مرکز پژوهش های شورای اسلامی پیشنهاد کاهش حداقل دستمزد افراد زیر ۲۰ سال به ۷۰ درصد حداقل دستمزد مصوب را برای کاهش بیکاری جوانان مطرح کرده است،

دستمزد کارگران, کاهش حداقل دستمزد - دستمزد جوانان را کاهش دهید

مرکز پژوهش های شورای اسلامی در برنامه هفتم راهکارهایی برای رفع معضل بیکاری ارائه کرده است. یکی از پیشنهادات این مرکز کاهش حداقل دستمزد به ویژه افراد زیر ۲۰ سال و بدون سابقه بیمه به ۷۰ درصد حداقل دستمزد مصوب است.
هادی ابویی دبیر کانون عالی اصناف کشور نظر خود را درباره پیشنهاد مرکز پژوهش های مجلس برای کاهش دستمزد زیر ۲۰ سال به ۷۰ درصد حداقل دستمزد بیان کرد. به گفته ابوی این طرح سال هاست که بدون نتیجه دنبال می شود.

وی در ادامه توضیح داد که بسیاری از کارفرمایان حاضر به پرداخت دستمزد بالاتر از وزارت کار هستند، اما به دلیل دستمزد پایین هیچ گیرنده ای پیدا نمی کنند. نیروی کار فعلی با سطح آگاهی بالایی که دارد، مشاغل مجازی و اینترنتی را بر موقعیت های خط تولید ترجیح می دهد.

ابوی در ادامه تصریح کرد: باید فرهنگ کار اصلاح شود چرا که جوانان به جای کارکردن با ساعات مشخص و رعایت قوانین و مقررات خاص به دنبال کسب درآمد بیشتر هستند.

نماینده کارگران در شورای عالی کار همچنین افزود: کار بهتر به معنای استراحت بیشتر یا موقعیت شغلی بالاتر نیست، بلکه درآمد کارگر برای تامین زندگی آنها کافی است. وی پیشنهاد کرد برخی از موارد قانون تامین اجتماعی و کار اصلاح شود تا روند کار بهبود یابد.

ابویی در پایان خاطرنشان کرد: کارفرمایان شغل ایجاد کرده اند اما نیروی کار برای آنها وجود ندارد. معیشت کارگران باید واقعی دیده شود و آنها باید درآمدی بسیار بالاتر از هزینه زندگی خود داشته باشند. به این ترتیب، طرح هایی مانند کاهش دستمزدها موثر نیستند.

 

منبع: خبـرآنلاین