به گزارش زیرنویس به نقل از صندوق بازنشستگی کشور، صندوق بازشستگی کشوری اعلام کرد: پرداخت وام ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری که در روزهای گذشته بیش از ۲ هزار فقره آن پرداخت شد، در ماه‌های آتی نیز این پرداخت‌ها ادامه خواهد داشت. با توجه به سوالات بازنشستگان درباره پرداخت ۲ هزار فقره تسهیلات ازدواج فرزندان بازنشستگان […]

به گزارش زیرنویس به نقل از صندوق بازنشستگی کشور، صندوق بازشستگی کشوری اعلام کرد: پرداخت وام ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری که در روزهای گذشته بیش از ۲ هزار فقره آن پرداخت شد، در ماه‌های آتی نیز این پرداخت‌ها ادامه خواهد داشت.

با توجه به سوالات بازنشستگان درباره پرداخت ۲ هزار فقره تسهیلات ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری به مبلغ ۳۵ میلیون تومان، به اطلاع می‌رسد که متقاضیان این تسهیلات، براساس «مجموع وام‌های دریافتی از سایر تسهیلات صندوق» و «میزان حقوق دریافتی» اولویت‌بندی شده‌اند.

اداره کل فرهنگی و اجتماعی این صندوق در پاسخ به سوالات بازنشستگان اعلام کرد: وام ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری شامل فرزندانی است که عقدنامه آن‌ها در بازه زمانی اول فروردین ۱۳۹۸ تاکنون ثبت شده و حداقل یک بار در درگاه خدمات الکترونیکی صندوق ثبت‌نام کرده باشند.

پس از احراز شرایط دوره زمانی عقدنامه فرزند بازنشسته متقاضی، واجدین شرایط براساس مجموع وام‌های دریافتی از سایر تسهیلات این صندوق و میزان حقوق دریافتی (از کمترین حقوق به بیشترین حقوق) اولویت‌بندی شده است.

برهمین اساس، پس از تامین اعتبار ازسوی بانک عامل، این تسهیلات به‌تدریج در ماه‌های آتی به حساب حقوقی متقاضیان واجد شرایط واریز خواهد شد.

پس از پیگیری‌های انجام شده برای آغاز فرآیند پرداخت وام ازدواج فرزندان بازنشستگان، تعداد ۲ هزار فقره تسهیلات ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری به مبلغ ۳۵ میلیون تومان در «نوبت اول» پرداخت شد و نوبت‌های بعدی در ماه‌های آتی پرداخت خواهد شد.

این تسهیلات با کارمزد سالانه چهار درصد و اقساط ۳۶ ماهه به حساب بازنشستگان واجد شرایط واریز می‌شود.

واریزی شگفت انگیز برای این دسته از بازنشستگان

وام ۲۰ میلیون تومانی بازنشستگان در مرحله چهارم به حساب ۴۰ هزار بازنشسته متقاضی واریز خواهد شد.

مرحله چهارم وام ۲۰ میلیون تومانی بازنشستگان تأمین اجتماعی آبان‌ ماه واریز خواهد شد.

محمد اسدی رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی با اشاره به مبلغ وام ۲۰ میلیون تومانی بازنشستگان گفت: قرعه‌کشی‌های وام بازنشستگان انجام شده و از سوی کانون‌های بازنشستگان ثبت شده است و در این مرحله وام به حساب ۴۰ هزار بازنشسته واریز خواهد شد.

اسدی گفت: در این مرحله نیازی به مراجعه بازنشستگان نبوده و بنابر برنامه‌ریزی صورت گرفته وام تا ۶ آبان ماه به حساب بازنشستگان واریز خواهد شد.

همچنین به طور ماهانه برای پرداخت وام به بازنشستگان از طریق کانون‌های بازنشستگی و وب‌سایت سازمان تأمین اجتماعی ثبت‌نام انجام می‌شود.

در سال گذشته مبلغ وام بازنشستگان ۱۲ میلیون تومان در نظر گرفته شده بود که بر اساس اعلام رئیس کانون عالی بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی این وام به ۲۱۳ هزار بازنشسته این سازمان پرداخت شد و تاکنون ۱۶۰ هزار وام ۲۰ میلیونی به بازنشستگان پرداخت شده است.زیرنویس

به گفته احمد اسفندیاری، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی امسال قرار است ۵۰۰ هزار نفر از بازنشستگان از تسهیلات بهره ببرند.