باشگاه استقلال این روزها با فاکتور عجیب و غریبی بابت بدهی به رانندگان چهره‌های خارجی خود مواجه شده است.

استقلال, بدهی عجیب باشگاه استقلال, فوتبال - جزئیات تازه از بدهی عجیب باشگاه استقلال به راننده‌های بازیکنان و مربیان

یکی از داستان‌های عجیب و غریب در مورد شرایط مالی استقلال و بدهی افراد متفرقه که بازیکن یا مربی این تیم محسوب نمی‌شوند، مطالباتی است که رانندگان تیم و کادرفنی خارجی طی کمتر از ۲ سال اخیر از باشگاه داشته‌اند. مسئله‌ای که در نگاه اول شاید امری پیش‌پاافتاده تلقی شود ولی وقتی ارقام و اتفاقات مرتبط با آن را می‌بینیم، متوجه می‌شویم که اتفاقا قضیه خیلی هم جدی است و مبالغ مورد نظر کم‌کم حالت نجومی به خود می‌گیرد. زیرنویس پیش از این در خبری اختصاصی مدعی بدهی چند صد میلیونی این باشگاه به رانندگان اتباع خارجی طرف قرارداد شد و حالا اطلاعات جدیدی پیرامون این مسئله به دست ما رسیده است.

در همین ارتباط بخوانید: شگفتی تازه در استقلال؛ کسر ۱۵۰ میلیون تومان بابت ناهار از رانندگان باشگاه!

از دوره آجرلو تا پایان دی ماه

پیگیری‌های ما نشان می‌دهد که باشگاه استقلال مبلغ ۴۵۰میلیون تومان به رانندگان بابت رفت‌وآمد چهره‌های خارجی طرف قرارداد خود بدهکار است. طلبی که از دوره آجرلو و روزهای سرکارآمدن ریکاردو ساپینتو تا انتهای دی ماه سال گذشته بوده است.

از لندکروز ساپینتو تا سوناتا یامگا

فردی که با استقلال برای جابه‌جایی مربیان و بازیکنان خارجی قرارداد داشت، حاضر به صحبت با زیرنویس شد و صراحتا مسئله را باز کرد. علی قدم، شخص طرف قرارداد با استقلالی‌ها در این رابطه گفت: به حرمت این‌که چهره‌های خارجی طرف قرارداد با استقلال و مهمان کشورمان بودند و اعتبار و آبروی مملکت برای همه ما مهم است، بهترین اتومبیل‌ها و رانندگان خودمان را در اختیار آن‌ها می‌گذاشتیم تا بهترین خاطره ممکن از جهت ایاب و ذهاب در ذهن خارجی‌ها بر جا بماند. هیچ‌وقت فراموش نمی‌کنم یک اتومبیل لندکروز در اختیار ریکاردو ساپینتو گذاشته بودیم و آرتور کوین یامگا هم با سوناتا رفت‌وآمد می‌کرد. همچنین یک اتومبیل توسان هم رافائل سیلوا را می‌برد و می‌آورد. همه این ماشین‌ها راننده نیز داشتند. قرارداد من ابتدای بهمن ماه سال گذشته به پایان رسید و دو ماه نیز به صورت شفاهی با استقلالی‌ها کار کردم ولی خبری از پول من نیست. الان به حساب خودم ۴۵۰میلیون تومان طلبکار هستم ولی هر وقت به باشگاه می‌روم، می‌گویند پول نداریم. روزی که آقای خطیر مدیرعامل استقلال شد به ملاقات ایشان رفتم و اسناد را نشان دادم. خطیر هم به امور مالی اعلام کرد پرونده را پی‌گیری کنند اما همچنان خبری از پول نیست.

بازگرداندن شبانه از اصفهان

این مدیر اطلاعات دیگری را هم در اختیارمان گذاشت و گفت: استقلال مهرماه سال گذشته برای جدال با ذوب‌آهن به اصفهان رفت و پس از آن ریکاردو ساپینتو تقاضا کرد که همراه با همسرش در این شهر بماند و از آثار باستانی دیدن کند. سرمربی آبی‌ها آن‌جا ماند اما ناگهان آجرلو برکنار شده و فتح‌الله‌زاده مدیرعامل شد به همین خاطر ساپینتو هم سفرش را نیمه‌کاره گذاشت و اصرار داشت که سریع به تهران برگردد. در آن زمان باشگاه نتوانست برای او و همسرش برای پرواز صبح بلیت هواپیما بگیرد به همین‌خاطر شبانه به من زنگ زدند و خواستند هر طور که شده او را زمینی برگردانم. من هم هماهنگ کردم و خیلی سریع یک اتومبیل پرادو در اصفهان مقابل هتل آن‌ها ایستاد تا سرمربی آبی‌پوشان و همسرش را زمینی به تهران بیاورد. اسناد همه این‌ها موجود است اما پولش را نگرفته‌ام.

ماجرای بنز فتح‌الله‌زاده

نکته دیگر در رابطه با ماشین‌های تشریفاتی مورداستفاده استقلال، به زمان سفر علی فتح‌الله‌زاده به جزیره کیش برمی‌گردد. اتفاقی که پاییز سال گذشته رخ داد و مقامات باشگاه هماهنگ کردند تا طی زمان حضور مدیرعامل وقت استقلال در جزیره مرجانی یک اتومبیل با راننده در اختیارش باشد. این‌طور که اطلاع پیدا کردیم یک دستگاه بنز ۲۰۱۸ با راننده در فرودگاه کیش منتظر فتح‌الله‌زاده بود تا به او خدمات ارائه بدهد. علی قدم این مسئله را هم تایید کرد و در توضیح آن گفت: مدیران وقت باشگاه استقلال که البته حالا دیگر سمتی در این باشگاه ندارند این ماشین را سفارش دادند. ما ماشین‌های مختلفی در اختیار داشتیم و انتخاب با خود آن‌ها بود. بنز ۲۰۱۸ را  یکی از مدیران باشگاه استقلال برای فتح‌الله‌زاده سفارش داد اما انصافا باید بگویم مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال در جزیره کیش به محض دیدن این ماشین ایراد گرفت و گفت اصلا احتیاجی نبود چنین اتومبیل لوکس و پرهزینه‌ای برای او اجاره شود. اما حالا اجاره همان ماشین نیز هنوز هم پرداخت نشده است!

رد کردن اسناد

از قرار معلوم جدا از مشکلات مالی، مسائل دیگری هم در عدم پرداخت مطالبات مذکور نقش داشته است. استقلالی‌ها مدعی‌اند قسمتی از فاکتورهای ارائه‌شده امضای مدیر اجرایی وقت و سرپرست تیم را ندارد و از نظر ذی‌حسابی مالی فاقد اعتبار است. از طرف دیگر استقلالی‌ها می‌گویند ۱۳۰میلیون تومان از این مبلغ باید به خاطر ناهار رانندگان کسر شود! ادعایی که شخص طرف قرارداد با آن‌ها اعتراض کرده و می‌گوید: طبق قاعده اجاره اتومبیل، ناهار راننده بر عهده اجاره‌کننده است. حالا یا می‌خواهد به او غذا بدهد یا این‌که پولش را نقدی حساب کند. مگر می‌شود ۴ راننده ۱۳۰میلیون تومان پول غذا بدهند؟ مگر هر روز شیشلیک و بوقلمون خورده‌اند؟ بارها از رانندگان شنیدم و خودم شاهد بودم که غذای آن‌ها از همان رستوران طرف قرارداد با باشگاه استقلال داده می‌شد. تازه شاید برای شما جالب باشد که بدانید یک روز به مدیران استقلال گفتم با این تفاسیر و طبق حساب شما باز هم ۲۸۰-۲۷۰میلیون تومان طلب‌کارم؛ همین پول را به من بدهید! اما حتی همین مبلغ را هم هنوز به من نداده‌اند…

منبع: خبـر ورزشی