازی می‌کنیم. ما زنان در ایران این فرصت را داریم که فوتبال بازی کنیم که ممکن است در برخی کشور‌ها این فرصت وجود نداشته باشد.

فکر می‌کنم وقتی از بیرون می‌بینید و اخبار را می‌شنوید اینطور نیست. ما فقط به فوتبال و وضعیت زنان فکر می‌کنیم. بازیکنان فوتبال خیلی خوب هستند و ما امنیت خوبی برای بازی داریم و درگیر چیز‌های دیگر نیستیم.

انتهای پیام

منبع: ایسـنا