مستندات پرسپولیس برای شکایت از استقلال/ قرمزها ضدحمله زدند!
مستندات پرسپولیس برای شکایت از استقلال/ قرمزها ضدحمله زدند!

حسین دوام گفت: بخش مهم مستندات و ادله در شکایت از استقلال مبنی بر تخلف از سقف بودجه را از طریق مدیران پیشین و کنونی باشگاه استقلال به دست آوردیم. بعضی ارقام قراردادی هم که مطرح می‌شود معقولانه نیست و در فدراسیون اشراف به این موضوع وجود دارد.

 

حسین دوام در مورد شکایت باشگاه پرسپولیس از استقلال گفت: با توجه به مستنداتی که در اختیار داشتیم و این مستندات و ادله را از داخل خود باشگاه استقلال بود نسبت به طرح شکایت اقدام کردیم. استناد ما به اظهارات مدیران پیشین و کنونی و در مجموع افرادی بود که به هر نحو در آن باشگاه سمت داشتند و در برنامه‌های مختلف تلویزیونی مطرح کردند. مستندات هم موجود است و این شکایت هم به دلیل ثبت قرارداد بازیکن بیش از سقف بودجه و قانون ابلاغی ثبت شد.

وی افزود: سقف قرارداد تیم‌های لیگ برتر بین ۳۰۰ میلیارد تا حداکثر ۳۲۵ میلیارد بود. استقلال که مجوز حرفه‌ای نگرفته و آنها ادعا دارند مجوز ملی گرفتند، باید سقف را ۳۱۰ میلیارد لحاظ می‌کردند اما مبالغی که از طریق مدیرعامل آنها اعلام شده ۳۲۲ میلیارد عنوان شده است. طبق همین اظهارات باشگاه استقلال از سقف بودجه عبور کرد. همچنین شخص آقای خانی در تلویزیون اعلام کرد؛ فقط بر اساس قراردادهای سال قبل، ۵۲۰ میلیارد تعهد مالی نسبت به تیم دارند. ایشان اضافه کردند گه چگونه می‌شود آن ۲۲۰ میلیارد را کم کرد؟

معاون حقوقی پرسپولیس تاکید کرد: همچنین اظهارات حجت کریمی مدیرعامل وقت استقلال هم بخشی از مستنداتمان بود. ایشان در برنامه‌ای تلویزیونی اعلام کرده بود که باشگاه استقلال تعهد قبلی دارد و برای آن‌ها مقدور نیست که رقم را کم کنند.

وی گفت: ما شکایت خود را به سازمان لیگ ارایه کردیم. آن ها موضوع را به کمیته وضعیت و کارگروه نظارت بر دستورالعمل ناظر بر قراردادها ارجاع می‌دهد. آن‌ها شکایت را بررسی می‌کنند و در صورت مشاهده موارد، موضوع را به کمیته انضباطی ارجاع می‌دهند.
حسین دوام اضافه کرد: همه باشگاه‌ها بدنه فوتبال کشور هستیم و نباید شرایط تشنج ایجاد شود، ما اصلا دنبال این مسایل نیستیم. موضوع اجرای یکسان قانون است. من مجبورم نام ببرم. یک بازیکن فصل قبل قراردادش ۱۲ میلیارد بوده است. همین را هم فسخ کرده است، اما قرارداد جدید او ۱۶۰ میلیون شده است. یعنی وقتی ۱۰ درصد مطالبات را پرداخت می‌کنند ۱۶ میلیون به سعید مهری پرداخت می‌شود؟ یعنی یک مربی استقلال که قراردادش ۵۰ میلیون ثبت شده ۵ میلیون حقوق می‌گیرد؟ هواداران تیم‌ها تیزبین و دقیق هستند و متوجه می‌شوند. با شعور مردم نمی‌شود بازی کرد. این نکات قابل تامل است.
ما هوادارانمان را نخریدیم بلکه آنها را ساختیم. این حرف آرسن ونگر است که هوادار از طریق بازی خوب و ارائه فوتبال زیبا جذب می‌شود و این هوادار باید ارامش داشته باشد.

دوام در مورد اینکه استقلالی‌ها عنوان کرده‌اند که قصد دارند در نیم فصل قرارداد بازیکنی مانند سعید مهری را با کسر از قرارداد دیگران، اصلاح کنند گفت: این قرار است در چه غالبی و با چه اطمینانی انجام شود؟ این روش، معقولانه نیست. اصلا هدف از کل این ماجرا چیست؟ هدف از این دستورالعمل، شفافیت و رفتار جوانمردانه مالی است. آیا این بازی با ارقام و اعلام اعداد غیر واقعی، جوانمردانه است؟ دستگاه‌های نظارتی اشراف دارند.

وی در مورد کسر یک امتیاز از پرسپولیس گفت: احترام ارکان قضایی باید حفظ شود. ضمن احترام به تشکیلات قضایی، باید بگویم آن یک امتیاز با توجه به کسر ۴ امتیاز از سپاهان از ما کسر شد. بحث اجاره دادن وسیله نقلیه گولسیانی و پرداخت کرایه اسنپ که نمی‌تواند منجر به چنین حکمی شود. پرداخت مالیات هم که بر عهده خود بازیکن است. این تفسیری بود که به آن مقید بودم و به کمیته استیناف ارجاع دادیم. مالیات به عهده خودش است. به خاطر هزینه اسنپ دادن و آب و برق بازیکن، کسر امتیاز درست نیست. جریمه نقدی هم عادلانه و منتظر رای استیناف هستیم.

معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس همچنین با اشاره به اظهارات عضو هیات مدیره باشگاه استقلال در مورد سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: اصطلاح و اظهارنظری که نسبت به سرمربی تیم ما داشتند و در باره قهر صحبت کردند اصلا به ایشان ربطی نداشت. ممکن است در یک خانواده اختلاف نظرهایی اتفاق بیفتد. بایذ به ایشان متذکر بشیم که ورود به مسایل درون خانوادگی دیگران به هیچ وجه جایز نیست. سرمربی تیم ما برای همه هواداران و اعضای باشگاه ما، قابل احترام است. ما باید جامعه را به سمت آرامش سوق بدهیم. این طور نباشد که التهاب ایجاد کنیم.

منبع: خبـر ورزشی