یاسر المسحل پس از پایان مراسم برترین‌های سال ۲۰۲۲ فوتبال آسیا که شب گذشته (سه‌شنبه) در شهر دوحه قطر برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه به میزبانی کشور عربستان از جام جهانی ۲۰۳۴ اشاره کرد و اظهار کرد: خوشحالم و این تصمیم باعث افتخار من است. عربستان آماده میزبانی و سازماندهی یک تورنمنت بسیار […]

- پاسخ ریس فدراسیون عربستانی به تصمیم AFC درباره بازی سپاهان

یاسر المسحل پس از پایان مراسم برترین‌های سال ۲۰۲۲ فوتبال آسیا که شب گذشته (سه‌شنبه) در شهر دوحه قطر برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه به میزبانی کشور عربستان از جام جهانی ۲۰۳۴ اشاره کرد و اظهار کرد: خوشحالم و این تصمیم باعث افتخار من است. عربستان آماده میزبانی و سازماندهی یک تورنمنت بسیار ویژه است.

وی در مورد احتمال تغییر فصل جام جهانی ۲۰۳۴ و برگزاری این مسابقات در فصل زمستان – همانند اتفاقی که در جام جهانی ۲۰۲۲ افتاد – گفت: ما آماده همه احتمالات هستیم. فناوری‌های زیادی هستند که برای سرمایش ورزشگاه‌ها به ما کمک می‌کنند و مردم بسیاری از شهرهای عربستان، در فصل تابستان از هوای بسیار دلپذیری برخوردارند. عربستان آمادگی میزبانی از جام جهانی را در همه شرایط ممکن دارد؛ چه تابستان یا زمستان.

رئیس فدراسیون فوتبال عربستان با تمجید از برگزارکنندگان جام جهانی ۲۰۲۲ تصریح کرد: برادران ما در قطر، جام جهانی هیجان‌انگیزی را میزبانی کردند که باعث شگفتی جهانیان شد و توانایی‌های بالایی را که ویژگی کشورهای منطقه خلیج (فارس) است، اثبات کرد. ما تیم‌های عرب مانند مراکش را داریم که به نیمه‌نهایی جام جهانی صعود کرده و امیدوارم تیم‌های عربی به مراحل نهایی برسند.

المسحل درباره آینده فوتبال عربستان خاطرنشان کرد: برای اینکه تیم ملی عربستان تا سال ۲۰۲۳۴ در میان ۲۰ تیم نخست رده‌بندی تیم‌های ملی جهانی قرار بگیرد، استراتژی تیم ملی را تدوین کرده‌ایم و بر مبنای همین فرایند کار می‌کنیم. سال‌ها پیش ما در جایگاه ۷۰ جهان بودیم و حالا رتبه ۵۰ دنیا را در اختیار داریم.

وی همچنین در گفت‌وگو با سایت «Winwin»، در مورد سرنوشت پرونده دیدار برگزار نشده تیم‌های سپاهان ایران و الاتحاد عربستان عنوان کرد: منتظر تصمیمات کمیته‌های مربوطه کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره این مسئله هستیم. هر تصمیمی گرفته شود، به آن احترام می‌گذاریم و اطمینان بالایی به این کمیته‌ها داریم. کمیته‌های AFC مستقل هستند و زمان خود را برای بررسی این موضوع می‌گذارند.

در ادامه همین مطلب بخوانید: آخرین وضعیت پرونده سپاهان – الاتحاد در AFC/ موضع فدراسیون عربستان ۱۰۰ درصد قانونی است!

منبع: خبـر ورزشی