بوژیدار رادوشویچ دروازه‌بان کروات در لیگ شانزدهم پس از جدایی «لوبانف» ازبکستانی به پرسپولیس پیوست و به عنوان گلر دوم بعد از علیرضا بیرانوند عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان داد و توانست در مقطعی به یکی از مهره‌های ثابت پرسپولیس تبدیل شود. رادوشویچ سه فصل زیر نظر برانکو ایووانکوویچ در پرسپولیس حضور داشت […]

- بدهی ترسناک پرسپولیس به یک بازیکن

بوژیدار رادوشویچ دروازه‌بان کروات در لیگ شانزدهم پس از جدایی «لوبانف» ازبکستانی به پرسپولیس پیوست و به عنوان گلر دوم بعد از علیرضا بیرانوند عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان داد و توانست در مقطعی به یکی از مهره‌های ثابت پرسپولیس تبدیل شود.

رادوشویچ سه فصل زیر نظر برانکو ایووانکوویچ در پرسپولیس حضور داشت اما بعد از جدایی برانکو از کادر فنی سرخپوشان و با روی کار آمدن «گابریل کالدرون»، این مربی آرژانتینی نارضایتی خود را از عملکرد این دروازه بان اعلام کرد و به مدیران پرسپولیس اطلاع داد تا به سراغ جانشینی برای او بروند.

پس از جدایی کالدرون و روی کار آمدن یحیی گل محمدی، ناگهان ورق برای رادوشویچ برگشت و این دروازه بان توانست رضایت یحیی گل محمدی را جلب کند و در زمان مدیریت محمد حسن انصاری فرد در حالی که یک سال دیگر از قراردادش باقی مانده بود، قرارداد این بازیکن برای سه فصل دیگر تمدید شد.

۹۹۰ هزار یورو برای چهار فصل

طبق قرارداد جدید رادوشویچ با پرسپولیس، مدیران این باشگاه متعهد شدند که برای فصل ۱۴۰۰-۱۳۹۹ مبلغ ۲۱۰ هزار یورو، برای فصل ۱۴۰۱-۱۴۰۰ مبلغ ۲۵۰ هزار یورو، برای فصل ۱۴۰۲-۱۴۰۱ مبلغ ۲۶۰ هزار یورو و برای فصل ۱۴۰۳-۱۴۰۲ مبلغ ۲۷۰ هزار یورو به رادوشویچ دستمزد پرداخت کنند. یعنی رقمی معادل ۹۹۰ هزار یورو که برای پرسپولیس بسیار سنگین بود اما انصاری فرد این قرارداد سنگین را با دروازه بان کروات منعقد کرد.

ترک ایران و شکایت به فیفا

در سال ۱۴۰۰ و به دلیل نوسانات شدید ارز در کشور، مدیران پرسپولیس نتوانستند به موقع دستمزد دروازه بان کروات خود را پرداخت کنند. در همین راستا و در آذر ۱۴۰۰ رادوشویچ ایران را ترک کرد و حاضر نشد در تمرینات پرسپولیس حضور یابد. رادوشویچ همانند دیگر بازیکنان خارجی شاغل در لیگ برتر برای دریافت مطالبات خود به فیفا شکایت کرد تا پرونده‌ای دیگر برای فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس در فدراسیون جهانی فوتبال باز شود.

جریمه ۲۰۰ هزار یورویی پرسپولیس به دلیل تأخیر در پرداخت قسط سوم

در فروردین ۱۴۰۱، کمیته وضعیت فیفا بعد از بررسی شکایت بوژیدار رادوشویچ از پرسپولیس، این باشگاه را محکوم به پرداخت ۸۶۶ هزار یورو به دروازه‌بان سابق کروات خود کرد. همچنین پرسپولیس باید پنج درصد سود سالیانه نیز به رادوشویچ پرداخت می‌کرد که این رقم را به حدود یک میلیون یورو افزایش می‌داد. پس از اعلام قطعی این رأی، مدیران پرسپولیس با وکیل رادوشویچ وارد مذاکره شدند و قرار شد مبلغ یک میلیون یورو طی چهار قسط ۲۵۰ هزار یورویی به این دروازه بان پرداخت شود منوط بر اینکه اگر در زمان مقرر این رقم به حساب بازیکن واریز نشود ۲۰۰ هزار یوروی دیگر به عنوان جریمه پرسپولیسی‌ها باید به این دروازه بان پرداخت کنند.

مدیران پرسپولیس دو قسط ابتدایی رادوشویچ را طبق تاریخی که در تفاهمنامه آنها آمده بود به حساب وکیل بازیکن واریز کردند اما در پرداخت قسط سوم تعلل کردند و فیفا به دلیل نرسیدن پول و ارائه رسید غیر قابل قبول، باشگاه پرسپولیس را محکوم به پرداخت این مطالبات کرد.

بدین ترتیب باشگاه پرسپولیس موظف است ۴۰۰ هزار یورو به رادوشویچ پرداخت کند که ۲۰۰ هزار یورو جریمه و ۲۰۰ هزار یورو پرداخت نهایی به این بازیکن محسوب می‌شود. البته سرخ‌ها پیش از این توانسته بودند ۵۰ هزار یورو از قسط سوم رو زودتر از موعد به حساب دروازه بان سابق خود واریز کنند و به همین دلیل ۲۰۰ هزار یورو باقی مانده بود که با تعلل مدیران این عدد به رقم ۴۰۰ هزار یورو تبدیل شد.

۶۶ میلیارد تومان در جیب دروازه بان کروات

در مجموع و طبق حکم فیفا پرسپولیسی‌ها باید به دروازه بان سابق خود که طی ۶ فصل تنها ۴۳ بازی برای این تیم انجام داد رقمی معادل یک میلیون و دویست هزار یورو پرداخت کنند که از این رقم تاکنون ۴۰۰ هزار یورو به حساب دروازه بان کروات واریز شده و اکنون ۸۰۰ هزار یورو دیگر باقی مانده است که اگر قیمت هر یورو را ۵۵ هزار تومان در نظر بگیریم رادوشویچ، مجموعاً رقمی معادل ۶۶ میلیارد تومان از پرسپولیس دریافت خواهد کرد.

منبع: خبـر ورزشی