لطف‌الله سیاهکلی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به تدوین آئین‌نامه واردات خودروهای کارکرده در وزارت صمت و تصویب آن در دولت، اظهار داشت: بعد از قانونی شدن طرح ساماندهی واردات خودرو، دولت لایحه‌ای برای واردات خودروهای کارکرده به مجلس ارائه کرد که در نهایت آئین نامه واردات خودرو به تصویب دولت رسید که […]

لطف‌الله سیاهکلی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به تدوین آئین‌نامه واردات خودروهای کارکرده در وزارت صمت و تصویب آن در دولت، اظهار داشت: بعد از قانونی شدن طرح ساماندهی واردات خودرو، دولت لایحه‌ای برای واردات خودروهای کارکرده به مجلس ارائه کرد که در نهایت آئین نامه واردات خودرو به تصویب دولت رسید که امیدواریم به زودی ابلاغ شود.

وی با بیان اینکه بعد از ابلاغ این آئین‌نامه، واردات خودرو به سرعت انجام می‌شود، افزود: در شرایط جدید برای واردات خودرو کارکرده نباید الزاماً از بانک مرکزی ارز گرفت و می‌توان از ارز با منشأ خارجی استفاده کرد. این روش فرآیند کار را تسریع بخشیده و امیدواریم در آینده اتفاقات خوبی رخ دهد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در توضیح تأثیر واردات خودروهای کارکرده بر بازار، تصریح کرد: واردات این قبیل خودروها باعث افزایش عرضه و به دنبال آن رقابتی شدن بازار در جهت افزایش کیفیت خودروها و کاهش قیمت آن می‌شود که حتماً نتیجه نهایی آن برقراری ثبات در بازار خودرو است.

سیاهکلی با بیان اینکه وزارت صمت عملکرد خوبی در تنظیم و تدوین آئین‌نامه واردات خودرو داشته است، گفت: با وجود آنکه تغییراتی در آئین‌نامه واردات خودرو تا رسیدن به دولت اعمال شد، اما در مجموع ما از این اقدام راضی بوده و آن را مثبت ارزیابی می‌کنیم.

منبع: مـهر