به گزارش زیرنویس به نقل از رکنا، یک کارشناس حوزه آب در شبکه افق صداوسیما گفت: از قبل از سال ۹۶ همه مسئولین در جریان ساخت سد کمال خان روی ایران بودند و همه دستگاه ها از وزارت نیرو، وزارت جهاد کشاورزی، سازمان محیط زیست، وزارت خارجه تا نمایندگان مجلس باید پاسخگو باشند که وقتی […]

به گزارش زیرنویس به نقل از رکنا، یک کارشناس حوزه آب در شبکه افق صداوسیما گفت: از قبل از سال ۹۶ همه مسئولین در جریان ساخت سد کمال خان روی ایران بودند و همه دستگاه ها از وزارت نیرو، وزارت جهاد کشاورزی، سازمان محیط زیست، وزارت خارجه تا نمایندگان مجلس باید پاسخگو باشند که وقتی در جریان این موضوع بودند و برغم شنیدن هشدارها چه کردند؟ برنامه چه بود؟ چه فعالیتی کردند؟

وی در ادامه گفت: متولیان به مردم و دانشگاه پاسخ دهند که چرا پس از تکمیل ساخت سد کمال خان و بعد از دو سال که آب به سیستان نرسید تازه به فکر طرح های اضطراری افتادند؟

این کارشناس آب تاکید کرد: در حال حاضر سدی به نام سد بخش آباد بالادست سیستان و خراسان جنوبی ساخته می شود. سه هفته پیش قطر نیم میلیون دلار به طالبان کمک کرد که این سد زودتر ساخته شود. مسئولین پاسخ دهند چه فکری برای تبعات و اثرات سد بخش آباد روی سیستان کرده اند؟

با اینکه این سد هنوز ساخته نشده و هم اکنون اوضاع سیستان به شدت بحرانی است اما ما می گوییم تازه روزهای خوب سیستان است.