به گزارش بازرگانی زیرنویس، منطقه ۲۲ تهران به عنوان آخرین منطقه اضافه شده به شهرداری تهران به دلیل نیاز شهر به فضای سبز و ایجاد یک محیط تفریحی و گردشگری ایجاد شده اما در نهایت به دلیل وسعت زیاد این منطقه از یک سو و کمبود فضای ساخت در دیگر مناطق تهران و نیاز به […]

به گزارش بازرگانی زیرنویس، منطقه ۲۲ تهران به عنوان آخرین منطقه اضافه شده به شهرداری تهران به دلیل نیاز شهر به فضای سبز و ایجاد یک محیط تفریحی و گردشگری ایجاد شده اما در نهایت به دلیل وسعت زیاد این منطقه از یک سو و کمبود فضای ساخت در دیگر مناطق تهران و نیاز به تأمین مسکن برای جمعیت تهران با تعهد شهرداری برای کنترل تراکم مسکونی و جمعیت این منطقه، ساخت بافت مسکونی آن شروع شد. در این متن، به بررسی کلی پروژه‌های ساختمانی در منطقه ۲۲ تهران (چیتگر) خواهیم پرداخت. در ادامه، با ما همراه باشید.

انواع پروژه‌های ساختمانی در منطقه ۲۲

ساخت و ساز در منطقه ۲۲ با آنچه احتمالاً شما در مناطق دیگر تهران مشاهده نموده اید کمی متفاوت است. به دلیل مالکیت عمده زمین‌های این محدوده توسط ارگان‌های دولتی، تعاونی‌های مسکن مربوط به این ادارات و سازمان‌ها به منظور تأمین نیاز مسکن کارمندان خود اقدام به ساخت و ساز در این منطقه نموده اند.

شرایط ساخت پروژه‌های تعاونی ساز نیز به این صورت است که عملیات ساخت و کلیه هزینه‌های آن بصورت جمعی یعنی توسط اعضای تعاونی انجام می‌شود و آنها از بین خود یک عده را به عنوان مدیر و هیأت مدیره تعاونی انتخاب کرده و مدیریت پروژه را به آنها می‌سپارند و از سوی دیگر هزینه‌های پروژه را بصورت ماهانه یا مرحله یه مرحله پرداخت می‌نمایند.

نوع دیگر تعاونی سازها نیز به این صورت است که مالکین زمین که همان تعاونی‌های مسکن هستند اقدام به مشارکت با یک پیمانکار می‌نمایند و هیچ هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند در نهایت پروژه‌هایی که به دلیل تعداد زیاد اعضای تعاونی و مشکل دریافت اقساط نمی‌توانند هزینه‌های پروژه را تأمین نمایند اقدام به مشارکت می‌نمایند.

انواع پروژه های ساختمانی در منطقه 22

کیفیت ساخت برج‌های چیتگر

یکی از مواردی که خیالتان می‌تواند از بابت آن راحت باشد این است که ساخت برج با آپارتمان تفاوت بسیاری دارد و کم کاری و تقلب در مراحل ساخت برج امکان پذیر نیست به همین دلیل پروژه‌های ابتدایی که توسط تعاونی‌های مسکن دولتی ساخته شده اند شاید اگر از نظر امکانات و متریال در حد بالایی کار نشده اند اما از نظر سازه ایرادی به آنها وارد نیست و البته به دلیل اینکه هدف از ساخت آنها تأمین نیاز مسکن کارمندان بوده در نهایت با کیفیتی مناسب با همین هدف ساخته شده اند.

در نهایت با ورود جمعیت به این منطقه و افرادی که به دنبال خرید برج‌های با کیفیت تری بوده اند سازندگان خصوصی و شرکت‌ها نیز به این منطقه آمده و شروع با ساخت و ساز نموده اند و در حال حاضر سازندگان برند منطقه ۱ نیز برای برند سازی برای ساخت برج‌های لوکس در این منطقه وارد شده اند.

به عنوان مثال بسیاری از برج‌هایی که در این منطقه ساخته شده اند فاقد مشاعات آبی بوده اند زیرا حتی برای مالکین یا خریداران هزینه‌های شارژ و نگهداری آن اهمیت داشته برای بررسی بیشتر می‌توانید امکانات این پروژه را بررسی نمائید. اما در حال حاضر برج‌هایی با امکانات کامل و در حد امکانات لازم برای یک برج لوکس در حال ساخت است که درست است از نظر متریال به برج‌های منطقه ۱ نرسد اما از لحاظ امکانات در سطح مطلوبی ساخته می‌شوند.

کیفیت ساخت برج های چیتگر

وضعیت املاک تجاری و اداری چگونه است؟

در مورد املاک و مراکز تجاری که در این منطقه ساخته شده اند می‌توان به شاخص آنها که مرکز خرید ایران مال است اشاره نمود که وسیع‌ترین مرکز خرید در خاورمیانه است. فضای تجاری در این منطقه با تعداد زیاد مراکز خرید وجود دارد ولیکن تقاضا کمتر از عرضه است به همین دلیل در بسیاری از مراکز خرید واحدهای خالی مشاهده می‌نمایید.

اما در مورد املاک اداری وضعیت به گونه‌ای دیگر است در حالیکه در مناطق مرکزی تهران و مناطق اداری مانند ونک، میرداماد و جردن تراکم جمعیت به قدری بالا رفته که ترافیک چند ساعته در ساعات شروع به کار و تعطیل شدن شرکت‌ها نشانگر تراکم زیاد شرکت‌های اداری در این منطقه است که مشکل جای پارک حتی برای کارمندان این شرکت‌ها دغدغه روزانه انهاست.

املاک اداری در منطقه ۲۲ به دلیل وسعت فضای پارک، ترافیک کم و قیمت مناسب و متراژ بزرگی که واحدهای اداری آن در اختیار می‌گذارد یک گزینه بسیار عالی برای شرکت‌هایی است که حضور در مناطقی که در بالا اشاره کرده ایم برایشان تبدیل به یک چالش شده است.

تمایل مردم به مناطق شناخته شده

با تمام توضیحاتی که در بالا داده ایم یک موضوع است که برای بسیار از افراد برای سکونت یا تغییر محل کارشان به این منطقه چالش ایجاد می‌کند و آن نیز دیر عادت کردن مردم به چیزهای جدید است. به عنوان مثال یک شرکت اگر بخواهد محل دفتر خود را از میرداماد به منطقه ۲۲ تهران منتقل کند به دلیل اینکه این محدوده کمتر توسط مردم شناخته شده است ممکن است از انجام این کار منصرف شود.

همین موضوع نیز برای مردمی که قصد سکونت در این منطقه را دارند ممکن است ایجاد شود اما فراموش نکنید هر منطقه‌ای در تهران یک زمان چنین شرایطی داشته است. شما اگر ۲۰ سال پیش تهران را به یاد داشته باشید قطعاً می‌دانید که مناطقی مانند جنت آباد و شهران اصلاً توسط مردم شناخته شده نبودند و اگر به ۳۰ سال پیش برگردیم می‌بینید که شهرسازی در شرق تهران بسیار مدرن تر از مناطقی مانند سعادت آباد بوده است اما وضعیت امروز آنها چیز دیگری را نشان می‌دهد.

پس در واقع یکی از دلایلی که قیمت خرید، رهن و اجاره در این مناطق مناسب است می‌تواند همین موضوع باشد که هنوز رشد جمعیت آن سرعت نگرفته است و مناسب برای افرادی است که آینده نگری دارند.

جمع بندی

منطقه ۲۲ تهران به عنوان آخرین منطقه اضافه شده به شهرداری تهران به دلیل نیاز به فضای سبز، محیط تفریحی و مسکن در تهران ایجاد شد. در ابتدا، تعاونی‌های دولتی و ارگان‌های نظامی مالکین اصلی زمین‌های این منطقه بودند و ساخت و ساز از طریق انبوه سازی آغاز شد.

سپس، سازندگان خصوصی و شرکت‌های ساختمانی به این منطقه وارد شدند. منطقه ۲۲ تهران انواع املاک مسکونی، تجاری و اداری را ارائه می‌دهد. اما تقاضا در املاک تجاری کمتر از عرضه است، به خصوص در مراکز خرید. در مقابل، املاک اداری به دلیل فضای پارک، ترافیک کم و قیمت مناسب جذابیت دارند. برای افرادی که به دنبال امکانات خوب در یک منطقه جدید هستند، منطقه ۲۲ تهران گزینه مناسبی است، اگرچه تغییر عادات مردم به مدت کوتاهی ممکن است به تأخیر بیفتد اما با گذر زمان، این منطقه نیز تبدیل به یک منطقه محبوب خواهد شد.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و زیرنویس در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

منبع: مـهر