این شبکه اجتماعی در فضای مجازی انقلاب کرد
این شبکه اجتماعی در فضای مجازی انقلاب کرد

به گزارش«اطلاعات آنلاین»، تلگرام در آپدیت جدید خود تغییرات قابل‌توجهی را برای راحتی کار کاربران اعمال کرده است. به عبارتی، در تلگرام جدید شما می‌توانید بخش خاصی از پیام‌ها را کوت کنید تا پاسخ شما به پیام‌ها کاملاً دقیق باشد. برای کوت کردن یک پیام، کافیست پیام را لمس کنید (در iOS انگشت خود را […]

- این شبکه اجتماعی در فضای مجازی انقلاب کرد

به گزارش«اطلاعات آنلاین»، تلگرام در آپدیت جدید خود تغییرات قابل‌توجهی را برای راحتی کار کاربران اعمال کرده است.

به عبارتی، در تلگرام جدید شما می‌توانید بخش خاصی از پیام‌ها را کوت کنید تا پاسخ شما به پیام‌ها کاملاً دقیق باشد.

برای کوت کردن یک پیام، کافیست پیام را لمس کنید (در iOS انگشت خود را روی پیام نگه دارید)، متن مدنظرتان را انتخاب کنید و سپس گزینه Quote را بزنید.

همچنین در آپدیت جدید می‌توانید پاسخ‌ها را به چت‌های دیگر ازجمله گروه‌ها یا کانال‌های مختلف بفرستید و بحث را در مقصد جدیدی دنبال کنید.

اگر کاربر به گروهی که در آن چت اصلی وجود دارد، دسترسی داشته باشد، با لمس ریپلای به آن گروه منتقل می‌شود.

برای ارسال ریپلای به چت دیگر، باید با انتخاب گزینه ریپلای، گزینه Reply in Another Chat را بزنید و سپس چت مقصد را انتخاب کنید.

علاوه بر امکان کوت کردن پیام‌های دیگران، در آپدیت جدید تلگرام می‌توانید برای پیام‌های خود هم از فرمت کوت استفاده کنید. همچنین امکان استفاده از چندین کوت در یک پیام هم وجود دارد.

گفتنی است تلگرام اولین پیام‌رسانی بود که در سال ۲۰۱۵ قابلیت پیش‌نمایش لینک‌ها همراه با جزئیات مختلف ازجمله عنوان، توضیحات و تصویر یا ویدیوی لینک را در اختیار کاربران قرار داد.

در تلگرام جدید، کاربران کنترل بیشتری روی پیش‌نمایش لینک‌ها دارند. مثلا شما می‌توانید پیش‌نمایش را در هر قسمت از پیام خود که مایل هستید، قرار دهید و یا اینکه اگر چندین لینک در پیام شما وجود دارد، لینک مدنظرتان برای پیش‌نمایش را انتخاب کنید.

البته بازکردن لینک‌ها هم ساده‌تر از گذشته شده است؛ چرا که هرجایی از پیش‌نمایش لینک را که لمس کنید، لینک باز می‌شود.

زمانی که درحال پاسخ‌دادن یا فورواردکردن یا قراردادن لینک در پیام‌ها هستید یا هر سه مورد را با یکدیگر انجام می‌دهید، با استفاده از تب‌های جدید در منو، به تنظیمات جدیدی دسترسی پیدا می‌کنید.

در جدیدترین نسخه تلگرام می‌توانید ویدیوها در استوری‌ها را به‌سمت جلو یا عقب حرکت دهید. برای این کار تنها کافیست انگشت خود را روی صفحه قرار دهید و اسلایدر را به‌سمت راست یا چپ حرکت دهید.

همچنین برای ثبت سلفی‌های روشن‌تر، می‌توانید از فلاش نمایشگر استفاده کنید که شامل تنظیماتی برای رنگ و همچنین شدت نور می‌شود.

منبع: اطلاعات انلاین