مهدی تارتار پس از پایان دیدار تیم‌های فوتبال ملوان بندر انزلی و پرسپولیس که به تساوی صفر – صفر انجامید، گفت: از هواداران ملوان به‌صورت ویژه تشکر می‌کنم. وقتی در هر شهری با استقلال و پرسپولیس بازی داشتیم، ۹۰ درصد فضای ورزشگاه به سود این دو تیم بود. وقتی دیدم ۹۰ درصد ورزشگاه به رنگ […]

- تارتار پس از توقف پرسپولیس؛ وقتی این صحنه را دیدم خیالم راحت شد/ اگر روزی زورمان به آنها نرسید...

مهدی تارتار پس از پایان دیدار تیم‌های فوتبال ملوان بندر انزلی و پرسپولیس که به تساوی صفر – صفر انجامید، گفت: از هواداران ملوان به‌صورت ویژه تشکر می‌کنم. وقتی در هر شهری با استقلال و پرسپولیس بازی داشتیم، ۹۰ درصد فضای ورزشگاه به سود این دو تیم بود. وقتی دیدم ۹۰ درصد ورزشگاه به رنگ سفید بود و هواداران ملوان در آن حضور داشتند، خیالم از بازی راحت شد. دیدم آن یار دوازدهم امروز هم با ماست. دست این هواداران را به گرمی می‌فشارم.

وی با تمجید از عملکرد بازیکنان ملوان تصریح کرد: شاید پرسپولیس در مالکیت توپ شرایط بهتری داشت، اما انصافاً نسبت به این تیم فرصت‌های گلزنی بهتری داشتیم. در این باره صحبت‌های زیادی با بازیکنان کرده بودیم و اگر خودمان را باور می‌کردیم، می‌توانستیم برنده باشیم. شخصیت تیمی ملوان شکل گرفته است. باید خودمان را باور کنیم و دچار غرور نشویم. باید به همین روند ادامه دهیم تا پایان خوشی داشته باشیم.

سرمربی ملوان بندر انزلی در مورد تأثیر خیسی زمین بر بازی خاطرنشان کرد: این وضعیت برای هر دو تیم وجود داشت. این اتفاقات پیش می‌آید و خیلی مهم نبود.

تارتار درباره قضاوت سید وحید کاظمی در این مسابقه بیان کرد: کاظمی یکی از بهترین داوران کشورمان است. با رفتن فغانی از ایران، با داشتن داورانی مانند کاظمی می‌توانیم بگوییم که هنوز می‌توانیم داوران خوبی پرورش بدهیم. داوران جوان خیلی خوبی هم داریم و به نظرم داوری ما شرایط بهتری دارد.

وی با اشاره به دیدار قوی سپید انزلی برابر رقیب سنتی پرسپولیس در هفته دوم گفت: در همه بازی‌ها (به‌جز دیدار با استقلال) گل زده بودیم و مقابل استقلال هم یک پنالتی از دست دادیم. خودمان را مقابل استقلال و پرسپولیس باور داشتیم. اگر مهاجمان ما تصمیمات درستی می‌گرفتند و مانند همه دیدارها برای گلزنی اقدام می‌کردند، می‌توانستیم در این دو بازی هم گل بزنیم. این خلق موقعیت‌ها برای ملوان خیلی خوب است و فرصتی به حریف ندادیم.

سرمربی ملوان بندر انزلی با بیان اینکه تیمش در ساختار دفاعی عملکردی بسیار قدرتمند داشته است، اظهار کرد: همه بچه‌ها زحمت کشیدند و از آنها تشکر می‌کنم. ما مربیان باید ذهنیت بازیکنان را به قدری قوی کنیم که وقتی چنین موقعیت‌های گلزنی مقابل تیم‌های بزرگ نصیب آنها می‌شود، از این فرصت‌ها استفاده کنند. این ایراد به ما (مربیان) برمی‌گردد.

تارتار در پاسخ به این پرسش که آیا ملوانان روی موفقیت در جام حذفی هم برنامه‌ریزی کرده‌اند یا خیر، گفت: واقعاً روی این جام هم برنامه‌ریزی کرده‌ایم. ما ملوان هستیم؛ تیمی که سابقه خوبی در جام حذفی دارد و این هواداران پشت این تیم است. در جام حذفی به‌صورت یک در میان، در انزلی بازی می‌کنیم و با این هواداران روی جام حذفی برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

وی در مورد وضعیت زمین ورزشگاه مرحوم سیروس قایقران انزلی خاطرنشان کرد: روی زمین وقت گذاشته‌اند و شرایط آن خیلی بهتر شده است. هر چند این زمین هنوز جای کار دارد و لغزنده است. مدیریت باشگاه ملوان برای زمین ورزشگاه هزینه کرده و فهمیده (مالک باشگاه ملوان)، شبانه‌روز خود را برای تیم گذاشته است که جای تشکر دارد. او برای زمین مرحوم قایقران هزینه می‌کند و شرایط این زمین خیلی بهتر بود.

سرمربی ملوان بندر انزلی با بیان اینکه قوی سپید عملکرد خوبی در بازی روی زمین دارد، گفت: باید زمین مساعدی داشته باشیم و در جنگ برابر امتیاز بگیریم. زمین برای همه تیم‌ها باید خوب باشد و هنگامی که می‌توانیم روی زمین خوب بازی کنیم، پرسپولیس هم می‌تواند. در مجموع موقعیت‌های گلزنی بهتری داشتیم و می‌توانستیم برنده باشیم.

تارتار با اشاره به تفاوت بودجه باشگاه ملوان با رقبا گفت: بودجه برخی باشگاه‌ها با ما قابل مقایسه نیست و اگر روزی زورمان به آنها نرسید، هواداران هم شرایط را درک کنند تا فشاری روی بازیکنان ما ایجاد نشود. البته ما هواداران بافرهنگی داریم که شرایط ملوان را درک می‌کنند.

«قول می‌دهیم تا روزی که هستیم، با تمام وجود در خدمت تیم ملوان خواهیم بود.»، وی ضمن بیان این جمله عنوان کرد: مردانگی نیست که با وجود چنین هوادارانی پا پس بکشیم. باید هرچه داریم، بگذاریم تا هواداران با خوشحالی به خانه بروند.

بیشتر بخوانید: عصر سرد انزلی؛ پرسپولیس در گیلان استقلال را شاد کرد!/ یحیی در نیمه مربیان هم موفق نبود

منبع: خبـر ورزشی