به گزارش زیرنویس، سرهنگ امیرحسین سلیمانی، در این رابطه اظهار کرد: مأموران پلیس فتا در پی دریافت چندین شکواییه پیرامون کلاهبرداری از طریق فضای مجازی، موضوع  به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند. وی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد پس از اینکه شکات اقدام به درج آگهی فروش برنج محلی در یکی […]

به گزارش زیرنویس، سرهنگ امیرحسین سلیمانی، در این رابطه اظهار کرد: مأموران پلیس فتا در پی دریافت چندین شکواییه پیرامون کلاهبرداری از طریق فضای مجازی، موضوع  به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد پس از اینکه شکات اقدام به درج آگهی فروش برنج محلی در یکی از سایت‌های آگهی محور نموده بودند، فردی با برقراری تماس و جلب اعتماد شکات و واریز مبلغ اندکی به عنوان بیعانه، محصول مورد نظر را دریافت و پس از اینکه برنج‌های محلی را دریافت می‌کرده است دیگر پاسخگوی تماس و پیام‌های شکات برای واریز مابقی پول نبوده است.

این مقام انتظامی گفت: با انجام اقدامات اطلاعاتی و فنی توسط مأموران این پلیس، متهم در کمترین زمان مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی قضایی و طی یک عملیات غافلگیرانه در یکی از محلات شیراز دستگیر شد.

رئیس پلیس فتا استان با بیان اینکه متهم تا کنون با همین شگرد از چندین نفر ۴ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده است، گفت: شهروندان در خرید و فروش از طریق سایت‌های آگهی محور با دقت و حساسیت بیشتری اقدام نمایند.

سرهنگ سلیمانی گفت: شهروندان در صورت مواجهه با هرگونه مورد مجرمانه و مشکوک در فضای مجازی می‌توانند آن را از طریق وب سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.gov.ir و یا با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان ما در میان بگذارند.

 

منبع خبر: رکنـا