ساعی: شرایط سخت بود اما با حضور هاشمی منتظر تحولات در ورزش هستیم
ساعی: شرایط سخت بود اما با حضور هاشمی منتظر تحولات در ورزش هستیم

به گزارش زیرنویس، هادی ساعی ضمن تشکر از کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان درباره جلسه دیروز با وزیر ورزش، اظهار داشت: من در ماه‌های گذشته ناراحتی‌های بسیاری داشتم چرا که شرایط بسیار سختی در فدراسیون حاکم بود اما اکنون با حضور هاشمی، وزیر ورزش توانسته‌ایم تحولات بسیار خوبی را در ورزش کشور شاهد باشیم. […]

به گزارش زیرنویس، هادی ساعی ضمن تشکر از کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان درباره جلسه دیروز با وزیر ورزش، اظهار داشت: من در ماه‌های گذشته ناراحتی‌های بسیاری داشتم چرا که شرایط بسیار سختی در فدراسیون حاکم بود اما اکنون با حضور هاشمی، وزیر ورزش توانسته‌ایم تحولات بسیار خوبی را در ورزش کشور شاهد باشیم. در جلسه روز گذشته حدود ۱۰ مورد از مشکلات و چالش‌های فدراسیون تکواندو را برده‌ بودیم که حدود ۴ مورد از آن‌ها در جلسه حل شدند. سه مورد از آن‌ها نیز در انتهای جلسه برطرف شدند و سپس زمانی که به فدراسیون رسیدیم متوجه شدیم که موارد دیگر نیز برطرف شده‌اند. تنها یک تا دو مورد باقی مانده‌اند که بسیار زمان‌بر هستند و انتظار می‌رود با گذر زمان بهبود پیدا کنند. 

وی درباره چالش‌های فدراسیون تکواندو اظهار داشت: موارد مختلفی به عنوان مشکلات ما مطرح شدند که یکی از آن‌ها بحث بودجه بود؛ وزیر ورزش در همان جلسه مبلغ بودجه ما را مشخص کردند. من از کمیته ملی المپیک نیز تشکر می‌کنم چرا که طی ماه‌های اخیر حمایت مالی بسیاری انجام دادند. خوشبختانه امسال مشکل مالی نداشتیم و انتظار می‌رود تا پایان سال نیز مشکلی نداشته باشیم. ما به حمایت وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک نیاز داریم تا در مقابل سمپاشی‌های مخالفان ایستادگی کنیم. 

او درباره حضور در مسابقات پارا و آسیایی اظهار داشت: به طور کلی تنها ۷ فدراسیون می‌توانند در بازی‌های پارا حضور داشته باشند؛ برای مثال ما کشتی پارا نداریم و به همین دلیل رئیس فدراسیون آن نمی‌تواند در مسابقات پارا حضور داشته باشد. علت حضور رئسای فدراسیون در مسابقات پارا، تاکید کمیته پارا المپیک بر حضور آن‌ها در مسابقات بود. من بارها اعلام کردم که نمی‌توانم در مسابقات حضور داشته باشم اما به دلیل تصویب قانون حضور در مسابقات من مجبور به رفتن بودم. 

وی افزود: تکواندو همواره نتایج خوبی در مسابقات کسب می‌کند و به همین دلیل انتظار می‌رود در مسابقات پارا المپیک نیز بتوانیم مدال کسب کنیم. در چنین موقعیت‌هایی کمیته پارا المپیک و کمیته ملی المپیک باید توضیحاتی را ارائه دهند و از ما حمایت کنند چرا که به چنین حمایت‌هایی نیاز داریم. 

ساعی درباره استعفای بیژن مقانلو توضیح داد: در زمان سرمربی‌گری مقانلو همه حمایتی را برای ایشان داشتیم؛ ما از ایشان تشکر فراوان می‌کنیم چرا که زحمت کشیدند و نتایج خوب و بدی دریافت کردند. تیم ما از صفر شروع کرده بود در حالی که رقبا امتیازاتی از گذشته داشتند. ما به دلیل نیاز به کسب امتیاز نیاز به حضور در تمامی مسابقات داشتیم؛ عنوان آوردن در تمامی مسابقات غیرممکن است چرا که ورزشکاران نمی‌توانند همواره در ۱۰۰ درصد پتانسیل خود باشند. ما تنها انتظار داریم تا ورزشکاران در مسابقات بین‌المللی در بهترین حالت خود باشند. آقای مقانلو طی یک سال و نیم اخیر در ۱۹ رویداد حضور داشتند و مدیریت تمامی آن‌ها بسیار دشوار است. 

وی درباره ورزشکاران تکواندو خاطرنشان کرد: متین رضایی در مسابقات به بازیکنی باخت که ۹ سال اختلاف سنی داشتند و علت باخت او تجربه سنی رقیب بود. با این حال توانست در سکویی برنز بگیرد که همگی افراد باتجربه بودند.  اکنون گرفتن ویزا برای مسابقات منچستر برای ما بسیار اهمیت دارد چرا که اگر مهدی حاج موسایی با طلا گرفتن در اردوی اردن، می‌تواند با وزن‌کشی در منچستر سهمیه را به عنوان نفر چهارم را دریافت می‌کند. افلاکی نیز با توجه به رزومه بسیار خوبی دارد و با افرادی مانند ذوالقدر و رضا مهماندوست کار کرده است. او با تیم‌های قهرمان جهان بوده و اکنون شناخت خوبی از تیم دارد. 

وی درباره بازگشت رضا مهماندوست به عنوان سرمربی تیم ملی گفت: با وجود آنکه مهماندوست با آذربایجان همکاری نمی‌کند، اما من می‌دانم که از چند کشور پیشنهاداتی دارد که تیم‌های خوبی دارند. او فعلا قصد مربی‌گری ندارد و همچنان پیشنهادات این تیم‌ها را قبول نکرده است.

ساعی درباره یوسف کریمی، گفت: یوسف کرمی در پاکستان فعالیت دارند و توانسته‌اند افتخارات خوبی را در آنجا رقم بزنند. او از گزینه‌های کمک کننده ما است اما به دلیل کم بودن ورزشکاران ما در منچستر فعلا با یک مربی پیش می‌رویم.

او که میهمان برنامه سلام تهران شبکه ۵ بود، درباره ناهید کیانی گفت: علت نتیجه ضعیف ناهید کیانی شرکت در مسابقات متعدد بود. او ناچار بود برای حفظ مرتبه خود به این مسابقات برود و خوشبختانه اکنون رنک چهارم را دارد.

پایان پیام/





منبع: فارس