به گزارش زیرنویس به نقل از رکنا، محمدحسین فهمیده نوجوان ایرانی در جنگ ایران و عراق بود. محمد حسین فهمیده در ۱۳ سالگی در حین عملیات انتحاری علیه تانک‌های عراقی کشته شد. محمدحسین فهمیده در ۱۳۴۶ در محله پامنار شهر قم زاده شد. روز کشته شدن فهمیده، هشتم آبان به عنوان «روز بسیج دانش‌آموزی» نامگذاری […]

به گزارش زیرنویس به نقل از رکنا، محمدحسین فهمیده نوجوان ایرانی در جنگ ایران و عراق بود. محمد حسین فهمیده در ۱۳ سالگی در حین عملیات انتحاری علیه تانک‌های عراقی کشته شد. محمدحسین فهمیده در ۱۳۴۶ در محله پامنار شهر قم زاده شد. روز کشته شدن فهمیده، هشتم آبان به عنوان «روز بسیج دانش‌آموزی» نامگذاری شد.

صحبت های جنجالی رئیس بسیج دانش آموزی

برادر حسین فهمیده در صداوسیما می‌گوید برادرم وصیتنامه ندارد، یک روز بعد رئیس بسیج دانش آموزی روی همان آنتن وصیتنامه حسین فهمیده را قرائت می‌کند!

حضور محمد حسین فهمیده در جنگ ایران و عراق

محمد حسین پنج روز قبل از آغاز رسمی جنگ یعنی در ۲۶ شهریور ۱۳۵۹ به همراه نیروی مقاومت بسیج به جبهه خرمشهر رفت. در روزهای ابتدایی اجازه حضور او در خط مقدم جبهه را نمی‌دانند اما سرانجام در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ به همراه محمدرضا شمس به خط مقدم رفت. شمس و فهمیده در مهرماه به دلیل زخمی شدن به بیمارستان بندر ماهشهر برده شدند و چند روز پس از بهبودی نسبی از بیمارستان مرخص شدند و دوباره به جبهه بازگشتند. محمد حسین در ۲۷ مهرماه دوباره توسط نیروهای دشمن زخمی شد.

نحوه شهادت محمد حسین فهمیده

پس از اینکه در هشتمین روز از آبان ماه، ۵ دستگاه تانک کشور عراق، رزمندگان ایران را محاصره کرده بودند، محمد حسین فهمیده تعدادی نارنجک به کمر خود بست و به زیر تانک برد. پس از این اتفاق، صدای جمهوری اسلامی ایران برنامه‌های خود را به یکباره قطع کرد و اعلام کرد که نوجوانی سیزده ساله به زیر تانک عراقی رفته، آن را منفجر کرده و خود نیز شهید شده است.