به گزارش زیرنویس، سرهنگ محمدهاشم قسام اظهار کرد: در پی ارجاع پرونده قضائی با موضوع کلاهبرداری ۴۰ میلیون ریالی از شاکی، رسیدگی به پرونده در پلیس فتا آغاز شد. وی ادامه داد: در تحقیقات اولیه مشخص شد کاربری ناشناس با دسترسی غیرمجاز به صفحه اینستاگرام ( هک )، از طرف مدیر صفحه به تعدادی از […]

به گزارش زیرنویس، سرهنگ محمدهاشم قسام اظهار کرد: در پی ارجاع پرونده قضائی با موضوع کلاهبرداری ۴۰ میلیون ریالی از شاکی، رسیدگی به پرونده در پلیس فتا آغاز شد.

وی ادامه داد: در تحقیقات اولیه مشخص شد کاربری ناشناس با دسترسی غیرمجاز به صفحه اینستاگرام ( هک )، از طرف مدیر صفحه به تعدادی از مخاطبین پیام ارسال کرده و تقاضای واریز مبلغی وجه به شماره حسابی به عنوان قرض را کرده است.

این مقام انتظامی گفت: یکی از مخاطبین با تصور اینکه ارسال کننده پیام مدیر صفحه است، مبلغ را به شماره حساب اعلامی واریز نموده و پس از مدتی مشخص می‌شود صفحه توسط شخصی ناشناس، مورد دسترسی غیرمجاز قرار گرفته (هک شده) و مبلغ واریزی نیز کلاهبرداری شده است.

سرهنگ “قسام” افزود: افسران پلیس فتا موفق شدند با اقدامات تخصصی و بررسی مستندات و سوابق موجود، متهم را شناسایی و به پلیس فتا احضار کنند.

این مقام انتظامی از بازگشت مبلغ کلاهبرداری به حساب شاکی اشاره کرد و گفت: کاربران سودجو، صفحاتی که در فضای مجازی ضعف امنیتی دارند را طعمه دسترسی غیرمجاز خود قرار می دهند؛ لذا به شهروندان توصیه می‌شود ضمن اعتماد نکردن به افراد در فضای مجازی، در مواجهه با موارد مشابه، از صحت پیام های دریافتی اطمینان حاصل نمایند.

منبع خبر: رکنـا