به گزارش زیرنویس به نقل از تجارت‌نیوز، جلسه دستمزد کارگران بالاخره روز گذشته تشکیل شد اما بی‌نتیجه پایان گرفت. ظاهرا در این جلسه از همه موضوعات از جمله دستورات مباحث مزد منطقه‌ای، آئین‌نامه نحوه تشکیل دفاتر مشاوره فنی و طبقه‌بندی و معافیت مؤسسات خیریه از شمول برخی مواد قانون کار حرفی به میان آمده اما […]

به گزارش زیرنویس به نقل از تجارت‌نیوز، جلسه دستمزد کارگران بالاخره روز گذشته تشکیل شد اما بی‌نتیجه پایان گرفت. ظاهرا در این جلسه از همه موضوعات از جمله دستورات مباحث مزد منطقه‌ای، آئین‌نامه نحوه تشکیل دفاتر مشاوره فنی و طبقه‌بندی و معافیت مؤسسات خیریه از شمول برخی مواد قانون کار حرفی به میان آمده اما موضوع دستمزد به فراموشی عمدی سپرده شده است. برخی رسانه‌ها نیز طی گزارشی خبر داده‌اند که چون دستور جلسه به دستمزد و ترمیم معیشت اختصاص نداشته، برخی از اعضای اصلی در جلسه شورای عالی حضور پیدا نکردند.

البته اخباری هم منتشر شده که قرار است کارگران جلساتی را با حضور شرکای اجتماعی یعنی کارگران و کارفرمایان تشکیل دهند و در آن جلسات بحث ترمیم دستمزد را چکش‌کاری کنند. اگر به نتیجه‌ای هم برسند در پایان همین ماه جلسه شورای عالی کار تشکیل خواهد شد.

چانه‌زنی بر سر مسکن کارگران

در جلسه‌ای که بالاخره بعد از یک ماه برگزار شد، انتظار بر این بود که با محوریت بررسی معیشت و دستمزد کارگران باشد اما اینگونه نشد. ظاهرا نمایندگی که در جلسه حضور داشتند، بر این نکته تاکید کردند که دنبال افزایش درصد مزد نیستیم بلکه می‌خواهیم درباره معیشت به نتیجه درستی برسیم.

البته یکی از موضوعاتی که دیروز درباره آن صحبت شد، موضوع مسکن کارگران بود که قرار شد راهکاری برای خانه‌دار شدن ارائه شود.

پیشنهاد جدید کارگران درباره کالابرگ

در همین زمینه، خوب است نگاهی به اظهارات یک نماینده کارگری در شورای عالی کار بیاندازیم. به گزارش تسنیم، هادی ابوی در این باره گفت: برخی نمایندگان معتقد بودند که افزایش حقوق کارمندان طبق بخشنامه معاون اول رئیس‌جمهوری در قالب رفاهیات و بن خواربار صورت گرفته است و بر این اساس دستمزد کارگران هم باید طبق وعده داده‌شده در اسفند سال قبل ترمیم شود، بنابراین مقرر شد جلسه‌ای با حضور رئیس سازمان امور استخدامی و سازمان برنامه و بودجه خارج از شورای‌عالی کار برگزار شود و دراین‌باره توضیح داده شود و چنانچه این امر اتفاق افتاده بود موضوع را به شورای‌عالی کار ببریم و درباره آن گفت‌وگو کنیم.

همچنین، ابوی به پیشنهاداتی درباره کالابرگ اشاره کرد. وی با بیان اینکه در توزیع کالابرگ پیشنهاداتی با هدف تقویت قدرت خرید کارگران ارائه کردیم، گفت: یکی از پیشنهادات این بود که سرمایه گردشی در اختیار تعاونی‌های کارگری قرار گیرد تا در زمینه توزیع کالابرگ فعال شوند.